W parku.docx

(16837 KB) Pobierz

Strona1

1.     Popatrz na obrazek. Odpowiedz na pytania pani.   



 

Odpowiedz na pytania

·        Kto jest na obrazku?

·        Co oni robią?

·        Gdzie oni są ?

·        Opowiedz o obrazku. (pomoc – prostokątne kartki papieru symbolizujące zdania. Przyczepione są do ściany. Bierzemy tyle, ile chcemy, by Antek ułożył zdań. Do tej ilustracji – 3).

·        Jak myślisz, jaka to pora roku? Skąd o tym wiesz?

 

 

 

 

 





2.     Przeczytaj czytankę. Wykonaj polecenia.

 

 

 



 

 

Alek ma psa Łatka. To mały, wesoły kundel.  Łatek ma na pysku białą łatę. Ta łata dodaje mu urody.

Alek i Łatek idą na spacer do parku.

- Podaj łapę – mówi Alek.

I Łatek podaje mu łapę.

1.     Jak ma na imię pies? Wpisz jego imię obok obrazka.

2.     Jak ma na imię chłopiec? Wpisz jego imię obok chłopca.

3.     Gdzie idą chłopiec i pies? Odpowiedz pełnym zdaniem.

……………………………………………………………………………………………………………………………………….

4.     Co powiedział chłopiec? Wpisz w dymek.

 

…………………………………………………………..



 

 

 

 

 

 

 

3.     Ćwiczenia w akcencie

 

 

 



 

4.     Ćwiczenia z czasownikami

Ułóż zdania z wyrazami:

 

kuca

 

patrzy

 

daje

 

 

siedzi

 

 

 

 

5.     Wstawianie brakującego czasownika do wypowiedzi nauczyciela

 

Opowiadamy, prezentujemy Antkowi obrazek i dwa czasowniki. Zaczynamy budować zdanie, Antek powinien dokończyć je właściwym czasownikiem.

 

Opowiadamy, jak trzeba dbać o psa.

Gdy ma się psa, trzeba z nim ….

Gdy pies jest głodny trzeba go … itd

 

 

 

chodzić

 

karmić

myć

chodzić

 

6.     Co robi pies? Które wyrazy pasują do obrazka?



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opowiedz, co robi Łatek.

%

 

podaje łapę

 

siedzi

 

pije

 

biega

 

je

 

wyciąga język

 

 

 

 

 

 

 

 

7.     Opowiedz, jak wyglądają te psy.

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEioMLzMuMWG60yTvziJt-pXlZh9_0VP3vvLw74GexmNeaiCPd

 

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSsTWtZYykZ1m4I0bGou2rEcakHtqzHfJOIfN8GUXgCV8_fekhIsw

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTqU9seQxKH_8aPeVP_eBQpmMo-Vnm4LSxnFJNdFrBCPTOQu4mOHA

 

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTbFsyiJ8O5G3Y1K9fKgI3IEve2Sr6fcAwgwjFAPksZSpuU9gTVtw

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQpcbP4OG_74e_0GX8aR3O83FemQ_1AJzbpCZs_g91amAp0jmP

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwPTgTWXU_-B_0_vGSOAqM2tHTneqkiZmbKJCoZ__BppGuQqIYdw

 

Kształtujemy pojęcia: czarny, brązowy, czarno – brązowy, biały, brązowy w białe łaty, biały w brązowe łaty, biały z czarną łatą.

8.     Karta pracy – Wygląd psów.

Napisz, jak wyglądają te psy.


http://www.pet360.com/Content/Images/Cms/Spotted_dog.jpg

 



 

 

 

 


https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIzIi1x0X3FihSPkLTX0ER61CY8n-m_JjOqZAH2yw7yQZ2s1P_

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.     Popatrz na obrazek i uzupełnij tabelkę.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na obrazku widzę

 

…………………………………………………………..

 

 

On jest

 

………………………….. w ………………………………….. łaty.

 

 

On (co robi?)

 

………………………………………………………………………

 

 

Gdzie on jest?

 

………………………………….....

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin