[all] prosty przeplywowy podgrzewacz plynu do spryskiwaczy.pdf

(1013 KB) Pobierz
Manual przedstawia jak wykonać podgrzewacz płynu do spryskiwaczy - sposób domowy
Model: Wszystkie modele - oczywiście jeśli usytuowanie podzespołów pozwala na taką przeróbkę
Potrzebne narzędzia:
- ostry nóż,
- opaski zaciskowe PCV,
- gorąca woda - czyli jakiś czajnik elektryczny się przyda,
- klucze do klem akumulatora,
- pojemnik na płyn,
- około 3-4 metrów cienkiej rurki plastikowej (elastycznej) o średnicy podobnej do oryginalnych przewodów,
Czas potrzebny na wykonanie:
około 1h.
Krótki wstęp - po co i dlaczego tak:
Te czynności mają na celu podwyższenie temperatury płynu który trafia na szybę samochodową - nie jest to tak
skuteczne jak podgrzewane dysze spryskiwaczy. Straty ciepła płynu po drodze jak i wolne nagrzewanie się szybko
przepływającego płynu nie tworzą zagrożenia jakim jest pęknięcie szyby pod wpływem szoku termicznego. Płyn jest
lekko podgrzany i dzięki temu nie zamarza na szybie samochodowej, co czasami miało u mnie miejsce dlatego
zdecydowałem się na taką przeróbkę. Wydajność pompki spryskiwacza minimalnie zmalała. Po około miesiącu
użytkowania rozwiązania nie powstały żadne uszkodzenia szyby ani innych podzespołów. Jednak tą modyfikację jak i
każdą inną wykonujecie na własną rękę i nie biorę odpowiedzialności za żadne szkody powstałe z tego tytułu.
Czynności naprawcze:
1. Opróżniamy zbiorniczek spryskiwaczy.
Uwaga! Niektóre zimowe płyny do spryskiwaczy wykonywane są na bazie metanolu - silnie trującego związku więc gdy
mamy zalany taki płyn zalecam szczególną ostrożność.
www.vwpoloklub.pl
STRONA 1 Z 4
1189754547.006.png 1189754547.007.png
2. Wymontowujemy akumulator aby mieć dostęp do silniczka spryskiwaczy. Oto jaki ukaże nam się widok:
3. Zdejmujemy z silniczka przewód służący do spryskiwania szyby przedniej i na jego miejsce zakładamy nasz
przewód (można go podgrzać w gorącej wodzie aby stał się bardziej elastyczny).
www.vwpoloklub.pl
STRONA 2 Z 4
1189754547.008.png 1189754547.009.png
4. Prowadzimy nasz przewód w sposób ukazany na rysunku i nawijamy go ciasno raz przy razie na przewód
doprowadzający ciecz chłodzącą do chłodnicy.
www.vwpoloklub.pl
STRONA 3 Z 4
1189754547.001.png 1189754547.002.png
5. Na początku i końcu przewodu który jest owinięty zakładamy opaski zaciskowe PCV aby zawinięty wąż się nie
rozwinął.
6. Obcinamy ok. 3 cm oryginalnego przewodu aby pozbyć się zgrubienia i łączymy nasze przewody.
7. Zalewamy płyn, sprawdzamy szczelność układu, montujemy akumulator i gotowe.
Autorem manuala jest : MISTRZSIECI
www.vwpoloklub.pl
STRONA 4 Z 4
1189754547.003.png 1189754547.004.png 1189754547.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin