Punkt Kontenerowy - projekt 2.doc

(137 KB) Pobierz
Dane :

Dane :

 

a)      Rodzaj jednostek ładunkowych : kontenery wielkie uniwersalne

 

b)     Liczba kontenerów ładowanych średnio w dobie : 200

 

c)      Udziały procentowe kontenerów ładownych :

Typ kontenera

Udziały procentowe

C

C

1A

15

25

1C

30

30

 

d)     Średni załadunek statyczny kontenera zs : 1A – 16t/kont, 1C – 10t/kont

 

e)      Udział procentowy kontenerów przybyłych na punkt kontenerowy środkami transportu drogowego Ctps = 10% (od liczby kontenerów ogółem)

 

f)       Udziały kontenerów w przeładunkach :

C : anł1 = 0,7    anł2 = 0,2   anł3 = 0,1

Cnp : anp1 = 0,6   anp2 = 0,4

C : apł1 = 0,3    apł2 = 0,6   apł3 = 0,1  

Cpp : app1 = 0,1   app2 = 0,9

Ctps : atps1 = 0     atps2 = 1

 

g)     Średni czas składowania :

C = 12 h                                  Cpp = 18 h

Cnp = 36 h                                  Ctps = 48 h

C = 24 h

 

Obliczenia

 

1.      Liczba kontenerów w poszczególnych stacyjnych komunikacjach przejścia dla ndśr = 200

Typ kontenera

ndśr ł = ndśr x udziały procentowe

C

C

Razem

1A

30

50

80

1C

60

60

120

Razem

90

110

200

 

2.      Współczynnik nierównomierności obrotów a :

Typ kontenera

(ndśr ł x zs) [t/dobę]

C

C

Razem

1A: zs = 16t

480

800

1280

1C: zs = 10t

600

600

1200

Razem

1080

1400

2480

 

Obroty roczne przy 250 dniach roboczych :

Qr = 2480 x 250 = 620 000 t/rok

Przyjmuję a = 1,3

 

 

3.      Liczba kontenerów w obsłudze technicznej w dobie szczytowej – Cot

Cot = (2CnłA + 2CnłC + Ctps) a =

= (2*20 + 2*60 + 20)*1,3 =

= 234 kontenery

 

4.      Wymagana pojemność składów pociągów i ich liczba

Niezbędna liczba miejsc zastępczych w pociągach dla doby szczytowej w TEU :

Npn = Npp = (2CnłA + 1CnłC) a =

= (2*30 + 60)*1,3  = 156 TEU

Zakładam, że punkt obsługuje 2 kierunki kolejowe o jednakowym obciążeniu, liczba miejsc w pociągach dla jednego kierunku wyniesie 156 : 2 = 78 TEU

Przyjmuję wagon kontenerowy Sggos typ 624Z o długości całkowitej 27,1m  ładowności 88 t, o pojemności 2x2 TEU lub 4x1 TEU, współczynnik wykorzystania pojemności pociągu b = 0,9 dobowe zapotrzebowanie na wagony wyniesie :

nwag = 78 : (0,9*4) = 22 wagony

Łączna długość wagonów :

Lwag = 22*27,1 = 596,2 m

Przyjmuję 2 pociągi na dobę o długości składu pociągu :

Lskł = 596,2 : 2 = 298,1 m (dla 11 wagonów)

 

5.      Wymagana pojemność układu torów ładunkowych

Przy długości składu pociągu 298,1m uwzględniając luz na niedokładne ustawienie wagonów zakładam pojemność układu torów ładunkowych i jednocześnie długość frontu ładunkowego na 330 metrów.

 

6. Wymagana zdolność przeładunkowa i liczba urządzeń ładunkowych

 

Nko = (CnłA + CnłC) (anł1 + 2 anł2 + 3 anł3) +

+ (CpłA + CpłC) (apł1 + 2 apł2 + 3 apł3) +

+ (CtpsA + CtpsC) (atps1 + 2 atps2) +

+ (CnpA + CnpC) (anp1 + 2 anp2) +

+ (CppA + CppC) (app1 + 2 app2) =

 

= 90*(0,7 + 2*0,2 + 3*0,1) +

+ 110*(0,3 + 2*0,6 +3*0,1) +

+ 20*(2*1) +

+ 20*(0,6 + 2*0,4) +

+ 0 =

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin