Zadania zespołów.doc

(23 KB) Pobierz
Zadania zespołów

Zadania zespołów

 

 

Do zadań członków zespołu należy:

§         ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia,

§         określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych – a w przypadku ucznia posiadającego opinię lub orzeczenie – także z uwzględnieniem zaleceń tam zawartych,

§         zaplanowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i sposobu ich realizacji – w przypadku ucznia gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej,

§         założenie i prowadzenie Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia,

§         opracowanie dla ucznia Planu Działań Wspierających – a dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego,

§         określenie działań wspierających rodziców ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz – w zależności od potrzeb – zakresu współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,

§         dokonywanie oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi, w tym efektywności realizowanych zajęć, która dotyczy:

§         danej formy pomocy – po jej zakończeniu,

§         danej formy pomocy – przed upływem okresu jej udzielania, ustalonego przez dyrektora – gdy taki wniosek złożą rodzice ucznia, pełnoletni uczeń, nauczyciel prowadzący zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze lub specjalistyczne, a także wychowawca w przypadku klasy terapeutycznej,

§         pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej w danym roku szkolnym – przed opracowaniem arkusza organizacji przedszkola, szkoły, placówki na kolejny rok szkolny.

§         dokonanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,

§         podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

 

WAŻNE!
Osoby biorące udział w spotkaniu ZESPOŁU są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na tym spotkaniu.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin