sekrety seo. tajna wiedza ekspertów full scan.pdf

(40576 KB) Pobierz
888039655.001.png
Spis treści
O autorach .................................................................................................. 9
O redaktorze technicznym ..................................................................... 11
Podziękowania ........................................................................................ 13
Zanim zaczniesz czytać książkę ............................................................. 15
Rozdzia 1.
Zrozumieć optymalizację dla wyszukiwarek internetowych .............. 19
Sekrety popularności .................................................................................................... 20
Sekrety trafności ............................................................................................................. 25
Podsumowanie ............................................................................................................... 29
Rozdzia 2.
Jak poprawnie patrzeć na witryny internetowe? ................................. 31
Widok bardzo ogólny — rozpoznanie sąsiedztwa ............................................. 33
Widok pośredni — witryna ......................................................................................... 37
Widok z bliska — strona WWW ................................................................................. 44
Widok szczegółowy — poszczególne fragmenty strony ................................. 57
Podsumowanie ............................................................................................................... 59
Rozdzia 3.
Wybór odpowiednich narzędzi .............................................................. 61
Przeglądanie kodu źródłowego ................................................................................ 62
Przydatne przełączniki zapytań wyszukiwarek .................................................... 70
Narzędzia zapewniane przez wyszukiwarki .......................................................... 75
Narzędzia dla webmasterów wyszukiwarki Google ........................................... 78
Narzędzia do określania trafności ............................................................................ 89
Paski narzędziowe SEO ................................................................................................ 93
Analiza nagłówków HTTP ........................................................................................... 97
Rozszerzenie zmiany klienta użytkownika ..........................................................100
Zmiana sposobu renderowania strony WWW ...................................................102
Podsumowanie .............................................................................................................104
Rozdzia 4.
Znajdowanie problemów związanych z SEO ...................................... 105
Piętnastominutowy audyt SEO ...............................................................................106
Pięciominutowy audyt reputacji marki ................................................................118
Identyfikacja kar nałożonych przez wyszukiwarki ............................................124
Podsumowanie .............................................................................................................127
888039655.002.png
6
Spis treści
Rozdzia 5.
Rozwiązywanie problemów SEO .......................................................... 129
Najpierw sprawy najważniejsze ..............................................................................130
Naprawa problemów z popularnością .................................................................131
Naprawa problemów z trafnością ..........................................................................136
Usuwanie kar .................................................................................................................140
Techniki budowania łączy .........................................................................................145
Podsumowanie .............................................................................................................150
Rozdzia 6.
Najlepsze praktyki SEO ......................................................................... 151
Hierarchia informacji na poziomie strony ...........................................................152
Hierarchia informacji na poziomie domeny .......................................................153
Adres URL .......................................................................................................................155
Znacznik tytułu .............................................................................................................156
Opisy meta .....................................................................................................................158
Nagłówki HTML (H1 – H6) .........................................................................................159
Obrazy .............................................................................................................................160
Atrybut rel o wartości nofollow ..............................................................................161
Znacznik link z atrybutem rel="canonical" ..........................................................163
Znacznik meta słów kluczowych ............................................................................165
JavaScript i Flash ..........................................................................................................166
Przekierowania 301 .....................................................................................................166
Blokowanie stron przed wyszukiwarkami ...........................................................167
Ruch i rankingi ..............................................................................................................169
Adresy URL sterowane parametrami ....................................................................170
Łącza ze stopki ..............................................................................................................170
Podsumowanie .............................................................................................................171
Rozdzia 7.
Praca w charakterze konsultanta SEO ................................................. 173
Odpowiadanie na trudne pytania klienta ...........................................................174
Przygotowania na pierwsze spotkanie .................................................................184
Praca papierkowa — kreowanie oczekiwań .......................................................191
Dostarczane materiały ...............................................................................................195
Ustalenie przedziałów cenowych ...........................................................................196
Co warto wykonać bezpłatnie? ...............................................................................200
Dalsze spotkania ..........................................................................................................201
Podsumowanie .............................................................................................................203
Rozdzia 8.
Pełny audyt witryny informacyjnej ..................................................... 205
Jak korzystać z rozdziału? ..........................................................................................206
Przykładowa witryna ..................................................................................................207
Przykładowy raport .....................................................................................................208
Spis treści
7
Po ukończeniu raportu ..............................................................................................228
Podsumowanie .............................................................................................................229
Prosty Konsulting .........................................................................................................230
Rozdzia 9.
Pełny audyt witryny typu e-commerce ............................................... 289
Jak korzystać z rozdziału? ..........................................................................................290
Przykładowa witryna ..................................................................................................290
Przykładowy raport .....................................................................................................291
Podsumowanie .............................................................................................................308
Raport z analizy witryny www.sprzedajwidget.pl .............................................309
Rozdzia 10. Rynek SEO .............................................................................................. 363
Krótka historia rynku SEO ..........................................................................................364
Kim są marketerzy internetowi i gdzie mogę ich znaleźć? ............................365
Piramida SEO i noszenie wielu kapeluszy ............................................................371
Guru SEO .........................................................................................................................374
Ludzie i technologie w Google i Bing ...................................................................377
Perspektywy długoterminowe ................................................................................382
Podsumowanie .............................................................................................................384
Rozdzia 11.
Inne tryby wyszukiwania ...................................................................... 385
Wyszukiwanie uniwersalne ......................................................................................386
Wyszukiwanie lokalne ................................................................................................387
Wyszukiwanie obrazów .............................................................................................393
Wyszukiwanie wideo ..................................................................................................396
Wyszukiwanie natychmiastowe .............................................................................399
Podsumowanie .............................................................................................................402
Rozdzia 12. Optymalizacja pod kątem innych rodzajów wyszukiwarek .............. 403
Amazon ...........................................................................................................................404
YouTube ..........................................................................................................................406
Facebook ........................................................................................................................407
Delicious .........................................................................................................................409
Flickr .................................................................................................................................411
Twitter .............................................................................................................................413
Podsumowanie .............................................................................................................415
Rozdzia 13.
Testuj, testuj, testuj ............................................................................... 417
Konfiguracja platformy testowej ............................................................................418
Wykonywanie testu ....................................................................................................421
Zapamiętywanie wyników .......................................................................................423
Warto dzielić się wiedzą ............................................................................................425
Podsumowanie .............................................................................................................427
8
Spis treści
Rozdzia 14. Zasoby SEO ............................................................................................ 429
Ściągawki część 1. — optymalizacje na stronie .................................................430
Ściągawki część 2. — błędy kanoniczności .........................................................431
Ściągawki część 3. — znaczniki meta dla robotów i pliki robots.txt ..........432
Ściągawki część 4. — mapy witryny ......................................................................434
Ściągawki część 5. — agent użytkownika ...........................................................436
Lista kontrolna przełączania domen .....................................................................437
Krótka lista kontrolna audytu witryny ..................................................................438
Podsumowanie .............................................................................................................438
Dodatek A
Uczestnictwo w konferencjach SEO ..................................................... 439
Wybór odpowiedniej konferencji ..........................................................................440
Czego można się spodziewać? ................................................................................444
Przygotowania do wyjazdu ......................................................................................446
Co zabrać? ......................................................................................................................447
Co robić? .........................................................................................................................448
Po konferencji ...............................................................................................................450
Podsumowanie .............................................................................................................450
Skorowidz .............................................................................................. 451
Zgłoś jeśli naruszono regulamin