Wymiana łożyska koła - Audi 80 B4.doc

(108 KB) Pobierz
Wymiana łożyska koła - Audi 80 B4

Wymiana łożyska koła - Audi 80 B4

 

Właściciele Audi 80, jak i innych samochodów poruszających się po naszych drogach mających 10 lub więcej lat, prędzej czy później zetkną się z problemem zużytych łożysk. Jeśli lekceważymy pierwsze niepokojące objawy (szum, piski, nagrzewanie się), wyeksploatowane łożysko może nagle unieruchomić pojazd, a nawet doprowadzić do wypadku. W dalszej części tego artykułu postaramy się opisać i zademonstrować, jak w prosty i szybki sposób wymienić zużyte łożysko tylnego koła w Audi 80 B4 ...

 

1.           Rozpoczynamy od podniesienia auta i zdemontowania koła

2.           2. W dalszej kolejności demontujemy zacisk : klucz 13 i 15mm oraz jarzmo zacisku klucz imbusowy 8mm

3.           3. Zacisk hamulca podwiązujemy (np. drutem ) do sprężyny aby nie wisiał na przewodach

4.           4. Zdejmujemy miseczkę lekko podważając ja śrubokrętem, a potem przy pomocy młotka delikatnie zbijamy ją. Pod nią jest zawleczka i koronka na śrubie. Zawleczkę demontujemy kombinerkami , smar wycieramy szmatą. Śrubę odkręcamy kluczem nasadowym 24mm i zdejmujemy powoli piaste z tarczą przytrzymując pierwsze lozysko które wypadnie.

5.           5. Obracamy piastę i podważając śrubokrętem. Wyjmujemy simering i wyciągamy wew. łożysko 

6.           . Całą piastę z tarczą dobrze jest wkręcić w imadło i przebijakiem wybiłć pierścienie łożyska z obu stron piasty

7.           Następnie wszystko dokładnie wycieramy i zabieramy sie za nabijanie nowych pierścieni uważając aby nie opierać piasty o wieniec ABS

8.           Nabijamy przez stary pierścień i wszystko układa sie dobrze 

9.           Nowe łożysko smarujemy dokładnie smarem do łożysk (dobrze je wetrzeć w wianek) W trakcie nabijania zeszła tarcza wiec przy ponownym montażu jej styk czyścimy dokładnie papierem ściernym , zakładamy simering.

10.  Możemy przystąpić do montażu końcowego w odwrotnej, analogicznej kolejności do demontażu

11.  Luz regulujemy w taki sposób aby podkładka przesuwała sie pod pewnym naciskiem śrubokrętem.Prawidłowe dokrecenie wygląda tak, iż po udzerzeniu w kolo powinien być wyczuwalny lekki luz.  Do miseczki nakładamy ok połowe smaru potem zakładamy koło i w drogę.

 

                               

 
 
 

 
 

 

 

 



 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin