Rafał Dorobek - Zbuduj swój wizerunek.pdf

(1111 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
871317244.010.png
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji "Zbuduj swój wizerunek"
Darmowa publikacja dostarczona przez
Copyright by Złote Myśli & Rafał Dorobek, rok 2007
Autor: Rafał Dorobek
Tytuł: Zbuduj swój wizerunek
Data: 08.08.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
SPIS TREŚCI
WAŻNIEJSZE NIŻ WSTĘP . ................................................................4
ROZDZIAŁ 1 .......................................................................................8
JAK NAS POSTRZEGAJĄ I CO WIEDZĄ O
..................................8
WŁADZA ........................................................................................................14
MYŚLENIE NA SKRÓTY ...............................................................................17
TEORIE POTOCZNE ....................................................................................22
STEREOTYPY I PRZEKONANIA .................................................................24
EFEKT PIERWSZEŃSTWA, ŚWIEŻOŚCI. EFEKT KONTRASTU
I
NAS INNI?
...............................................................................................27
ATRAKCYJNOŚĆ ..........................................................................................31
ROZDZIAŁ 2 . ...................................................................................35
POCHLEBSTWA WOBEC INNYCH . ................................................................35
Technika 1 . .....................................................................................................35
ROZDZIAŁ 3 ....................................................................................53
TWORZENIE PODOBIEŃSTWA ......................................................................53
Technika 2 .....................................................................................................53
ROZDZIAŁ 4 ....................................................................................70
ZWIĘKSZANIE WŁASNEJ ATRAKCYJNOŚCI ...............................................70
Technika 3 ..........................................................................................................70
ATRAKCYJNOŚĆ FIZYCZNA .......................................................................71
ROZDZIAŁ 5 .....................................................................................97
PREZENTOWANIE ATRAKCYJNOŚCI INTERPERSONALNEJ
I
ASYMILACJI
........................................................97
Technika 4 .....................................................................................................97
ROZDZIAŁ 6 ...................................................................................121
PREZENTOWANIE SKROMNOŚCI ...............................................................121
Technika 5 ....................................................................................................121
POSIADANYCH CECH OSOBOWOŚCI
ZBUDUJ SWÓJ WIZERUNEK darmowy fragment – Złote Myśli
Rafał Dorobek
● str. 4
WAŻNIEJSZE NIŻ WSTĘP
CZYM JEST WIZERUNEK I DLACZEGO WARTO O NIEGO DBAĆ?
Każda strona książki, którą właśnie czytasz, będzie wyjaśniała, co
należy zrobić, aby dobrze zaprezentować się innym ludziom. Jed-
nakże pytanie zaczynające się od słowa „co? ” jest najmniej ważne.
Każdego dnia na całym świecie ludzie zadają sobie pytanie: „Co
mogę w sobie zmienić? ” i od razu przechodzą do działania. Więk-
szość z nich nie wie jednak, do czego prowadzą takie zmiany, a już na
pewno nie mają pojęcia, jakie są ograniczenia stosowania niektórych
metod. Chyba że doświadczą tego na własnej skórze... Lecz wtedy już
znacznie stracą w oczach wszystkich, którzy ich oceniają. Zanim
przejdziemy do działań, powinniśmy zastanowić się nad kilkoma
ważnymi kwestiami – przede wszystkim nad tym, co chcemy os-
iągnąć. Możemy starać się zdobyć czyjąś sympatię, osiągnąć poczucie
kompetencji w oczach innych, a nawet ich zazdrość lub współczucie.
Wszystko zależy od tego, jakie działania podejmiemy. W tej książce
znajdziecie szereg metod pozwalających na uzyskanie przede wszys-
tkim sympatii drugiej osoby, ale gdy możemy otrzymać coś jeszcze,
na pewno wspomnę o dodatkowych korzyściach. Dotarliśmy właśnie
do miejsca, w którym można wymienić pierwszą dobrą radę doty-
czącą kształtowania własnego wizerunku:
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Rafał Dorobek
871317244.011.png 871317244.012.png 871317244.013.png 871317244.001.png
 
ZBUDUJ SWÓJ WIZERUNEK darmowy fragment – Złote Myśli
Rafał Dorobek
● str. 5
JEŻELI MOŻNA UPIEC
DWIE PIECZENIE NA JEDNYM OGNIU,
TO NIGDY TEGO NIE IGNORUJ
I NIE OMIJAJ TAKICH SYTUACJI.
Wizerunek to obszar szczególny, tym bardziej, że jest elementem
prywatnym, osobistym. Jeżeli sytuacja pozwala na uzyskanie pod-
wójnej albo nawet potrójnej korzyści – zawsze podejmij działanie!
Zacznij od zastanowienia się, czy warto i czy Twój plan ma szansę się
powieść. Jeśli nie, spokojnie zrezygnuj, ale jeśli są duże szanse na os-
iągnięcie sukcesu – zrób to! Przed chwilą wspomniałem o tym, że ta
książka pozwoli Ci na pozyskiwanie sympatii innych osób, ale chcę
dodać, że metody kreowania swojego wizerunku tak, aby prezen-
tować się jako osoba kompetentna czy wzbudzająca określone emoc-
je, zostaną przedstawione w pozostałych częściach tej serii. Ogrom
materiału, który dotyczy autoprezentacji, nie pozwala właściwie na
zawarcie całej wiedzy w jednej książce – jeśli ktoś jednak taką
książkę wyda, to możesz mieć pewność, że jest tam zbyt mało infor-
macji dla Ciebie.
CZYM TA KSIĄŻKA RÓŻNI SIĘ OD INNYCH ?
Jej autor jest Polakiem i pisze o polskiej rzeczywistości.
Najbardziej irytującym elementem książek, które można znaleźć
w księgarni, jest fakt, że w większości są one tylko tłumaczeniami
tekstów pisanych przez autorów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej
Brytanii albo Niemiec. W związku z tym opisywane w nich sytuacje
są zaczerpnięte z nieco innej rzeczywistości niż nasza. Książki amery-
kańskie przedstawiają nam ludzi bawiących się na wystawnych ban-
kietach organizowanych przez firmę co tydzień, oferują rady, jak za-
chowywać się w 100-piętrowych budynkach, oraz mówią nam, co
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Rafał Dorobek
871317244.002.png 871317244.003.png 871317244.004.png 871317244.005.png 871317244.006.png 871317244.007.png 871317244.008.png 871317244.009.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin