SCENARIUSZ ZABAWY MUZYCZNO.docx

(21 KB) Pobierz

Katarzyna Borowiak, Gr. 9

Pedagogika, edukacja elementarna i terapia pedagogiczna, st. niestacjonarne

 

SCENARIUSZ ZABAWY MUZYCZNO-RUCHOWEJ

 

Zajęcia dla dzieci 7-letnich             

Temat:  Rozładowanie agresji przez taniec

Cel ogólny:

- dziecko odreagowuje nagromadzoną energię w pozytywnym działaniu

-uczeń pokonuje wewnętrzny opór przed kontaktem z innym

Cele szczegółowe (uczeń):

- zna kierunki: lewo, prawo, góra, dół

- potrafi rozładować negatywne emocje podczas tańca

- wesoło bawi się przy muzyce

- za pomocą ruchu poprawnie odtwarza tempo i charakter muzyki

Metody: oglądowa, czynna

Formy: indywidualna, zbiorowa

Pomoce dydaktyczne: odtwarzacz CD, płyta z piosenką ,,taniec połamaniec’’

Przebieg zabawy:

Dzieci tańczą w rytm muzyki każdą zwrotkę w dowolny sposób. Dzieci biegają, skaczą tańcząc po całej sali rozładowując emocje.

Na refren  dzieci stają w kole i tańczą według słów piosenki:

 

To jest taniec, taniec połamaniec

Zatańcz razem z nami, raz i dwa rękami

Kręć się żwawo, i dwa kroki w prawo

teraz hop do góry i połaskocz chmury

To jest taniec, taniec połamaniec

Mama z tatą pląsa, Tomek się nie dąsa

Kręć się żwawo i dwa kroki w prawo

Jak piłeczka skacze każdy z nas

Zgłoś jeśli naruszono regulamin