5NR.doc

(441 KB) Pobierz
5 najprostszych rozwiązań największych problemów z pisaniem skutecznych e-maili

 



Autor: Darek Puzyrkiewicz

http://jakpisacemaile.pl

 

 

Witaj!

W tym krótkim raporcie pokażę Ci najprostsze (i mało znane) sposoby na zwiększenie skuteczności Twoich mailingów.

To będą bardzo krótkie porady, dzięki czemu ła

two je zastosować. Od razu możesz je przetestować i zobaczyć, o ile więcej osób otworzy i przeczyta Twoje e-maile i kliknie w linki w Twoich wiadomościach.

Nie spodziewaj się rewolucji i zaawansowanych technik perswazji. To są naprawdę proste sposoby, ale łatwo możesz się przekonać, że bardzo skuteczne.

Nie ma na co czekać, przejdźmy do rzeczy!
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROBLEM 1

Adresaci nie chcą otwierać Twoich e-maili (lub newsletterów)


To jeden z najpoważniejszych problemów, na jakie natrafisz, pisząc mailingi i newslettery.

Bowiem jak czytelnik ma kliknąć w link zawarty w wiadomości, jeśli jej w ogóle nie otworzył?

Co można zrobić oprócz wymyślania chwytliwych tematów?

Rozwiązanie najprostsze to ponowne wysłanie e-maila.
 

Masz tu dwie możliwości:

a) Wysłać powtórnie wiadomość bez zmiany tytułu.

b) Wysłać powtórnie wiadomość ze zmienionym tytułem.

c) Wysłać nowy e-mail z przypomnieniem.
 

Z pierwszej opcji najlepiej skorzystać, gdy masz możliwość wysłania e-maila tylko do osób, które otrzymały pierwszą wiadomość, ale jej nie otworzyły.

Głupio bowiem wysyłać to samo do całej grupy osób, chyba że masz wiarygodny powód.

Kiedyś marketerzy stosowali trick z błędnym linkiem. Wysyłali drugą wiadomość, przepraszając za rzekomy błąd w pierwszej. Nie polecam tej techniki, chyba że naprawdę chcesz naprawić jakiś błąd.

Nieco więcej wysiłku wymaga druga opcja - wysłanie e-maila ze zmienionym tytułem. To jest dobre rozwiązanie na każdą okazję.

Tak, osoby, które otworzyły poprzednią wiadomość, będą miały do czynienia z tą samą treścią. Dlatego na samym początku wiadomości zaznacz, że treść jest powtórką i wytłumacz, dlaczego to robisz. Resztę pozostaw bez zmian.

Jeśli nie masz możliwości odfiltrowania osób, które już otrzymały danego e-maila, to najlepsza jest trzecia opcja. Ma ona tę przewagę na poprzednimi dwoma, że masz możliwość ponownego dotarcia do osób, których nie przekonała poprzednia wiadomość.

Mała uwaga. Każda lista ma aktywną grupę subskrybentów, którzy otwierają większość e-maili, jakie od Ciebie otrzymuje. Większa cześć osób, które wpisały się na listę otwiera je tylko okazjonalnie. Ta aktywna grupa, to najlepsi klienci i dlatego warto starać się do nich docierać na różne sposoby.

Z moich testów wynika, że powtórne wysłanie tej samej wiadomości może nawet zwiększyć jej współczynnik konwersji o 100%. Nie o same kliknięcia jednak chodzi. W moim ostatnim projekcie (sprzedaż poradnika „50 genialnych technik sprzedaży”) e-mail z przypomnieniem wygenerował prawie taką samą sprzedaż, jak pierwsze 4 dni sprzedaży.

Uwaga. Musisz się jednak liczyć z tym, że po takiej akcji część osób wypisze się z Twojej listy. Tylko że te osoby najprawdopodobniej i tak nigdy od Ciebie niczego nie kupią.

 

PROBLEM 2

Odbiorcom wiadomości nie chce się przeczytać wiadomości

 

Wydaje się, że gdy subskrybent otworzy e-maila, to najgorsze mamy już za sobą, prawda? O nie, niestety, nie jest tak łatwo.

Musisz dać mu konkretny powód, żeby chciał zapoznać się z treścią e-maila.

Najprostszym sposobem na zachęcenie odbiorcy do przeczytania wiadomości jest obiecanie mu czegoś od razu na samym jej początku.

A co możesz obiecać?
 

1. Prezent (bonus)

Możesz napisać tak:

Gdy dokładnie przeczytasz tę wiadomość do samego końca, otrzymasz ode mnie prezent (bez żadnych zobowiązań z Twojej strony).

Może zastanawiasz się dlaczego chcę Ci podarować coś tak cennego?

Oto dlaczego: (...)

E-mail, w którym obiecujesz coś czytelnikowi ma dla niego realną wartość. Dając prezent, dajesz coś konkretnego. Może to być jednak też znaczący rabat, który pozwoli klientowi zaoszczędzić określoną sumę pieniędzy.
 

2. Ważną informację

Zamiast prezentu możesz obiecać czytelnikowi cenną informację. Jeżeli będzie ona naprawdę wartościowa, to subskrybent na pewno będzie chciał ją poznać.

Postaraj się w jakiś sposób wycenić tę informację. Możesz to zrobić poprzez porównanie z wartością czegoś podobnego i znanego klientowi.
 

3. Ujawnienie prawdziwego sekretu

Sekrety zawsze mają moc przyciągania. I mogą wciągnąć w treść e-maila każdego, komu może zależeć na tym, co chcesz ujawnić.

Musi to być jednak naprawdę coś, o czym nie wie czytelnik. Inaczej na zawsze stracisz jego zaufanie. Prawdziwy sekret, najlepiej związany z osobą, która posiada niezwykłą wiedzę w wybranej dziedzinie.

4. Szybką odpowiedź na 3P

Co to jest 3P?

Problem, potrzeba, pragnienie. Jeśli jesteś w stanie pomóc czytelnikowi szybko uporać się z pilnym problemem, zaspokoić ważną potrzebę lub pragnienie, to łatwo zdobędziesz jego uwagę.

Zaznacz na początku e-maila, że ta wiadomość da mu to, czego szuka i masz zagwarantowaną uwagę każdego, kto się będzie identyfikował z tym, co napiszesz.

 

PROBLEM 3

Czytelnicy nie chcą klikać w linki do oferty

 

Jak 'zmusić' klienta do kliknięcia w link?

To może być prostsze niż myślisz. Wykorzystamy tu sposób, który gwarantuje przeczytanie treści e-maila.

Musisz po prostu dać jakąś obietnicę czytelnikowi i zapowiedzieć, że spełnisz ją po kliknięciu w link.

Tu także ważne jest, by w wiarygodny sposób wytłumaczyć się, dlaczego możesz ją spełnić dopiero po kliknięciu.

Podobnie jak poprzednio możesz obiecać prezent, ujawnienie sekretu lub ważnej informacji, lub odpowiedź na jedno z 3P.
 

Mogłoby to na przykład wyglądać tak:

Chcę Ci dokładnie opisać mało znaną i bardzo sprytną technikę przekonywania, która jest tak silna, że za jej pomocą sprzedałem kiedyś jednemu z klientów produkt, który mógł mieć za darmo, a mimo to chciał mi za niego zapłacić.

Ponieważ mam zamiar wyjaśnić Ci wszystko ze szczegółami (łącznie ze zrzutami ekranu z mojego laptopa), to nie mogę do tego użyć e-maila. Musisz wejść na tę stronę >> (...)

 

 

PROBLEM 4

Czytelnicy mailingów nie chcą niczego kupować


Samo otwarcie wiadomości, jej przeczytanie, ani nawet kliknięcie w link niczego nam nie da, dopóki czytelnik nie skorzysta z naszej oferty, prawda?

Co można szybko zrobić, by ponaglić klientów do zakupów?

Najlepszym sposobem na to jest zaproponowanie subskrybentom skorzystania z okazji, która szybko przeminie.

Musisz przekonać ich, że jeśli teraz niczego nie zakupią, to grozi im utrata cennych korzyści.

Oto cztery najprostsze metody przekonywania:
 

1. Cena

Zaproponuj specjalną, niską cenę lub zapowiedz nieodwracalną podwyżkę.

Daj określony termin, po którym cena wróci do zwykłego poziomu lub wzrośnie do znacznie wyższej wartości.

Tylko natychmiastowy zakup daje możliwość skorzystania z tej chwilowej okazji, która zaraz przeminie.
 

2. Natychmiastowy bonus

Do każdego promowanego w ten sposób produktu dodaj prezent. Tylko nie rób tego w ten sposób: „jeśli kupisz 25 sztuk produktu X, to 26. dostaniesz gratis”.

To ma być prawdziwy, bezwarunkowy prezent. Jedynie czas może ograniczać jego dostępność.
 

3. Ograniczona liczba produktów

To świetna technika, która towarzyszy wszystkim wyprzedażom. Gdy dodatkowo połączysz ją z niską ceną, otrzymujesz mieszankę wybuchową.

Możesz po prostu napisać, że chcesz pozbyć się kilku ostatnich sztuk towaru, bo chcesz zrobić miejsce na nowe, pojawiły się inne, o lepszej funkcjonalności, albo że mają jakąś niewielką wadę, która nie pozwala Ci na normalną sprzedaż.

I jeśli Twój klient chce z tej okazji skorzystać, to niech się lepiej pospieszy, bo nie ma ich zbyt wiele, a już pojawiły się zamówienia.
 

4. Ograniczony czas dostępności produktu


Bardzo podobna technika do poprzedniej.

Tu także musisz dać wiarygodny powód, dlaczego ta specjalna oferta możliwa jest tylko przez najbliższe kilka dni.

Powiedz, że nie możesz zbyt długo tak sprzedawać, więc każdy, kto chce zdobyć przedmiot twojej oferty, musi działać natychmiast.
 

Super oferta

Jeżeli chcesz osiągnąć naprawdę piorunujący efekt, to połącz siłę tych wszystkich metod i daj jedną ofertę z niską ceną, ograniczoną liczbą produktów i dodatkowym prezentem, która będzie ważna tylko przez trzy dni.

 

PROBLEM 5

Nie wiem, jak szybciej pisać skuteczne e-maile


Metody, które opisałem Ci do tej pory, są tylko najprostszymi sposobami na pisanie skutecznych mailingów.

Znacznie więcej możesz osiągnąć, gdy nauczysz się:

-                   Jak zdobyć zaufanie swoich subskrybentów, by traktowali Cię jak sympatycznego znajomego, a nie natrętnego akwizytora, który tylko szuka okazji by wyciągnąć od nich pieniądze?

-                   Jak wykorzystać 4 proste techniki sprzedaży za pomocą e-maili, które nie zrażają klientów, a wręcz zachęcają ich do otwierania kolejnych wiadomości od Ciebie?

-                   Jak wykorzystać najważniejszy element każdego e-maila, by był on zawsze otwierany bez względu na jego treść? (Nie, nie jest to tytuł wiadomości).

-                   Jak unikać 3 podstawowych błędów, przez które Twój e-mail od razu ląduje w koszu a Ty jesteś traktowany jak spamer?

-                   Jak nie tracić czasu i od razu zdobyć rzeszę wiernych czytelników? Droga na skróty, którą jeszcze mało kto wykorzystuje.

-                   Co musisz napisać czytelnikowi, by poczuł, że koniecznie musi przeczytać całą wiadomość do końca i jak najszybciej kliknąć w link do Twojej oferty?

-                   Jak dopasować treść wiadomości do czytelnika, nawet jeśli niczego o nim nie wiesz, a chcesz by natychmiast poczuł, że to osobista wiadomość do niego, a nie seryjny mailing?

-                   Czego pod żadnym pozorem nie pisać, bo całkowicie zniszczy to skuteczność każdego e-maila?

-                   Jak na 6 sposobów wykorzystać jedno z dwóch miejsc w wiadomości, które na pewno zostanie przeczytane?

-                   Gdzie szukać sprawdzonych pomysłów na skuteczne e-maile tak, by ich pisanie nie zajęło więcej niż 15 – 20 minut. Zaproponuję Ci 40 pomysłów (z przykładami), które mogą skrócić czas tworzenia wiadomości nawet do 5 minut!

-                   Co sprzedawać klientowi, by nie mógł się od Ciebie odczepić i wręcz błagał o więcej?

-                   Jak i gdzie umieszczać linki w tekście wiadomości, by były najbardziej skuteczne?

-                   Jak pisać tytuły e-maili, by odbiorca nie mógł ich zignorować, co więcej, by od razu zaczął myśleć o kupnie Twojego produktu? (Pokażę Ci 12 typów takich nagłówków, oczywiście z przykładami).

-                   Jak najlepiej wysyłać oferty klientom, by kilkukrotnie zwiększyć szansę na ich dobre przyjęcie przez klienta?

To tylko część tego, czego już za chwilę możesz się nauczyć dzięki mojemu video kursowi „5 sekretów szybkiego pisania skutecznych e-maili”.

Jeśli chcesz teraz dowiedzieć się więcej, posiąść wiedzę, jak ten kurs może pomóc Ci pisać e-maile, które zachęcają klientów do korzystania z Twoich ofert, to kliknij tutaj: Błyskawiczny E-mail Marketing

 

5 najprostszych rozwiązań największych problemów z pisaniem skutecznych e-maili                                 Strona 12

Zgłoś jeśli naruszono regulamin