Strona1
1. Popatrz na obrazek. Odpowiedz na pytania pani.
Odpowiedz na pytania
· Kto jest na obrazku?
· Co oni robią?
· Gdzie oni są ?
· Opowiedz o obrazku. (pomoc – prostokątne kartki papieru symbolizujące zdania. Przyczepione są do ściany. Bierzemy tyle, ile chcemy, by Antek ułożył zdań. Do tej ilustracji – 3).
· Jak myślisz, jaka to pora roku? Skąd o tym wiesz?
2. Przeczytaj czytankę. Wykonaj polecenia.
Alek ma psa Łatka. To mały, wesoły kundel. Łatek ma na pysku białą łatę. Ta łata dodaje mu urody.
Alek i Łatek idą na spacer do parku.
- Podaj łapę – mówi Alek.
I Łatek podaje mu łapę.
1. Jak ma na imię pies? Wpisz jego imię obok obrazka.
2. Jak ma na imię chłopiec? Wpisz jego imię obok chłopca.
3. Gdzie idą chłopiec i pies? Odpowiedz pełnym zdaniem.
……………………………………………………………………………………………………………………………………….
4. Co powiedział chłopiec? Wpisz w dymek.
…………………………………………………………..
3. Ćwiczenia w akcencie
4. Ćwiczenia z czasownikami
Ułóż zdania z wyrazami:
kuca
patrzy
daje
są
siedzi
5. Wstawianie brakującego czasownika do wypowiedzi nauczyciela
Opowiadamy, prezentujemy Antkowi obrazek i dwa czasowniki. Zaczynamy budować zdanie, Antek powinien dokończyć je właściwym czasownikiem.
Opowiadamy, jak trzeba dbać o psa.
Gdy ma się psa, trzeba z nim ….
Gdy pies jest głodny trzeba go … itd
chodzić
karmić
myć
6. Co robi pies? Które wyrazy pasują do obrazka?
Opowiedz, co robi Łatek.
%
podaje łapę
pije
biega
je
wyciąga język
7. Opowiedz, jak wyglądają te psy.
Kształtujemy pojęcia: czarny, brązowy, czarno – brązowy, biały, brązowy w białe łaty, biały w brązowe łaty, biały z czarną łatą.
8. Karta pracy – Wygląd psów.
Napisz, jak wyglądają te psy.
9. Popatrz na obrazek i uzupełnij tabelkę.
Na obrazku widzę
On jest
………………………….. w ………………………………….. łaty.
On (co robi?)
………………………………………………………………………
Gdzie on jest?
………………………………….....
...
kartypracy