dydaktyka_WORD Chełm.doc

(134 KB) Pobierz

Strona8

1.      Nauczanie to:

a. planowa praca nauczyciela z uczniami zmierzająca do osiągnięcia celów dydaktycznych

b.       nabywanie przez uczniów wiadomości i umiejętności

c.       kontrola wiadomości i umiejętności przyswojonych przez ucznia

2.       Proces dydaktyczny to:

a. planowa praca nauczyciela

b. ciąg systematycznych działań nauczyciela i ucznia umożliwiający osiągnięcie

celów dydaktycznych
c. opracowywanie wskazówek do osiągnięcia celów dydaktycznych

3. Zasada systemowości polega na:

a. systematycznym nauczaniu
b. realizowaniu treści nauczania w logicznym porządku wyjaśnianiu

c. trudnych zjawisk, definicji itp.

4.       W zasadzie łączenia teorii z praktyką:

a. pokazujemy tylko praktyczne działanie
b. wykazujemy związek treści teoretycznych z praktycznym działaniem
c. omawiamy fazy ruchów produkcyjnych

5.      Wykład to:

a.       metoda zajęć praktycznych

b.            dialog nauczyciela z uczniami
c. metoda werbalna

6.       Zasada samodzielności:

a.          związana jest z samodzielnym przygotowaniem się nauczyciela do zajęć
b.    ogranicza zależność ucznia od nauczyciela

c.       eliminuje pracę grupową

7.      Kategoria B celów operacyjnych odnosi się do:

a.     stosowanie wiadomości w praktycznym rozwiązywaniu zadań

b.         zapamiętywanie wiadomości
c.    zrozumienie wiadomości

8.       W strukturze procesu nauczania elementy zależne od nauczyciela to:

a.                   treści i środki
b.                 zasady i metody

c.               baza i treści
 

9.        Dydaktyka jest nauką zajmującą się:

a.               kształceniem nauczycieli
b.               procesem nauczania i uczenia się

 

c.             procesem wychowania
 

10. Instruktor dokonuje potwierdzenia odbytych zajęć przez kandydata na kierowcę w:

a.      dzienniku zajęć
b. karcie przeprowadzonych zajęć

c. zaświadczeniu ukończenia kursu

11. Czas trwania egzaminu teoretycznego na kategorię B wynosi:

a. 25 minut
b. 20 minut
c. 30 minut
 

12.  Liczba godzin zajęć osoby podlegającej szkoleniu dodatkowemu, która trzykrotnie uzyskała negatywny wynik z części praktycznej egzaminu, nie może być mniejsza niż:

a.               5 godz

b.          10 godz

c.          15 godz

13.  Przy rozwiązywaniu zadań łatwych dużą sprawność osiąga się przy motywacji:

a.             dużej

b.                  średniej

c.       małej

14.  Flegmatyk to typ (temperamentu):

a.                     silny, zrównoważony, powolny

b.   silny, niezrównoważony, powolny

c.   słaby, powolny

15.         Instruktaż końcowy zawiera między innymi:

a. wychwycenie błędów i omówienie ich przyczyn
b. nawiązanie do teorii
c. bhp

16.         Ogniwa procesu dydaktycznego to:

a.                    elementy odnoszące się do organizacji i przebiegu procesu

b.   plan zajęć dydaktycznych

c.   części składowe uczenia się

17.         Zasada indywidualizacji polega na:

a.  indywidualnej kontroli wiadomości uczniów

b.  indywidualnym samokształceniu

c. indywidualnym kontakcie nauczyciela z uczniami w czasie zajęć

18.  Zaletą pogadanki jako metody nauczania jest:

a.  minimalny zasób wiadomości uczniów

b.      mała aktywność nauczyciela
c. brak bariery pomiędzy nauczycielem a uczniem
 

19.  Poziom konieczny wymagań zawiera kategorie celów:
a. A,B
b. C,D
c. B,C

20.  Jednym z elementów instruktażu wstępnego jest:

a.              odniesienie do dokumentacji, przepisów

b.                faza synchronizacji czynności cząstkowych

c.       wskazanie postępów ucznia

21.   Środki dydaktyczne ułatwiają realizację zasady:

a.  systematyczności

b.      indywidualizacji
c. poglądowości

22. Absolwent kursu powinien dawać dowód znajomości i dobrego zrozumienia:

a. zadań i kryteriów oceny obowiązujących na egzaminie państwowym

b.  zajmowania właściwej pozycji na drodze

c.  przygotowania się dojazdy


 

23.   Ilość pytań zawartych w testach na kategorię A i B wynosi:

a.      12; 6; 18

b.       16; 6; 12
c.    12; 6; 6

24.   Czynności podlegające ocenie przez egzaminatora jeżeli zdający wykonuje zadanie - przygotowanie się do jazdy:

a.          kontrola ciśnienia w ogumieniu
b. upewnienie się o możliwości jazdy

c. kontrola sprawności hamulców

25.  Czynności podlegające ocenie przez egzaminującego jeżeli zdający wykonuje zadanie - zawracanie:

a. właściwe sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku jazdy

b.  nie więcej niż dwie zmiany kierunku jazdy

c.  najeżdżanie na linie ograniczające pas ruchu

26.   Próg wrażliwości to:

a.  maksymalna wielkość bodźca

b.   średnia wielkość bodźca

c. minimalna wielkość bodźca przy której doznajemy wrażenie

27.             Melancholik              to typ (temperamentu):

a.  silny, zrównoważony, powolny

b.      silny, niezrównoważony
c. słaby

28.  Ze wzrostem motywacji sprawności działania:

a.       wzrasta
b.               maleje
c.               wzrasta, a później maleje

29.  Uczenie się to proces:

a.  zmiany osobowości ucznia

b.     kierowania przyswajania wiadomości
c. nabywania wiadomości i umiejętności przez ucznia

30.  W zasadzie przystępności stosujemy:

a. systematyczne działania
b. stopniowanie trudności

                            c. łączenie teorii z praktyką

31.  Wadą wykładu jako metody jest:

a.  przekazywanie dużej ilości treści

b.     sugestywne kształtowanie postaw, poglądów
c.               jednokierunkowy przepływ informacji

32.  Głównym celem ćwiczeń jest:

a.  poszerzenie zakresu wiadomości

b.  wprowadzenie nowych umiejętności

c. ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin