Strona8
1. Nauczanie to:
a. planowa praca nauczyciela z uczniami zmierzająca do osiągnięcia celów dydaktycznych
b. nabywanie przez uczniów wiadomości i umiejętności
c. kontrola wiadomości i umiejętności przyswojonych przez ucznia
2. Proces dydaktyczny to:
a. planowa praca nauczyciela
b. ciąg systematycznych działań nauczyciela i ucznia umożliwiający osiągnięcie
celów dydaktycznych c. opracowywanie wskazówek do osiągnięcia celów dydaktycznych
3. Zasada systemowości polega na:
a. systematycznym nauczaniub. realizowaniu treści nauczania w logicznym porządku wyjaśnianiu
c. trudnych zjawisk, definicji itp.
4. W zasadzie łączenia teorii z praktyką:
a. pokazujemy tylko praktyczne działanie b. wykazujemy związek treści teoretycznych z praktycznym działaniem c. omawiamy fazy ruchów produkcyjnych
5. Wykład to:
a. metoda zajęć praktycznych
b. dialog nauczyciela z uczniami c. metoda werbalna
6. Zasada samodzielności:
a. związana jest z samodzielnym przygotowaniem się nauczyciela do zajęć b. ogranicza zależność ucznia od nauczyciela
c. eliminuje pracę grupową
7. Kategoria B celów operacyjnych odnosi się do:
a. stosowanie wiadomości w praktycznym rozwiązywaniu zadań
b. zapamiętywanie wiadomości c. zrozumienie wiadomości
8. W strukturze procesu nauczania elementy zależne od nauczyciela to:
a. treści i środkib. zasady i metody
c. baza i treści
9. Dydaktyka jest nauką zajmującą się:
a. kształceniem nauczycieli b. procesem nauczania i uczenia się
c. procesem wychowania
10. Instruktor dokonuje potwierdzenia odbytych zajęć przez kandydata na kierowcę w:
a. dzienniku zajęć b. karcie przeprowadzonych zajęć
c. zaświadczeniu ukończenia kursu
11. Czas trwania egzaminu teoretycznego na kategorię B wynosi:
a. 25 minut b. 20 minut c. 30 minut
12. Liczba godzin zajęć osoby podlegającej szkoleniu dodatkowemu, która trzykrotnie uzyskała negatywny wynik z części praktycznej egzaminu, nie może być mniejsza niż:
a. 5 godz
b. 10 godz
c. 15 godz
13. Przy rozwiązywaniu zadań łatwych dużą sprawność osiąga się przy motywacji:
a. dużej
b. średniej
c. małej
14. Flegmatyk to typ (temperamentu):
a. silny, zrównoważony, powolny
b. silny, niezrównoważony, powolny
c. słaby, powolny
15. Instruktaż końcowy zawiera między innymi:
a. wychwycenie błędów i omówienie ich przyczyn b. nawiązanie do teorii c. bhp
16. Ogniwa procesu dydaktycznego to:
a. elementy odnoszące się do organizacji i przebiegu procesu
b. plan zajęć dydaktycznych
c. części składowe uczenia się
17. Zasada indywidualizacji polega na:
a. indywidualnej kontroli wiadomości uczniów
b. indywidualnym samokształceniu
c. indywidualnym kontakcie nauczyciela z uczniami w czasie zajęć
18. Zaletą pogadanki jako metody nauczania jest:
a. minimalny zasób wiadomości uczniów
b. mała aktywność nauczyciela c. brak bariery pomiędzy nauczycielem a uczniem
19. Poziom konieczny wymagań zawiera kategorie celów:a. A,Bb. C,Dc. B,C
20. Jednym z elementów instruktażu wstępnego jest:
a. odniesienie do dokumentacji, przepisów
b. faza synchronizacji czynności cząstkowych
c. wskazanie postępów ucznia
21. Środki dydaktyczne ułatwiają realizację zasady:
a. systematyczności
b. indywidualizacji c. poglądowości
22. Absolwent kursu powinien dawać dowód znajomości i dobrego zrozumienia:
a. zadań i kryteriów oceny obowiązujących na egzaminie państwowym
b. zajmowania właściwej pozycji na drodze
c. przygotowania się dojazdy
23. Ilość pytań zawartych w testach na kategorię A i B wynosi:
a. 12; 6; 18
b. 16; 6; 12 c. 12; 6; 6
24. Czynności podlegające ocenie przez egzaminatora jeżeli zdający wykonuje zadanie - przygotowanie się do jazdy:
a. kontrola ciśnienia w ogumieniu b. upewnienie się o możliwości jazdy
c. kontrola sprawności hamulców
25. Czynności podlegające ocenie przez egzaminującego jeżeli zdający wykonuje zadanie - zawracanie:
a. właściwe sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku jazdy
b. nie więcej niż dwie zmiany kierunku jazdy
c. najeżdżanie na linie ograniczające pas ruchu
26. Próg wrażliwości to:
a. maksymalna wielkość bodźca
b. średnia wielkość bodźca
c. minimalna wielkość bodźca przy której doznajemy wrażenie
27. Melancholik to typ (temperamentu):
b. silny, niezrównoważony c. słaby
28. Ze wzrostem motywacji sprawności działania:
a. wzrasta b. maleje c. wzrasta, a później maleje
29. Uczenie się to proces:
a. zmiany osobowości ucznia
b. kierowania przyswajania wiadomości c. nabywania wiadomości i umiejętności przez ucznia
30. W zasadzie przystępności stosujemy:
a. systematyczne działania b. stopniowanie trudności
c. łączenie teorii z praktyką
31. Wadą wykładu jako metody jest:
a. przekazywanie dużej ilości treści
b. sugestywne kształtowanie postaw, poglądów c. jednokierunkowy przepływ informacji
32. Głównym celem ćwiczeń jest:
a. poszerzenie zakresu wiadomości
b. wprowadzenie nowych umiejętności
c. ...
lady_kitty