Przeróbka dodatków z The Sims 2 na The Sims 3.doc

(13135 KB) Pobierz
Przeróbka dodatków z The Sims 2 na The Sims 3

Przeróbka dodatków z The Sims 2 na The Sims 3

 

WSTĘP

Prawdopodobnie większość z was wie już jak się przerzuca dodatki z The Sims 2 do The Sims 3. Może jednak komuś się to przyda. Po co przerabiać dodatki z Sims 2 na Sims 3? Ponieważ fajnych, dodatków do the sims 2 jest bardzo dużo i nadal dochodzą nowe, natomiast do the sims 3, nie zawsze możesz znaleźć to, czego szukasz, czekanie aż ktoś zrobi ci ten wymarzony dodatek czasem trwa bardzo długo, a samodzielne tworzenie mescha spaja ci sen z powiek, zwłaszcza, gdy chcesz by twoja wymarzona fryzura, szafa czy inny dodatek były idealne, kształtując włosek po włosku. W tym poradniku dowiesz się jak wyciągnąć mesha (model 3D obiektu – akcesoriów, fryzury, mebli itp.), oraz teksturę z pliku typu .package The Sims 2 by wykorzystać je do stworzenia dodatku dla The Sims 3.  Poradnik demonstruje wyjmowanie mescha i tekstury jednie z plików typu package, ponieważ SimsPE nie obsługuje pliku typu Sims2pack. Nie przejmuj się : ). Plików package do the Sims 2 jest o wiele więcej, więc na pewno znajdziesz to, czego szukasz. W poradniku dla porównania zostaną przedstawione dwa programy do tworzenia dodatków, TSR Workshop (stworzony z myślą o obiektach (np. meblach)) i CAS Texture+Unitool (stworzony z myślą o Simie (np. ubraniach)). Niestety w tym poradniku nie znajdziesz nic odnośnie, animacji !!!

 

PRZERÓBKA DODATKU Z THE SIMS 2 NA THE SIMS 3

Co będzie ci potrzebne do wyciągnięcia mescha i tekstury z pakietu The Sims 2:

  • SimsPE – prawdopodobnie większość z was zna go już w miarę dobrze, będzie on nam niezbędny do przeglądania zawartości pakietów (plików typu package). Ściągamy go z strony producenta, pogram jest bezpłatny i powinien działać bez instalacji gry The Sims 2.

DOWNLOAD SimsPE -> http://sims.ambertation.de/

 

  • DirectX 9c – sterownik wspomagających generowanie grafiki. Możliwe, że będziecie musieli go zainstalować by Sims PE mógł pobrać, sterowniki obsługujące kontener z meschem.

DOWNLOAD DirectX 9c - http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3ad9f0d1-8d81-40c8-9815-924dcd4cd2c5&displaylang=en

 

  • DirectX for Menaged Code – sterownik do SimsPE obsługujący format kontenera, w którym znajduje się nasz mesch, jest on niezbędny do wyciągnięcia mescha z kontenera. Zainstalujesz go później przez SimsPE. 

 

Co będzie ci potrzebne do stworzenia pakietu The Sims 3 z wyciągniętego mescha i tekstury z pakietu The Sims 2:

  • MilkShape 3D – większość z was prawdopodobnie zna ten program, służy do tworzenia obiektów 3D oraz ich animacji. Podaje dwie wersje, radzę jednak ściągnąć nowszą, ponieważ pod nowszą wersją (1.8.5) chodzi plugin obsługujący format kontenera używanego przez CAS Texture+Unitool.

DOWNLOAD MilkShape 3D 1.8.2 -> http://downloads.phpnuke.org/en/download-item-view-x-b-z-g-x/MILKSHAPE%2B3D.htm

 

DOWNLOAD MilkShape 3D 1.8.5 BETA1-> http://chumbalum.swissquake.ch/ms3d/download.html

DOWNLOAD plugin .simsgeom do MilkShape 3D 1.8.5 ściągniesz, (po zalogowaniu się na stronie) z → http://www.modthesims.info/showthread.php?t=357403

Plugin wypakowujesz i wrzucasz do folderu programu, ścieżka może wyglądać następująco C:\\Program Files\Milkshape 3D 1.8.5\

 

UWAGA!!! Aby można było zapisywać i odtwarzać obiekty musimy mieć pełną wersję programu MilkShape 3D, po zainstalowaniu otwieramy program na pasku menu (File, Edit…), wchodzimy w Help/Abaut… tam znajdziecie przycisk Registery, gdzie możecie wpisać nazwę użytkownika oraz kod aktywacyjny (serial), jeśli nie posiadasz seriala do MilkShape 3D możesz zainstalować pełną 30 dniową wersje (trial).

 

  • TSR Workshop – dla mnie znany od niedawna, większość pewnie już kojarzy, chociażby z Poradnika greennoodle „Tworzenie nowego obiektu w TSR Workshop”. Ja do przeróbki skrzydeł musiałam zainstalować najnowszą wersję TSR Workshap RC 4, ponieważ w tej wersji możemy wrzucić naszego mesha bezpośrednio do kontenera GEOM, mi było to potrzebne, aby tekstura nakładała się na nowy obszar poza obszarem zdefiniowanym (prawdopodobnie jest to związane z obszarem widoczności zdefiniowanym dla obiektu, aktualnie w TSR Workshop dla np. ubrań nie ma opcji szybkiej i prostej zmiany parametrów zdefiniowanych w kontenerze VPXY, można oczywiście edytować go zmieniając jego kod ręcznie, jeśli ktoś potrafi, istnieje również edytor umożliwiając zmianę parametrów visual proxy dostępny do ściągnięcia po zalogowaniu z → http://www.modthesims.info/download.php?t=372169 ), jeśli chcesz zrobić np. skrzydła tak jak ja, możesz skorzystać z pakietu już do tego przystosowanego. Pakiet, z którego skorzystałam to Skrzydła Anioła dostępne do ściągnięcia z forum → http://www.modnesimsy.pl/Skrzydla-Anielskie.html

      Nie da się do niego standardowo wrzucić mesha trzeba go zaimportować bezpośrednio do kontenera, GEOM, co umożliwia nam rozszerzona wersja TSR Workshop RC 4 dostępna do ściągnięcia po zarejestrowaniu się, na stronie producenta. Nowa wersja ma również poprawione LOD, (czyli poziom szczegółów mescha), dla np. Ubrań (Clothing), których brakowało w starej wersji, oraz widoczne nazwy kości zamiast np. 562867900. Jeśli chcesz przerobić inny obiekt który ma zdefiniowany obszar ubranie, fryzurę, okulary itp. do przeróbki możesz użyć innego odpowiadającego mu pakietu, z listy dostępnych w TSR Workshop. Podaje linka do ściągnięcia programu z forum jednak radze zawsze ściągać najnowszą dostępną wersje z strony producenta.

DOWNLOAD TSR Workshope -> http://www.modnesimsy.pl/TSR-Workshop-Release-Candidate.html

DOWNLOAD TSR Workshop RC 4 → http://www.thesimsresource.com/programs/details/title/TSR%20Workshop%20Public%20Beta/category/sims3/id/112/   - do ściągnięcia po zalogowaniu się na stronę.

 

Po zainstalowaniu skopiuj 2 pliki znajdujące się w folderze programu TSR Workshape ścieżka do plików może wyglądać następująco C:\Program Files\The Sims Resource\TSR Workshop\Extras\Milkshape plugins\  

Skopiuj te 2 pliki do folderu głównego MilkShape 3D ścieżka do folderu może wyglądać następująco C:\\Program Files\Milkshape 3D 1.8.2\

 

  • CAS Texture+Unitool – dla tych, co chcą przerabiać ubrania ten program nadaje się chwilowo lepiej TSR Workshop nie jest jeszcze dostatecznie rozbudowany irytującym problemem dla ubrani jest bump mapa, po poznaniu obu sami zdecydujecie, który waszym zdaniem jest lepszy, ja używam obu gdyż jeden i drugi ma sporo do zaoferowania (uzupełniają się wzajemnie). Dostępny do ściągnięcia w zakładce, DOWNLOAD po zalogowaniu się na stronę (logowanie, bez aktywacji kąta).

DOWNLOAD CAS Texture+Unitool v1.9.3569 r131 → http://linna.modthesims.info/download.php?t=364926

 

  • Program graficzny obsługujący format .dds (np. Photoshop, Gimp…) – osobiści polecam Photoshopa jednak pełna wersja jest płatna, polecam go z tej prostej przyczyny, że możesz w nim dowolnie manipulować warstwą alpha w gimpie niestety tego nie potrafię. Możesz skorzystać z każdego innego programu graficznego, jeśli znajdziesz do niego plugin DDS.

DOWNLOAD Adobe Photoshop 7.0 (trail) → http://www.7net.pl/program,129,Adobe_Photoshop_70.html

DOWNLOAD Plugin DDS do Photoshopa → http://developer.nvidia.com/object/photoshop_dds_plugins.html#downloads

Instalujesz do katalogu plug-in/file format, ścieżka może wyglądać następująco C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop 7.0\plug-ins\file format

 

DOWNLOAD Gimp 2.0.0 (darmowy) → http://domeny.idg.pl/ftp/pc_3195/GIMP.2.0.0.html

DOWNLOAD Plugin DDS do Gimpahttp://code.google.com/p/gimp-dds/downloads/detail?name=gimp-dds-win32-2.0.9.zip&can=2&q

Wrzucasz do folderu programu ścieżka może wyglądać następująco C:\Program Files\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins

 

  • UV Mapper Classic – niewielki łatwy w obsłudze, darmowy program generujący mapę naszego mesha.

DOWNLOAD UV Mapper Classic → http://www.uvmapper.com/downloads.html

 

·     Tasker – program kopiujący zdarzenia (ruch myszą, kliknięcia, obsługa zdarzeń klawiatury), jako że id każdego z wierzchołków (vertices) nowego obiektu powinno wynosić 0, może zdarzyć się, że będziecie musieli powpisywać te zera, program zrobi to za was. Nowa wersja TSR Workshop RC 4, resetuje id wierzchołków, ale tylko, jeśli zaimportujesz mescha bezpośrednio do kontenera GEOM, ponadto do tego kontenera możesz zaimportować mesh składający się tylko z jednego obiektu 3D. Jeśli masz podobny pakiet, z którego możesz skorzystać i nie tworzysz nowego niezidentyfikowanego obiektu, Tasker nie powinien ci być potrzebny, jednakże jest to czasem bardzo przydatny program.

DOWNLOAD TASKER → http://www.banditos-gildia.prv.pl/taskersetup.exe

 

UWAGA!!! Większość z tych programów korzysta z bibliotek .dll, które po ukończeniu pracy w programie zapisywane są na pamięci RAM komputera, jeśli widzisz wyraźnie, że twój komputer zwalnia, nie nadąża, zacina się znaczy to po prostu, że na twojej pamięci RAM jest tych plików za dużo, komputer może nawet poinformować cię o zapełnieniu pamięci RAM jeśli zignorujesz jego ostrzeżenia, po prostu wyłączy się po zapełnieni całej dostępnej pamięci podręcznej (oczywiście włączysz go ponownie jednak wszelkie nie zapisane pliki mogą zostać utracone).  Jest to najczęściej niepotrzebne obciążenie pamięci operacyjnej. Do większości systemów operacyjnych dostępne są programy do czyszczenia pamięci ram do Windows XP nie ma takiego programu jeśli takowy znajdziesz nie ściągaj go!!! Windows XP nie pozwala czyścić RAMu, możesz jednak nie zezwolić na zapisywanie niepotrzebnych bibliotek .ddl w pamięci podręcznej, poprzez dodanie odpowiedniego wpisu do rejestru systemowego.

Jeśli twój komputer ma wystarczająco dużo RAMu (nie wyświetla ci się informacja o zbyt małej ilości pamięci RAM) nie musisz zmieniać nic w rejestrze, jeśli nie jest ci to potrzebne, nadpisanie któregokolwiek z plików rejestru inną wartością, może uszkodzić twój system, którykolwiek z jego składników lub inny program !!!

 

Standardowo biblioteki DLL znikną z pamięci RAM dopiero po restarcie komputera. Jeśli chcesz, żeby system usuwał je w momencie zamknięcia aplikacji, zajrzyj do rejestru i wprowadź zmiany w ustawieniach:

1. Wciśnij kombinację klawiszy [Windows+R] lub wejdź w Start/Uruchomi,  w okienko wpisz polecenie regedit. Kliknij OK.

2. Przejdź do klucza HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer.

3. W edytorze rejestru rozwiń menu Edycja i przejdź do Nowy/Wartość DWORD. Nowej wartości nadaj nazwę AlwaysUnloadDLL.

        

4. Kliknij dwukrotnie tę wartość i w polu Dane wartości wpisz cyfrę  „1”. Kliknij OK.

5. Po ponownym uruchomieniu komputera system będzie usuwał z pamięci RAM niepotrzebne biblioteki DLL.

 

WYCIĄGANIE MESCHA Z PAKIETU THE SIMS 2

Jeśli znalazłeś już jakiś interesujący cię dodatek z The Sims 2 w formacie .package i zainstalowałeś SimsPE, możesz teraz wyciągnąć z niego mescha i teksturę. Ja przerabiam Skrzydła demona do ściągnięcia po zarejestrowaniu się (bez aktywacji, od razu możesz ściągać) w zakładce Download z -> http://www.modthesims.info/download.php?t=144691

Oraz dla porównania przybliżę przeróbkę pełnego ubrania w CAS Texture+Untool, ściągnięte z tej samej strony, jeśli koś również je chce oto, link do tej sukienki („greyandlec”) -> http://www.modthesims.info/download.php?t=382191

Wypakuj swój dodatek, zobaczysz jeden lub parę plików. Pliki, w których znajduje się kontener z obiektem 3D mogą zaczynać się od słowa MESH, kontener z meschem nazwa się Geometric DataContainer (GMDC), format mesha w tym kontenerze to .obj. W moim przypadku kontenery z teksturą znajdują się w pakietach z lewej a kontenery z meshem z prawej. Kontener z teksturą nazywa się Texture Image (TXTR), tekstura jest w formacie .png.

Dla ubrań niema sensu eksportowanie mescha, ponieważ jest on całkiem inny niż mesch z Sims 3,  w Sims 2 można było wiele niedoskonałości mesach zatuszować teksturą w TSR Workashap niby jest Transparent map ale przezroczystość w grze pozostawia bardzo wiele do życzenia, poza tym nie ma chwilowo sposobu na szybką zmianę visual proxy dla ubrań, może w nowszej wersji TSR Workshop coś z tym zrobią, bo plany odnośnie poradnika do Meshingu ubrań, zapowiadane są już od jakiegoś czasu. Mapa tektury również się sporo różni, (ponieważ jest dopasowana do innego mescha), ponadto w The Sims 3 mamy jeszcze mocno irytujące dump mapy, nie mam pojęcia jak to usunąć w WSR Workshop i czy w ogóle jest taka możliwość, można to zrobić przez inny program, który jest bardziej przystosowany do meschingu ubrań (CAS Texture+Unitool).

 

Eksport mesach:

Otwórz plik package (z meschem) za pomocą SimsPE standardowo Plik/Otwórz z paska menu na górze programu. Po otwarciu pakietu po lewej stronie w małym okienku zobaczysz jego zawartość okienko obok wyświetla zawartość aktywnego kontenera (tego, na który klikniesz), tak samo jak otwierasz foldery tylko inna metoda wyświetlania. My szukamy konkretnie 2 kontenerów kontenera z meshem i kontenera z teksturą. Kontener z meschem to Geometric Data Container (GMDC), gdy już go znajdziesz i klikniesz na niego w okienku po prawej zobaczysz kolejny kontener, gdy na niego klikniesz program SimsPE powiadomi cię o konieczności zainstalowania DirectX for Menaged Code i spyta czy pobrać go ze strony SimsPE, pobierz go.

Jeśli zainstalował ci się już DirectX for Menaged Code, możesz teraz wejść do kontenera po prawej, w którym znajduje się mesh. Przełącz dolną zakładkę na Plugin View.

Aby zobaczyć mesch zaznacz obiekt znajdujący się w okienku Models, możesz ich mieć parę a nawet pare naście, zaznacz je wszystkie i kliknij na przycisk Preview by je zobaczyć. Gdy już masz zaznaczone wszystkie elementy mesach, które są ci potrzebne wyeksportuj go. Możesz eksportować całość lub poszczególne elementy (eksportujesz to, co zaznaczysz w okienku Models). Zapisz go jak ci się podoba.

 

 

Eksport tekstury:

Teraz poszukaj .package z kontenerem Texture Image (TXTR) i wyeksportuj teksturę. Zazwyczaj kontener ten znajduje się na dole. Przełącz dolną zakładkę na Plugin View.

Do MilkShape 3D możesz zaimportować mesch w formacie .obj wybierając z listy rozwijalnej Import/Wavefront OBJ.

 

CO DALEJ?

Jeśli chcesz przerobić ubranie z The Sims 2 na The Sims 3 przejdź do tematu: Tworzenie dodatku za pomocą „CAS Texture+Unitool” by dowiedzieć się, co dalej.

Masz mesha i jego teksturę oczywiście możesz użyć jakiejkolwiek innej, jeśli zechcesz. Zamknij SimsPE, jeśli nie jest ci potrzebny (mój komputer osobiście nie wyrabia gdy mam otwarte SimsPE, MilkShapa, przeglądarkę i TSR Workshop jednocześnie, pamiętaj również o bibliotekach .dll, które zapisują się po każdym zamknięciu programu). Możesz teraz przejść do TSR Workshop lub CAS Texture+Unitool, by stworzyć dodatek z wyeksportowanego mesha i/lub tekstury. Jeśli nie znasz się na TSR Workshop i chcesz przerobić obiekt (mebel, przedmiot…) z Sims2 na Sims3 przejrzyj poradnik  greennoodle  „Tworzenie nowego obiektu w TSR Workshop” -> http://www.modnesimsy.pl/Tworzenie-nowego-obiektu-w-TSR-Workshop.html

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin