ArchiCAD 7 0 7 0 PL Krok po kroku.pdf

(2634 KB) Pobierz
IDZ DO
ArcgiCAD 7.0/7.0PL.
Krok po kroku
Autor: Thomas M. Simmons
T³umaczenie: Jacek Mroczkowski
ISBN: 83-7197-590-2
Tytu³ orygina³u:
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
ArchiCAD v. 7.0. Step by Step
Tutorial
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Format: B5, stron: 316
Zawiera CD-ROM
TWÓJ KOSZYK
Wiele osób zadaje pytanie, jak to siê sta³o, ¿e firma Graphisoft -- za³o¿ona w 1982 roku
na Wêgrzech -- potrafi³a odnieæ tak wielki wiatowy sukces na trudnym rynku
najbardziej wyrafinowanych programów komputerowych -- projektowania
architektonicznego. Odpowied jest prosta: powsta³ produkt daleko wyprzedzaj¹cy
konkurencjê, przebojem zdobywaj¹cy wiatowy rynek. Bezprecedensowy sukces
Graphisoftu to jedna z legend wiatowego rynku komputerowego, tak jak powstanie
firmy Apple czy fenomen Microsoftu.
Dzi Graphisoft to miêdzynarodowa firma maj¹ca biura w San Francisco, Tokio,
Monachium, Londynie, Madrycie, Santiago de Chile i Sao Paulo. G³ówna siedziba firmy
mieci siê jednak wci¹¿ w Budapeszcie. Obroty Graphisoftu rosn¹ i jest to
najdynamiczniej rozwijaj¹ca siê firma w swojej bran¿y.
Pierwsza wersja ArchiCAD-a powsta³a w 1984 roku. Dzi ArchiCAD jest sprzedawany
w przesz³o 80 krajach wiata, w 22 wersjach jêzykowych (w tym polskiej). Dzisiejszy
ArchiCAD ma niewiele wspólnego ze swym pierwowzorem sprzed kilkunastu lat.
Nie  zmieni³o siê tylko jedno -- zarówno dawniej, jak i dzi jest to program najlepiej
dostosowany do wci¹¿ rosn¹cych oczekiwañ architektów.
Na rynku pojawiaj¹ siê i znikaj¹ wci¹¿ nowe programy dla architektów. Niewiele z nich
wytrzymuje trudn¹ próbê, jak¹ jest wielomiesiêczna praca nad du¿ym projektem.
Jeszcze mniej z nich rozwija siê na tyle szybko, by dotrzymaæ kroku wci¹¿ nowym
potrzebom i wyzwaniom. O tym, ¿e ArchiCAD jest znakomitym programem, wiadczy
liczba korzystaj¹cych z niego osób -- przesz³o 100 000 zadowolonych u¿ytkowników
na ca³ym wiecie.
Niniejsza ksi¹¿ka jest jedynym dostêpnym na Polskim rynku, autoryzowanym przez
firmê Graphisoft, podrêcznikiem opisuj¹cym program ArchiCAD 7.0 i 7.0 PL.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
946187848.025.png 946187848.026.png 946187848.027.png 946187848.028.png 946187848.001.png 946187848.002.png 946187848.003.png 946187848.004.png 946187848.005.png 946187848.006.png 946187848.007.png 946187848.008.png 946187848.009.png 946187848.010.png 946187848.011.png 946187848.012.png 946187848.013.png
 
O Autorze................................................................................................................................ 5
Wprowadzenie ........................................................................................................................ 7
Cz I Pojcia i narzdzia ........................................................................................17
Wprowadzenie do ArchiCAD-a............................................................................................ 19
Rozdział 1. Wirtualny budynek — podstawy....................................................................... 27
Rozdział 2. Narz%dzia i palety.............................................................................................. 33
Rozdział 3. Kształty kursora................................................................................................. 39
Rozdział 4. Edycja i opisywanie........................................................................................... 47
Rozdział 5. +rodowisko 3D .................................................................................................. 59
Rozdział 6. Zrozumienie bibliotek........................................................................................ 67
Cz II Organizacja projektu i biura......................................................................71
Rozdział 7. Ustawianie opcji ................................................................................................ 73
Rozdział 8. Preferencje rysowania........................................................................................ 79
Rozdział 9. Organizacja warstw ........................................................................................... 85
Rozdział 10. Widoki i ulubione............................................................................................ 91
Cz III Tworzenie wirtualnego budynku..............................................................97
Rozdział 11. Płyty stropowe................................................................................................. 99
Rozdział 12. +ciany i słupy................................................................................................. 103
Rozdział 13. Drzwi i okna .................................................................................................. 109
Rozdział 14. Schody i por%cze............................................................................................ 119
Rozdział 15. Rzut dachu..................................................................................................... 127
Rozdział 16. Konstrukcja budynku..................................................................................... 137
Rozdział 17. Meble i wyposa7enie ..................................................................................... 147
Rozdział 18. Sufity i o8wietlenie........................................................................................ 155
Rozdział 19. Gzymsy i panele ............................................................................................ 163
Rozdział 20. Zagospodarowanie terenu.............................................................................. 167
Rozdział 21. Strefy i przekroje/elewacje............................................................................ 177
Rozdział 22. Tworzenie elementów bibliotecznych........................................................... 195
Cz IV Wizualizacja .............................................................................................199
Rozdział 23. Materiały........................................................................................................ 201
Rozdział 24. Ustawienia renderingu................................................................................... 205
Rozdział 25. Płaszczyzna odci%cia widoku ........................................................................ 213
Rozdział 26. Rzeczywisto8= wirtualna ............................................................................... 219
Rozdział 27. Perspektywy i animacje................................................................................. 225
946187848.014.png 946187848.015.png
4
ArchiCAD 7.0. Krok po kroku
Rozdział 28. Analiza nasłonecznienia................................................................................ 231
Rozdział 29. Praca ze zdj%ciami ......................................................................................... 235
Cz V Informacje o projekcie..............................................................................241
Rozdział 30. Informacje budowlane — obliczenia............................................................. 243
Rozdział 31. Zestawienia okien i drzwi.............................................................................. 249
Cz VI Wygl'd arkusza........................................................................................255
Rozdział 32. Rysunki PlotMaker-a..................................................................................... 257
Rozdział 33. Arkusze PlotMaker-a..................................................................................... 265
Rozdział 34. Aktualizowanie arkuszy, drukowanie i plotowanie ..................................... 271
Cz VII Zarz'dzanie i koordynacja projektu ....................................................275
Rozdział 35. Zarz@dzanie rysunkami projektu ................................................................... 277
Rozdział 36. Sprawdzanie projektu .................................................................................... 283
Rozdział 37. Zarz@dzanie zespołem projektowym............................................................. 291
Rozdział 38. Archiwizowanie projektu .............................................................................. 299
Słowniczek.......................................................................................................................... 301
946187848.016.png
Rozdział 26. Rzeczywisto wirtualna
219
Przegld
W tym rozdziale zostanie przedstawione, w jaki sposób tworzy obiekt lub scen, ko-
rzystajc z zalet technologii rzeczywistoci wirtualnej. Dla obiektu VR definiujesz sfe-
ryczn cie#k dla kamery i nawigacj po niej, a tak#e panoramiczn przestrze$.
Mo#esz zdefiniowa równie# jedn lub wiele cylindrycznych panoram, które bd prze-
gldane w aplikacji do odtwarzania scen VR. Pozwala to na stanie w przestrzeni modelu
i ogldanie go, obracajc si we wszystkich kierunkach o 360 stopni.
Jeeli masz zainstalowan wersj demonstracyjn ArchiCAD-a, nie bdziesz mógł
wykona! !wicze" tak, jak je opisano, poniewa wersja ta nie posiada moliwo$ci
zapisywania plików.
Tematy do nauczenia:
Narzdzie obiekt VR
Narzdzie scena VR
Wstawianie obiektu lub sceny VR
Tworzenie filmu VR
Ustawienia VR
Kompresowanie
Rozpoczynanie
Otwórz plik o nazwie Step-26.pln , znajdujcy si w folderze Step Files .
946187848.017.png 946187848.018.png 946187848.019.png 946187848.020.png
220
Cz IV Wizualizacja
Do roboty!
1. Obiekt rzeczywisto wirtualna . ArchiCAD umo#liwia utworzenie obiektu VR,
po którym mo#na si porusza, korzystajc z techniki rzeczywistoci wirtualnej.
Nale#y zdefiniowa sferyczn cie#k dla kamery, po której bdzie si porusza
kamera. Obiekty VR mog by równie# przegldane w aplikacji QuickTime® VR
MoviePlayer.
Zdefiniuj obiekt VR . Uaktywnij kombinacj warstw model 3D. Otwórz okno
dialogowe Ustawienia kamery/VR (Camera/VR Settings) , poprzez dwukrotne
kliknicie w narzdzie Kamera (Camera Tool) . Wybierz zakładk Obiekt VR
(VR Object) i wprowad8 poni#sze dane: promie$ = 15000 mm, a wysoko rodka
= 1500 mm. Pozostałe parametry mog pozosta bez zmian.
Wstaw obiekt VR . Kliknicie w rzut spowoduje teraz ustawienie rodka obiektu VR,
który poka#e zarówno pocztkowy kierunek widoku, jak i jego zasig. Nastpne
kliknicia nie spowoduj umieszczenia nowych obiektów, poniewa# mo#na mie
tylko jedn kamer tego typu na rzucie.
946187848.021.png 946187848.022.png 946187848.023.png 946187848.024.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin