marzec2k11.doc

(137 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC MARZEC 2011 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

I.  Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

II. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się gdy, patrzę

III. Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat

IV. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Stwarzanie okazji do czynienia dobrych uczynków

- Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości

- Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania

- Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci

- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat

- Doskonalenie świadomości schematu własnego ciała oraz umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

Poduszka dla maluszka

I.

·         Taniec z przytulanką”- improwizacja ruchowa

·         „Moja ulubiona przytulanka”- zachęcanie do rozmowy wszystkich dzieci

II.

·         Niedokończony rysunek”- dzieci rysują na dużym formacie po kolei fragment rysunku, tworzą jeden wspólny rysunek

·         „O kochaniu misia”- nauka piosenki

·         „Tresowane koty”- zabawa ruchowa; czworakowanie do przodu i do tyłu, koci grzbiet

III.

·         Gdzie jest miś”- odszukiwanie misia i określenie jego położenia w przestrzeni za pomocą określeń: na, pod, obok, pomiędzy, nad, w itp.

·         „Stary niedźwiedź”- zabawa ruchowa

 

8.1

3.2

 

 

9.3

 

 

8.1

 

5.4

 

14.1

 

 

 

5.4

 

Wszystkim dzielnie pomagamy

I.

·         „Co może mały człowiek?”- stworzenie listy czynności, które potrafią samodzielnie lub z niewielką pomocą wykonać dzieci

·         „Mogę, więc pomogę”- zabawa pantomimiczna, naśladowanie czynności z listy propozycji

II.

·         Filip, Kuba i zburzona wieża”- wysłuchanie opowiadania z „Książki”, rozmowa o wydarzeniach i bohaterach opowiadania; odwołanie się do wiedzy i doświadczeń dzieci- poprowadzenie rozmowy o podobnych przeżyciach dzieci

·         „O kochaniu misia”- zabawa przy piosence

·         „Mały, mniejszy, najmniejszy”- ćwiczenia językowe, stopniowanie przymiotników

III.

·         Wielka wieża do nieba”- zabawa konstrukcyjna, budowanie w zespołach budowli z klocków, mierzenie ich wysokości za pomocą wspólnej miary

·         „Jawor, jawor”- zabawa ruchowa przy piosence

 

2

 

 

5.4

 

 

3.3

 

 

 

 

 

8.1

 

4.2

 

10.1

 

 

5.4

 

 

Obrazek dla przyjaciela

I.

·         „Koniki”- zabawa bieżna

·         „Kolorowe koperty”- papieroplastyka, składanie kopert według wskazówek nauczyciela

II.

·         „ Jeden dzień z życia przedszkola”- tworzenie historyjki obrazkowej, rysowanie poszczególnych wydarzeń, ułożenie chronologiczne, opowiadanie ułożonej historyjki

III.

·         O kochaniu misia”- zabawa ruchowa przy piosence

 

 

5.4

4.3

 

 

4.1

 

 

 

 

8.1

 

Muzyka łagodzi obyczaje

I.

·         „Paluszek lub główka”- zabawa ruchowa przy muzyce, reagowanie na polecenia nauczyciela, poruszanie w rytm muzyki wskazaną częścią ciała

·         „Mały - duży”- porównywanie wysokości dzieci metodą „na oko” i mierząc wzrost za pomocą centymetra

II.

·         „ Rysowanie postaci człowieka”- organizowanie dzieciom doświadczeń pomagających w kształtowaniu schematu własnego ciała według scenariusza E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej

III.

·         „Komar na koncercie”- wysłuchanie wiersza M. Szczerby; rozmowa na temat jego treści

 

8.1

 

 

 

13.5

 

 

 

 

9.4

 

 

 

 

3.3

 

Czy dobry humor jest zaraźliwy?

I.

·         Musztra”- zabawa logopedyczna

·         „Smutna czy wesoła?”- zabawa muzyczno-ruchowa

·         „Pojedynek nam miny”- kto się szerzej uśmiechnie, kto zrobi kwaśniejszą minę itp.; nazywanie min, określanie nastrojów z nimi związanych

II.

·         Buzia na talerzu”- ozdabianie tekturowych talerzyków jednorazowych w formie twarzy, toczenie wałeczków z plasteliny i formowanie różnych min

·         „Ze sobą”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych według W. Sherborne

III.

·         Ojciec Wirgiliusz”- zabawa ruchowa

·         „Deszczowa zabawa”- zabawa muzyczno ruchowa

 

3.2

8.1

 

 

4.3

 

 

 

9

 

 

 

5.4

 

 

 

8.1

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się gdy, patrzę

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego materiału

- Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role

- Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

Łyżeczkowy teatrzyk

I.

·         „Grające łyżki”- wydobywanie dźwięków z różnych rodzajów łyżek

·         „Sztućce”- ćwiczenie logarytmiczne z wykorzystaniem łyżek

·         „Siostra łyżka, brat widelec”- tworzenie wraz z chętnymi dziećmi kukiełek z drewnianych łyżek i drewnianych...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin