Wielokierunkowa aktywność dzieci – MARZEC /cz. IV/
Integralny ośrodek tematyczny: W OKRESIE PRZEDWIOŚNIA DBAMY O ZDROWIE
dnia
Społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna
Matematyczna
Słuchowa, muzyczna
Plastyczna
Gry i zabawy ruchowe
Przedwiośnie
Słuchanie wiersza Tadeusza Śliwiaka „Bałwan i wiosna”. Zwrócenie uwagi, iż w okresie przedwiośnia słońce świeci coraz dłużej i goręcej. Jest coraz cieplej i śnieg się topi.
Słuchanie wiersza Hanny Zdzitowieckiej „Czary na śniegu”. Rozumienie określenia kwiaty pod ochroną. Poznawanie kwiatów chronionych.
„Przedwiośnie” – praca z obrazkiem. Odgadywanie treści obrazka odsłanianego fragmentami. Określanie oznak zbliżającej się wiosny. Interpretowanie przysłowia „W marcu, jak w garncu”.
„Bałwan i wiosna” – opowiadanie historyjki obrazkowej. Doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego. Uruchamianie wyobraźni przy przewidywaniu zakończenia historyjki.
„Słuchamy ciszy” – ćwiczenia słuchowe. Doskonalenie wrażliwości słuchowej. Koncentrowanie się na dźwiękach pochodzących z różnych miejsc i różnych odległości.
„Kwiaty pod ochraną” – ćwiczenia słuchowe. Wskazywanie na obrazkach kwiatów, których nazwy nauczycielka wypowiada głoskami.
Malowanie farbami „Marcowa pogoda”. Odzwierciedlanie w formie plastycznej własnych spostrzeżeń i wiadomości.
Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Nalepianie cyfr 1 – 4. Kolorowanie obrazków. Rysowanie szlaczka w liniaturze na dole strony.
Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Globalne czytanie wyrazu krokusy. Rysowanie krokusów po kropkach. Kolorowanie.
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonko świeci – deszcz pada”.
K 4, s. 1, 2
Podstawa programowa
Ad 11, p. 1
Ad 12, p. 1
Ad 3, p. 2
Ad 4, p. 3
Ad 8
Ad 14, p. 6
Ad 9, p. 2
Ad 14, p. 1, 3
Ad 5, p. 4
Wiosna tuż, tuż
„Który kwiatek zniknął?” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie nazw kwiatów chronionych. Doskonalenie pamięci i spostrzegawczości.
„Forsycje” – oglądanie roślin w kąciku przyrody.
Wzbogacanie słownika o wyrazy: puszyste, miękkie, miłe, aksamitne... Rozumienie wieloznaczności wyrazu kotki. Poznanie faz rozwoju forsycji.
Słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Szukamy wiosny”.
Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Określanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie przedwiośnia.
Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Nazywanie kwiatów w kolejnych rzędach: fiołki, sasanki, przebiśniegi, żonkile. Kolorowanie tylu kwiatów, ile wskazuje cyfra.
Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Globalne czytanie wyrazu forsycja. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
„Forsycje” – wydzieranka z żółtego papieru. Doskonalenie sprawności manualnej. Wdrażanie do estetycznego wykonania pracy. Zorganizowanie wystawy prac.
Zabawa z elementem czworakowania „Wyścigi na czworakach”.
K 4, s. 4
Ad 3, p. 3
Ad 12, p. 3
Ad 14, p. 3
Chcemy być czyści
„W łazience” – swobodne wypowiedzi na temat obrazka. Nazywanie przyborów toaletowych i określanie, do czego służą. Udzielanie odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego należy często myć ręce?”.
„Kiedy myjemy ręce?” – praca z obrazkami. Rozumienie konieczności częstego mycia rąk. Uzasadnianie własnego zdania w czasie wypowiedzi.
Słuchanie wiersza Tadeusza Śliwiaka „W łazience”. Uważne słuchanie utworu i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Rozumienie potrzeby codziennego mycia całego ciała, częstego mycia rąk oraz mycia zębów po każdym posiłku.
„Jak dbam o czystość ciała, rąk i zębów?” – zabawa dydaktyczna. Odkrywanie kolejno obrazków przedstawiających przybory toaletowe. Nazywanie przedmiotów i określanie, do czego służą.
Przyporządkowanie do obrazków przedstawiających czynności, rzeczy niezbędnych do wykonania tych czynności.
Wykonanie zadania w kartach pięciolatka.
Określanie, które z postaci zwrócone są w prawą, a które w lewą stronę. Kolorowanie.
Otaczanie linią przedmiotów, które są potrzebne do higieny osobistej. Kolorowanie.
„Wzory na ręczniku” – rysowanie świecą, malowanie akwarelą. Prawidłowe posługiwanie się przyborami. Rozwijanie pomysłowości w zakresie wymyślania wzorów i dobierania barw.
Zabawa z elementem równowagi „Marsz z przeszkodami”.
K 4, s. 8
K 4, s. 5
Ad 2, p. 1
Ad 3, p. 4
Ad 2, p. 2
Ad 2, p.2
...
Wiciu9116