SCENARIUSZ POWITANIA WIOSNY W PRZEDSZKOLU ,,ALFIK”
Osoby prowadzące:……………………………………………………………………………………………..
Cele ogólne
- wykorzystanie nabytych wiadomości o mijającej i rozpoczynającej się porze roku
- wykorzystanie umiejętności w trakcie działań indywidualnych i grupowych
- rozwijanie mowy i myślenia
- identyfikowanie się z grupą
- angażowanie przedszkolaków do aktywnego udziału w uroczystościach przedszkolnych
Cele szczegółowe
- dziecko zna pierwsze oznaki wiosny
- potrafi współpracować w zespole
- rozpoznaje i nazywa symbole charakterystyczne dla każdej pory roku
- potrafi zaśpiewać piosenkę o wiośnie lub powiedzieć wierszyk wiosenny
- potrafi wypowiedzieć się na określony temat
- umie ozdobić suknie Pani wiosny
- potrafi rozwiązywać zagadki
- potrafi tańczyć do muzyki
-
Metoda – aktywizująca, zadaniowa
Forma – zespołowa, indywidualna
Środki dydaktyczne – karty z narysowanymi cechami zimy i wiosny, ilustracje z postaciami bajkowymi zakryte kartką z 6 okienkami, wzory sukien, szablony na suknię, farby, zagadki wiosenne, sylweta wiosny, arkusze papieru, magnetofon, płyty z muzyka, kukła Marzanny, dyplomy, kwiaty wiosenne wykonane z bibuły, przebrania prowadzących (etc.do uzupełnienia)
Powitanie uczestników
Witamy was drodzy przyjaciele w dniu szczególnie wesołym. Dzisiaj nadeszła przez wszystkich oczekiwana chwila. WIOSNA jest już tuż, tuż. Co prawda ZIMA daje jeszcze czasem o sobie znać, a to sypnie śniegiem, a to mrozem szczypnie. Jednak w końcu z nami się pożegna i z MARZANNĄ popłynie do morza. My śpiewem i zabawą chcemy się z nią rozstać i przywitać WIOSNĘ. Widzę, że do dzisiejszej imprezy jesteście bardzo dobrze przygotowani. Macie kukły Marzanny ,kwiaty, stroje kolorowe. To wszystko jest nam potrzebne by ostatecznie pożegnać się z Zimą
Pytanie do dzieci:
Kto z was wie, z jakiego powodu spotkaliśmy się dzisiaj?
(Pożegnanie zimy, powitanie wiosny.)
Piosenka – Odejdz zimo (improwizacja prowadzacych)
(razem powiedzieć)powitanie
PIERWSZEGO DNIA WIOSNY WAS WITAMY
I DO WSPÓLNEJ ZABAWY TERAZ ZAPRASZAMY
Wspólna nauka alfikowego zawołania:
zawołanie
WIOSNY SZUKAMY, NA WIOSNĘ CZEKAMY
ABY DO NAS PRZYSZŁA GŁOŚNO ZAWOŁAMY
NA CZEŚĆ WIOSNY
HIP HIP HURA
Piosenka Idzie do nas wiosna
Pantomima
1.Wiosna rozdaje kwiaty dzieciom (wiosna jest nie do końca przystrojona….)
-dalszy etap to ustrojenie wiosny…
Zaczynamy zdanie, wy kończycie głośno krzycząc – wiosna i może wtedy Pani Wiosna pozwoli Wam ja przystroic..etc
KOLOROWA - WIOSNA
CIEPŁA I RADOSNA – ............
ZIELONA, PACHNĄCA, KWIATAMI KWITNĄCA – ..............
Wybór dzieci z poszczegolnych grup do ustrojenia Wiosny
(Wiosna targa ze soba skrzynie , torbe….ma tam dary oraz skrzypeczki etc)
Utwór Vivaldiego 4 pory roku – Wiosna gra na skrzypcach
a dzieci ja ubieraja…
Prezentacja grup
- piosenka lub wierszyk o wiośnie z udziałem wcześniej wykonanej Marzanny
Po prezentacjach
Wiosna 1 mówi
- Och teraz czuję, że rozkwitam, to dzięki wam dzieci.
- Jestem wam bardzo wdzięczna. Wszystkie piosenki wierszyki bardzo mi się podobały. Czuję ze rozkwitam..
Wiosna2
- A po co? By urosnąć w górę, wysoko ponad chmurę!
- Zabawmy się w zabawę, kwiaty rosną, kwiaty śpią. Gdy usłyszycie wysokie dźwięki to kwiaty rosną, kiedy usłyszycie niskie dźwięki to kwiaty zamykają płatki i zasypiają bo zbliża się noc
Muzyka
wstęp do zagadek (razem mówimy)
ZAGADKA, ZAGADKA
TO DLA DZIECI WIELKA GRATKA
DLA DUŻEGO, DLA MAŁEGO
A WIĘC PRZYŁĄCZ SIĘ KOLEGO
losowanie zagadek
proszę przedstawicieli kolejnych grup, aby wylosowali z kapelusza zagadkę
„Zawody mądrej głowy”
(zagadki do wybrania)
Choć go nie widać, Gdy go długo nie ma
Wielką siłę ma. Wszyscy narzekają.
Łamie w gniewie drzewa, Gdy jest – pod parasol
chmury niebem gna. ( wiatr) Przed nim się chowają. ( deszcz)
Sto płatków białoróżowych Mieszka wśród lasu,
Dookoła żółtego środka. Orzeszki zjada.
Chyba każdy odgadnie, W dziupli na zimę
Że to .....................( stokrotka) Zapasy składa. ( wiewiórka)
Ma brązowe, śliczne oczy, Błyszczą jej kropki
Nóżki zgrabne, cienki. W promieniach słonka,
Czy widziałeś kiedyś w lesie ...
Monami_25