Razem_w_przedszkolu_5_cz_4_rozklad_materialu-1.doc

(283 KB) Pobierz
Wielokierunkowa aktywność dzieci – MARZEC /cz

 

Wielokierunkowa aktywność dzieci – MARZEC /cz. IV/

 

 

Integralny ośrodek tematyczny: W OKRESIE PRZEDWIOŚNIA DBAMY O ZDROWIE

 

 

Temat

dnia

 

Społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

 

 

Językowa i literacka

 

Matematyczna

 

Słuchowa, muzyczna

 

Plastyczna

 

Gry i zabawy ruchowe

 

 

Przedwiośnie

Słuchanie wiersza Tadeusza Śliwiaka „Bałwan i wiosna”. Zwrócenie uwagi, iż w okresie przedwiośnia słońce świeci coraz dłużej i goręcej. Jest coraz cieplej i śnieg się topi.

Słuchanie wiersza Hanny Zdzitowieckiej „Czary na śniegu”. Rozumienie określenia kwiaty pod ochroną. Poznawanie kwiatów chronionych.

 

Przedwiośnie” – praca z obrazkiem. Odgadywanie treści obrazka odsłanianego fragmentami. Określanie oznak zbliżającej się wiosny. Interpretowanie przysłowia „W marcu, jak w garncu”.

„Bałwan i wiosna” – opowiadanie historyjki obrazkowej. Doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego. Uruchamianie wyobraźni przy przewidywaniu zakończenia historyjki.

 

„Słuchamy ciszy” – ćwiczenia słuchowe. Doskonalenie wrażliwości słuchowej. Koncentrowanie się na dźwiękach pochodzących z różnych miejsc i różnych odległości.

„Kwiaty pod ochraną” – ćwiczenia słuchowe. Wskazywanie na obrazkach kwiatów, których nazwy nauczycielka wypowiada głoskami.

 

Malowanie farbami „Marcowa pogoda”. Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń i wiadomości.

Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Nalepianie cyfr 1 – 4. Kolorowanie obrazków. Rysowanie szlaczka w liniaturze na dole strony.

Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Globalne czytanie wyrazu krokusy. Rysowanie krokusów po kropkach. Kolorowanie.

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonko świeci – deszcz pada”.

 

 

 

 

 

K 4, s. 1, 2

 

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 11, p. 1

Ad 12, p. 1

 

Ad 3, p. 2

Ad 4, p. 3

 

 

Ad 8

Ad 14, p. 6

 

Ad 9, p. 2

Ad 14, p. 1, 3

 

 

Ad 5, p. 4

 

Wiosna tuż, tuż

 

„Który kwiatek zniknął?” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie nazw kwiatów chronionych. Doskonalenie pamięci i spostrzegawczości.

„Forsycje” – oglądanie roślin w kąciku przyrody.

Wzbogacanie słownika o wyrazy: puszyste, miękkie, miłe, aksamitne... Rozumienie wieloznaczności wyrazu kotki. Poznanie faz rozwoju forsycji.

 

Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Szukamy wiosny”.

Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Określanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.

Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Nazywanie kwiatów w kolejnych rzędach: fiołki, sasanki, przebiśniegi, żonkile. Kolorowanie tylu kwiatów, ile wskazuje cyfra.

 

 

Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Globalne czytanie wyrazu forsycja. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

„Forsycje” – wydzieranka z żółtego papieru. Doskonalenie sprawności manualnej. Wdrażanie do estetycznego wykonania pracy. Zorganizowanie wystawy prac.

 

Zabawa z elementem czworakowania „Wyścigi na czworakach”.

 

 

 

K 4, s. 4

 

 

K 4, s. 4

 

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 12, p. 1

 

Ad 3, p. 3

Ad 12, p. 3

 

 

 

 

Ad 14, p. 3

 

Ad 5, p. 4

 

Chcemy być czyści

 

„W łazience” – swobodne wypowiedzi na temat obrazka. Nazywanie przyborów toaletowych i określanie, do czego służą. Udzielanie odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego należy często myć ręce?”.

„Kiedy myjemy ręce?” – praca z obrazkami. Rozumienie konieczności częstego mycia rąk. Uzasadnianie własnego zdania w czasie wypowiedzi.

 

 

Słuchanie wiersza Tadeusza Śliwiaka „W łazience”. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Rozumienie potrzeby codziennego mycia całego ciała, częstego mycia rąk oraz mycia zębów po każdym posiłku.

„Jak dbam o czystość ciała, rąk i zębów?” – zabawa dydaktyczna. Odkrywanie kolejno obrazków przedstawiających przybory toaletowe. Nazywanie przedmiotów i określanie, do czego służą.

Przyporządkowanie do obrazków przedstawiających czynności, rzeczy niezbędnych do wykonania tych czynności.

Wykonanie zadania w kartach pięciolatka.

Określanie, które z postaci zwrócone są w prawą, a które w lewą stronę. Kolorowanie.

 

 

Wykonanie zadania w kartach pięciolatka.

Otaczanie linią przedmiotów, które są potrzebne do higieny osobistej. Kolorowanie.

„Wzory na ręczniku” – rysowanie świecą, malowanie akwarelą. Prawidłowe posługiwanie się przyborami. Rozwijanie pomysłowości w zakresie wymyślania wzorów i dobierania barw.

 

Zabawa z elementem równowagi „Marsz z przeszkodami”.

 

 

 

K 4, s. 8

 

 

 

K 4, s. 5

 

 

Podstawa programowa

 

Ad 2, p. 1

Ad 3, p. 4

 

Ad 3, p. 3

Ad 2, p. 2

 

 

Ad 2, p.2

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin