październik2011.doc

(102 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2011 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

I.  Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

II. Witaminy hop! Do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

III. Liście malowane, pod drzewami rozsypane

IV. Las szumi jesiennie, już robi się sennie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Tworzenie kąciku przyrody, wspólne zbieranie darów jesieni

- Poznanie pojęcia sad, drzew owocowych i ich owoców

- Wspomaganie dzieci w ćwiczeniach usprawniających sprawność dłoni

- Kształtowanie umiejętności posługiwania się klejem w pracach plastycznych oraz dbanie o czystość w miejscu pracy

- Kształtowanie umiejętności spożywania owoców i warzyw

- Kształtowanie orientacji przestrzennej

- Wykonywanie działań matematycznych na konkretach

 

Temat dnia

Działania dzieci

Podstawa programowa

Uwagi

Na drzewach i na krzakach

I.

·         „Owocarnia”- nazywanie owoców, opisanie ich oraz dzielenie wyrazu na sylaby

·         „W sadzie”- zabawa muzyczno-ruchowa

·         ,,Kolorowe wydzieranki”- zabawa muzyczno-ruchowa

II.

·         „Papierowe owoce”- wypełnienie wydzieranką szablonu owoców: gruszek, śliwek i jabłek

·         „Jabłonie, grusze i śliwy”- dzieci słuchają wskazówek nauczyciela tj. wyżej, niżej, nad, pod i obok

·         „Chrup warzywa, jedz owoce”- zabawa utrwalająca orientację przestrzenną.

III.

·         „Ile jabłek, ile gruszek”- wykonywanie prostych działań matematycznych na konkretach

·         „Zbieramy owoce w sadzie”- zabawa pantomimiczna przy muzyce. Wysłuchanie utworu A. Vivaldiego ,,Jesień”. Naśladowanie zbioru owoców

 

12.1

 

5.4

5.4

 

9.2

 

3.3

 

5.4

 

 

13.1

 

 

8.4

 

Pyszne ciasto owocowe

I.

·         „Mało nas”- zabawa ruchowa

·         „Pieczemy ciasto”- zabawa logopedyczna

II.

·         „Ciasto owocowe”- wspólne przygotowanie ciasta. Nauczyciel dzieli dzieci na zespoły, które odpowiadają za dane czynności, np. układanie biszkoptów, mieszanie galaretki, krojenie owoców.

III.

·         „Planujemy i urządzamy przyjęcie dla misia”- planowanie krok po kroku przyjęcia, podjęcie działań, przydzielenie obowiązków dzieciom

·         „Pieczemy ciasto”- zabawa naśladowcza przy melodii

 

5.4

3.1

 

1.2

1.3

 

 

 

 

3.1

 

8.2

 

 

Słodkie
i chrupiące owoce pachnące

I.

·         ,,Pięknie pachnie, dobrze smakuje”- degustacja owoców z ćwiczeniami gryzienia i żucia

·         Zagadki owocowe-  zadanie dzieciom zagadek wierszowanych

·         ,,Jabłka, gruszki, śliwki”- zabawa muzyczno-ruchowa

II.

·         „Co jest w środku”- oglądanie przekrojonych owoców, opisanie ich wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego

·         „Czy wszystkie owoce mają pestki?”- nauczyciel układa przed dziećmi różne owoce, zadaniem dzieci jest szukanie pestek, a następnie określenie, które owoce posiadają pestki, a które nie

·         ,,Pestkami malowane”- układanie kompozycji z pestek. Dzieci rozcierają plastelinę na kartce, następnie układają pestki, tak aby powstał obrazek

·         ,,Owocowy blues”- prezentacja piosenki, a także nauka słów i melodii

III.

·         Wyścig pestek”- ćwiczenia siły wydechu

·         „Skoki przez płoty”- zabawa ruchowa

 

5.1

 

3.3

 

 

5.4

 

12.1

 

3.3

 

 

 

9.2

 

 

8.1

 

 

 

 

5.4

 

Smaczne i zdrowe przetwory

I.

·         „Owocowe rytmy”- zabawa rytmiczna

·         „Policz”- zabawa muzyczno-ruchowa

II.

·         „Owocowy blues”- utrwalenie piosenki

·         „Kto powie”- wysłuchanie wiersza M. Czerkawskiej oraz podanie zadań jakie dzieci mają wykonać
w oparciu o tekst

III.

·         „Dobieramy do pary”- ćwiczenia z ,,Wycinanek- składanek”( cz. 1, s. 27)

·         „W sadzie- zabawa muzyczno-ruchowa

 

 

 

5.4

 

8.1

3.3

 

 

 

 

 

5.4

 

Owocowa spiżarnia

I.

·         „Na półkach w spiżarni”- rozmowa nauczyciela
z dziećmi na temat spiżarni, następnie zaczyna zabawę

·         „Owocowy blues”- zabawa taneczna przy piosence

II.

·         „Owocowe słowa”- ćwiczenia słownikowe

·         „W sadzie”- zestaw ćwiczeń z krążkami

III.

·         „Wysokie półeczki”- zabawa naśladowcza ze skokami
i wspinaniem się na palce

 

3.1

 

5.4

 

3.1

5.4

 

5.4

 

 

 

Krąg tematyczny: Witaminy hop! Do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Rozwijanie u dzieci zdolności poznawania zapachu różnych warzyw

- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania warzyw

-Uświadomienie, które części warzyw są jadalne

- Rozwijanie sprawności fizycznej, reagowania na sygnał oraz umówione hasło

- Usprawnianie narządów mowy

- Konstruowanie prostych przepisów kulinarnych

- Rozwijanie inwencji twórczej poprzez tworzenia prac plastycznych

- Kształtowanie nawyku uważnego słuchania oraz wypowiadania się pełnymi zdaniami

 

Temat dnia

Działania dzieci

Podstawa programowa

Uwagi

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin