Zadania zespołów
Do zadań członków zespołu należy:
§ ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia,
§ określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych – a w przypadku ucznia posiadającego opinię lub orzeczenie – także z uwzględnieniem zaleceń tam zawartych,
§ zaplanowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i sposobu ich realizacji – w przypadku ucznia gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej,
§ założenie i prowadzenie Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia,
§ opracowanie dla ucznia Planu Działań Wspierających – a dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego,
§ określenie działań wspierających rodziców ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz – w zależności od potrzeb – zakresu współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,
§ dokonywanie oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi, w tym efektywności realizowanych zajęć, która dotyczy:
§ danej formy pomocy – po jej zakończeniu,
§ danej formy pomocy – przed upływem okresu jej udzielania, ustalonego przez dyrektora – gdy taki wniosek złożą rodzice ucznia, pełnoletni uczeń, nauczyciel prowadzący zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze lub specjalistyczne, a także wychowawca w przypadku klasy terapeutycznej,
§ pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w danym roku szkolnym – przed opracowaniem arkusza organizacji przedszkola, szkoły, placówki na kolejny rok szkolny.
§ dokonanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
§ podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
WAŻNE!Osoby biorące udział w spotkaniu ZESPOŁU są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na tym spotkaniu.
sylunia_boc