Revit Architecture Podrecznik uzytkownika.pdf
(
754 KB
)
Pobierz
Revit Architecture.
Podrêcznik u¿ytkownika
Autorzy: Katarzyna Szajrych, Jadwiga Fijka,
Wojciech Koz³owski
ISBN: 978-83-246-2647-2
Format: 168
237, stron: 136
Szko³a mistrzów modelowania
Revit Architecture 2010 to najnowsza wersja innowacyjnego oprogramowania BIM
(modelowanie informacji o budynku), opracowanego z myœl¹ o architektach, projektantach
wnêtrz i urbanistach. Jest to bezkonkurencyjne narzêdzie do modelowania trójwymiarowego.
Pozwala na tworzenie dokumentacji technicznej, a ponadto gwarantuje mo¿liwoœæ
wprowadzania zmian w dowolnym miejscu i na ka¿dym etapie powstawania projektu.
Opracowuj¹c zawartoœæ tego podrêcznika, autorzy opierali siê przede wszystkim na
w³asnych doœwiadczeniach zdobytych w trakcie pracy, licznych szkoleñ i spotkañ
z u¿ytkownikami programu Revit. Dlatego w³aœnie ksi¹¿ka zosta³a opracowana
w formie æwiczeñ, doskonale dobranych i przemyœlanych. Dziêki temu opanowanie jej
treœci jest ³atwe i nie wymaga zbyt du¿o czasu. W trakcie wykonywania poszczególnych
zadañ zapoznasz siê z podstawowymi narzêdziami do budowy modelu i generowania
dokumentacji technicznej. Dowiesz siê, jak tworzyæ lepsze, dok³adniejsze i zawieraj¹ce
mniej b³êdów projekty. Nauczysz siê pracowaæ szybciej i wydajniej, zwiêkszaj¹c tym
samym swoj¹ przewagê nad konkurencj¹, generuj¹c wiêksze zyski i podnosz¹c poziom
zadowolenia klientów.
Projekt w Revit Architecture
• Korzystanie z intuicyjnego interfejsu u¿ytkownika
• Poznanie œrodowiska programu i dostêpnych narzêdzi
• Omówienie szczegó³owych regu³ budowania modelu
• Powstawanie dokumentacji budowlanej
Spis treci
Rozdzia 1. Omówienie rodowiska pracy programu i dostpnych narzdzi .................. 7
1.1. Wstka ..........................................................................................................................7
1.1.1. Karty i panele na wstce ..................................................................................... 9
1.1.2. Karty kontekstowe na wstce .............................................................................. 9
1.2. Menu aplikacji .............................................................................................................. 10
1.3. Pasek narzdzi szybki dostp ........................................................................................ 11
1.4. Pasek opcji .................................................................................................................... 11
1.5. Lista typów ................................................................................................................... 11
1.6. Pasek kontroli widoku .................................................................................................. 12
1.7. Pasek stanu ................................................................................................................... 12
1.8. Przegldarka projektu ................................................................................................... 13
1.9. Obszar rysunku ............................................................................................................. 14
1.10. Podpowiedzi ................................................................................................................. 14
1.11. InfoCenter ..................................................................................................................... 15
1.12. Autodesk Seek .............................................................................................................. 15
Rozdzia 2. Projekt w Revit Architecture ................................................................. 17
2.1. Czym jest projekt w Revit Architecture? ...................................................................... 17
2.1.1. Elementy programu Revit Architecture .............................................................. 18
Rozdzia 3. Budowanie modelu ............................................................................... 21
3.1. Zakadanie projektu ...................................................................................................... 21
3.2. Definiowanie poziomów ............................................................................................... 22
3.3. Tworzenie osi konstrukcyjnych .................................................................................... 24
3.4. Tworzenie cian fundamentowych ................................................................................ 27
3.5. Tworzenie konstrukcji .................................................................................................. 39
3.6. Tworzenie cian ............................................................................................................ 45
3.7. Tworzenie nowego stylu wymiarowego .................................................................... 50
3.8. Tworzenie stropu ..........................................................................................................50
3.9. czenie geometrii ........................................................................................................52
3.10. Tworzenie okien i drzwi ............................................................................................... 54
3.11. Tworzenie schodów ...................................................................................................... 56
3.12. Tworzenie cian zewntrznych na rzucie Poziom 1 ...................................................... 60
3.13. Tworzenie stropu na rzucie Poziom 1 ............................................................................... 61
3.14. Edycja cian zewntrznych na rzucie Poziom 1 ............................................................ 63
3.15. czenie geometrii stropów i cian na poziomie 1 ....................................................... 66
3.16. Tworzenie cian wewntrznych na rzucie Poziom 1 ..................................................... 67
3.17. Dodawanie okien i drzwi na rzucie Poziom 1 ............................................................... 69
3.18. Tworzenie cian zewntrznych na rzucie Poziom 2 ...................................................... 73
3.19. Tworzenie stropu na rzucie Poziom 2 ............................................................................... 76
3.19.1. czenie geometrii po wprowadzeniu stropu .................................................... 77
3.19.2. Dopasowanie cian do stropu — edycja profilu cian .......................................... 78
4
Revit Architecture. Podrcznik uytkownika
3.20. Tworzenie schodów na rzucie Poziom 1 ....................................................................... 78
3.21. Tworzenie cian kurtynowych ...................................................................................... 79
3.21.1. Wprowadzenie ciany kurtynowej osadzonej ................................................... 79
3.21.2. Dodawanie podziaów w cianie kurtynowej .................................................... 80
3.21.3. Wprowadzanie szprosów na liniach podziau ................................................... 83
3.21.4. Kopiowanie ciany kurtynowej ......................................................................... 84
3.21.5. Dodawanie kolejnych cian kurtynowych ......................................................... 84
3.21.6. Zamiana panelu ciany kurtynowej na panel drzwiowy .................................... 92
3.22. Tworzenie dachu ........................................................................................................... 93
3.23. Doczanie cian do dachu ............................................................................................ 99
3.24. Tworzenie otworu szybu ............................................................................................. 100
3.25. Edycja stropu .............................................................................................................. 100
3.26. Tworzenie modelu terenu ........................................................................................... 101
3.27. Tworzenie widoków perspektywicznych .................................................................... 104
Rozdzia 4. Dokumentacja ..................................................................................... 109
4.1. Przekroje ..................................................................................................................... 109
4.2. Definiowanie pomieszcze ......................................................................................... 110
4.3. Tworzenie widoku legendy — reprezentacja graficzna stolarki ................................. 116
4.4. Tworzenie zestawie .................................................................................................. 117
4.4.1. Tworzenie zestawienia pomieszcze ................................................................ 122
4.5. Rendering ................................................................................................................... 124
4.6. Tworzenie arkuszy do wydruku .................................................................................. 126
Bibliografia .......................................................................................................... 129
Rozdzia 3.
Budowanie modelu
3.1. Zakadanie projektu
Z przegldarki menu
wybieramy pozycj
Nowy/Projekt
(rysunek 3.1).
Rysunek 3.1.
Okno przegldarki menu
Pojawi si okno
Nowy projekt
(rysunek 3.2), w którym okrelamy ciek szablonu projektu.
Wybieramy przycisk
Przegldaj…
i w oknie wskazujemy
01_Projekt_szablon.rte
(folder
Pliki wiczeniowe
).
22
Revit Architecture. Podrcznik uytkownika
Rysunek 3.2.
Okno Nowy projekt
Zaznaczamy opcj
Utwórz nowy/Projekt
(rysunek 3.2) i klikamy
OK
.
3.2. Definiowanie poziomów
(plik pomocniczy:
01_Projekt_szablon.rvt
)
Z przegldarki projektu przechodzimy na widok elewacji
Poudnie
(dwukrotnie klikajc
mysz
Elewacje/Poudnie
(rysunek 3.3)). Nazwa widoku elewacji zostanie „pogrubiona”
— oznacza to, e widok jest aktywny.
Rysunek 3.3.
Przegldarka projektu
w programie
Revit Architecture
Ze wstki, z karty
Gówna
,
z palety
Odniesienia
wybieramy narzdzie
Poziom
. Rysujemy
poszczególne poziomy, okrelajc punkty pocztkowy i kocowy oraz odpowiednie wyso-
koci. Po wprowadzeniu poziomu mona zmieni jego wysoko, klikajc warto koty in-
formacyjnej poziomu. Aby edytowa nazw poziomu, klikamy nazw na kocie informacyjnej
i wprowadzamy now nazw.
Okrelamy nastpujce poziomy:
Fundamenty
(
–110
),
Poziom 0
(
0
),
Poziom 1
(
300
),
Poziom 2
(
580
),
Poziom 3
(
860
) — rysunek 3.4.
Plik z chomika:
Smoke-Wood
Inne pliki z tego folderu:
JavaServer Faces Wydanie III(1).pdf
(596 KB)
Linux Najlepsze przepisy Wydanie II(1).pdf
(596 KB)
Macromedia FreeHand MX Oficjalny podrecznik(1).pdf
(588 KB)
Generator Macromedia Flash nastepny krok(1).pdf
(584 KB)
JavaServer Faces Wydanie III.pdf
(596 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ✖ COMPANY OF HEROES 2 OFENSYWA W ARDENACH [PC]
- ✖ EVOLVE [PC]
- ✖ FAHRENHEIT REMASTERED [PC]
- ✖ LEGO BATMAN 3 POZA GOTHAM [PC]
- � ✔ F1 2014 (2014) XBOX360 - PL✔
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin