Swiadome Zakupy E-book.pdf
(
728 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Niniejszy ebook jest
własnością prywatną
.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 10.09.07
Tytuł: Świadome zakupy
Autor: Arkadiusz Podlaski
Wydanie I
ISBN: 978-83-7521-478-9
Projekt okładki:
Korekta: Lidia Kaźmierczak
Skład: Sylwia Fortuna
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Książkę dedykuję moim Rodzicom
SPIS TREŚCI
1.
Wstęp
.
..................................................................................5
1.1.
Nie tak dawno temu…
........................................................................5
1.2.
Magia hipermarketów
.......................................................................7
1.3.
Co zyskasz, czytając tę publikację?
....................................................9
1.4.
O autorze słów kilka
........................................................................10
2.
Hipermarkety – wprowadzenie
..........................................12
2.1.
Historia i rozwój hipermarketów
....................................................13
2.2.
Dlaczego hipermarkety odniosły taki sukces?
................................16
2.3.
Efekty społeczne istnienia hipermarketów
.....................................18
2.4.
Shopoholizm – choroba XXI wieku
................................................21
3.
Źródła oddziaływań
...........................................................25
3.1.
Gazetki reklamowe
..........................................................................26
3.2.
Zapraszamy do środka
....................................................................30
3.3.
Uśmiechnięte roboty
.......................................................................38
3.4.
Zabawy z cenami
.............................................................................44
3.5.
Programy lojalnościowe
..................................................................50
3.6.
Kasy, kasjerki i kasjerzy
..................................................................55
4.
Psychologia klienta
............................................................58
4.1.
Czeski sen
........................................................................................59
4.2.
Reguła wzajemności
........................................................................61
4.3.
Społeczny dowód słuszności
...........................................................64
4.4.
Niedostępność
.................................................................................66
4.5.
Efekt aureoli
....................................................................................69
4.6.
Cena a faktyczna wartość produktu
...............................................70
4.7.
Magiczne słowa i slogany
................................................................73
4.8.
Dysonans podecyzyjny
....................................................................76
5.
Podsumowanie
...................................................................77
6.
Słowniczek – przydatne pojęcia
.........................................79
7.
Bibliografia
........................................................................81
ŚWIADOME ZAKUPY
– Arkadiusz Podlaski
1. Wstęp
●
str.
5
1.
1.
Wstęp
Wstęp
1.1. Nie tak dawno temu…
Pamiętam, jakby to było wczoraj. Dokładnie w 1998 roku,
w moim mieście powstał pierwszy hipermarket. Miałem wtedy zaled-
wie 12 lat. Przed sklepem stała rzesza ludzi, rozbijających się
o wózek. Tak! O wózek! Wszyscy chcieli go zdobyć. Były przepychan-
ki, wyzwiska, „łapówki” za odstąpienie wózka itp. Bez wózka nie
wpuszczali, a wszyscy pragnęli jak najszybciej dostać się do środka.
Swoje trzeba było odstać. Już wiem, jak wyglądało robienie za-
kupów w Polsce przed zmianą ustroju gospodarczego, przed 1989 r.
W tamtych czasach oczekiwanie w kilometrowych kolejkach było
zwykłą, ponurą codziennością. Stojąc tego dnia przed hipermarke-
tem i patrząc na tych ludzi walczących o wózek, miałem obraz nie-
malże jak sprzed kilkunastu lat. Z tą tylko różnicą, że kiedyś bra-
kowało w sklepach produktów, półki świeciły pustkami. Dziś na-
tomiast jest odwrotnie, na półkach upchane po brzegi towary „bła-
gają” nas o to, aby włożyć je do koszyka.
Nieco później jestem już przy wejściu. Nareszcie go mam! Tak!
Wózek jest mój! I oto ruszam z rozmachem przez bramy, do nowego
świata. Ludzie cisną mi się pod koła. Trzeba uważać, żeby nikogo nie
potrącić. Z każdej strony uśmiechem witają mnie urocze panie.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
&
Arkadiusz Podlaski
Plik z chomika:
marzena_kaszowska
Inne pliki z tego folderu:
Szybka Nauka Dla Wytrwalych Ebook.pdf
(1515 KB)
Ebook Kreacja W Reklamie New.pdf
(495 KB)
Rehabilitacja Dziecka Niewidomego W Rodzinie Ebook.pdf
(558 KB)
Sekrety Prawa Przyciagania E-book.pdf
(401 KB)
Ebook Naturalnie Szczupla Mt Biznes.pdf
(334 KB)
Inne foldery tego chomika:
AFORYZMY, SENTENCJE, CYTATY
AUDIOBOOKI
CZASOPISMA
E-BOOKI
FILMY
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin