zadanie_2.pdf

(985 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
2012-03-08
Zadanie 2: Przekrój podłużny trasy:
rysunek przekroju terenu,
ustalenie niwelety drogi i obliczenie pochyleń niwelety,
określenie położenia ostatniego załamania niwelety,
ustalenie minimalnych promieni łuków pionowych,
obliczenie elementów łuków pionowych,
obliczenie najniższego i najwyższego punktu na łuku.
Rysunek przekroju terenu:
przygotowanie szablonu profilu podłużnego,
naniesienie punktów charakterystycznych terenu,
skala długoŚci 1:2000 (1cm = 20m),
skala wysokoŚci 1:200 (1cm = 2m).
1
853741805.004.png
2012-03-08
Szablon profilu podłużnego :
2
1
1:
2
853741805.005.png 853741805.006.png 853741805.007.png
2012-03-08
2:
Naniesienie rzĘdnych
charakterystycznych punktów terenu:
• rzędne terenu w punktach początku i końca trasy,
• warstwice na przecięciu z osią trasy,
• rzędne terenu w punktach początku i końca łuku
poziomego,
• rzędne terenu w punktach przecięcia cieków z osią
drogi.
3
853741805.001.png
2012-03-08
Naniesienie rzĘdnych
charakterystycznych punktów terenu:
Naniesienie przebiegu trasy w planie, w postaci
rozwiniĘtych odcinków prostych i łuków poziomych:
4
853741805.002.png
2012-03-08
Niweleta drogi:
jest to linia wyznaczona przez rzędne projektowanej
drogi,
rzędne:
  oś projektowanej drogi,
  krawędzie jezdni ,
  lub opaska (A, S).
niweleta jezdni może składać się z odcinków o stałym
pochyleniu, krzywych wypukłych lub krzywych wklęsłych.
Niweleta drogi – zasady projektowania:
dostosowanie jej przebiegu do ukształtowania terenu,
zapewnienie optymalnych wielkości robót ziemnych,
ograniczenie udziału odcinków drogi o maksymalnych
możliwych pochyleniach podłużnych,
unikanie projektowania łuków wklęsłych (między
odwrotnymi pochyleniami) w wykopach,
odpowiednie wyniesienie korony drogi nad terenem, dla
klasy Z ok. 1m (min 0,5m) - zaśnieżenie,
pochylenie niwelety na obiektach mostowych > 0,5%
oraz < 4%,
5
853741805.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin