Testy Lublin_zbiór pytań.doc

(180 KB) Pobierz
1

1. Dydaktyka jest nauką zajmującą się:

A- kształceniem nauczycieli

B- procesem nauczania i uczenia się

C- procesem wychowania

                                                                                                                                                                                           

2. Nauczanie to:

              A- planowana praca nauczyciela z uczniami zmierzająca do osiągnięcia celów dydaktycznych

              B- nabywanie przez uczniów wiadomości i umiejętności

             C- kontrola wiadomości i umiejętności przyswojonych przez ucznia

 

3. Uczenie to proces:

             A- zmiany osobowości ucznia

             B- kierowania przyswajania wiadomości

             C- nabywania wiadomości i umiejętności przez ucznia

 

4. Proces dydaktyczny to:

             A- planowana praca nauczyciela

             B- ciąg systematycznych działań nauczyciela i ucznia umożliwiający osiągnięcie celów dydaktycznych

             C- opracowywanie wskazówek do osiągania celów dydaktycznych

 

5. Ogniwa procesu dydaktycznego to:

            A- elementy odnoszące się do organizacji i przebiegu procesu

            B- plan zajęć dydaktycznych

            C- części składowe uczenia się

 

6. Zasady nauczania to:

           A- ogniwa procesu dydaktycznego

           B- elementy programu nauczania

           C- normy postępowania ustalające jak realizować cele kształcenia

 

7. Zasada poglądowości polega na:

           A- systematycznym nauczaniu

           B- łączeniu teorii z praktyką

           C- kojarzeniu rzeczy z nazwani, a następnie z ich praktycznym zastosowaniem

 

8. Zasada systemowości polega na:

           A- systematycznym nauczaniu

           B- realizowaniu treści nauczania w logicznym porządku

           C- wyjaśnianiu trudnych zjawisk, definicji itp.

 

9. W zasadzie przystępności stosujemy:

           A- systematyczne działania

           B- stopniowanie trudności

           C- łączenie teorii z praktyką

 

10. W zasadzie łączenia teorii z praktyką

          A- pokazujemy tylko praktyczne działanie

          B- wykazujemy związek treści teoretycznych z praktycznym działaniem

          C- omawiamy fazy ruchów produkcyjnych

 

 

11. Zasada trwałości wiedzy wyraża się:

         A- aktywności uczniów na zajęciach

         B- przechodzeniu od treści poznanych do abstrakcyjnych

         C- w długotrwałym zapamiętywaniu przyswojonych wiadomości

 

 

 

12. Wykład to:

        A- metoda zajęć praktycznych

        B- dialog nauczyciela z uczniami

        C- metoda werbalna

 

13. Zasada indywidualizacji polega na:

        A- indywidualnej kontroli wiadomości uczniów

        B- indywidualnym samokształceniu

        C- indywidualnym kontakcie nauczyciela z uczniami w czasie zajęć

    

14. Stosując zasadę efektywności należy:

        A- porównywać faktyczny stan wiedzy uczniów z planowanym

        B- oszczędzać czas zajęć

        C- minimalizować pracę uczniów na zajęciach

 

15. Zasada samodzielności:

        A- związana jest samodzielnym przygotowaniem się nauczyciela do zajęć

        B- ogranicza zależność ucznia od nauczyciela

        C- eliminuje prace grupową

 

16. Wadą wykładu jako metody jest:

         A- przekazywanie dużej ilości treści

         B- sugestywne kształtowanie postaw, poglądów

         C- jednokierunkowy przepływ informacji

 

17. Przepływ informacji w pogadance jest:

        A- jednokierunkowy

        B- dwukierunkowy

        C- trzykierunkowy

 

18. Zaletą pogadanki jako metody nauczania jest:

       A- minimalny zasób wiadomości uczniów

       B- mała aktywność nauczyciela

       C- brak bariery pomiędzy nauczycielem, a uczniami

 

19. Dyskusja jako metoda nauczania wymaga od uczestników:

      A- niewielkiego zasobu wiadomości uczniów

      B- dużego zasobu wiedzy wiadomości uczniów

      C- dużej aktywności nauczyciela

 

20. Pokaz jako metoda spełnia 2 funkcje:

      A- wzór do naśladowania i źródło informacji

      B- wzór do naśladowania i kontrola umiejętności uczniów

      C- źródło informacji i konfrontacje opinii

 

21. Zaletą pokazu jako metody jest:

      A- duża ilość przekazywanych treści

      B- wymiana poglądów

      C- pokazanie istotnych cech przedmiotów i zjawisk

 

22. Głównym celem ćwiczeń jest:

      A- poszerzenie zakresu wiadomości

      B- wprowadzenie nowych umiejętności

      C- wykształcenie czynności, nawyków automatyzacji operacji

 

23. Jednym z elementów instruktażu wstępnego jest:

     A- odniesienie do dokumentacji, przepisów

     B- faza synchronizacji czynności cząstkowych

     C-wskazanie postępów ucznia

 

24. W instruktażu bieżącym występuje jedna z faz:

     A- pokaz wzorcowy czynności

     B- ocena wyników

     C- synchronizacja czynności cząstkowych

 

25. Instruktaż końcowy zawiera miedzy innymi:

    A- wychwycenie błędów i omówienie ich przyczyn

    B- nawiązanie do teorii

    C- bhp

 

26. Cele poznawcze odnoszą się do:

     A- wiadomości

     B- umiejętności

     C- zachowań

 

27. Cel kształcący odpowiada na pytanie:

     A- co uczeń powinien znać

     B- jak uczeń zachowuje się wobec innych

     C- co uczeń potrafi wykonać

 

28. Cele operacyjne formułowane są jako:

     A- przymiotniki przedmiotów, zjawisk

     B- czasowniki czynności uczniów

     C- rzeczowniki z treści nauczania

 

29. Kategoria B celów operacyjnych odnosi się do:

    A- stosowanie wiadomości w praktycznym rozwiązywaniu zadań

    B- zapamiętywanie wiadomości

    C- zrozumienie wiadomości

 

30. Poziom konieczny wymagań zawiera kategorie:

    A- A,B

    B- C,D

    C- B,C

 

 

 

31. Plan dydaktycznej jednostki nie zawiera:

      A- celów zajęć

      B- metod pracy

      C- czynności nauczyciela i ucznia

 

32. Konspekt jednostki dydaktycznej różni się od planu tym, że zawiera dodatkowo:

     A- cele zajęć

     B- środki dydaktyczne

     C- czynności nauczyciela i ucznia

 

33. W strukturze procesu nauczania elementy zależne od nauczyciela to:

    A- treści i środki

    B- zasady i metody

    C- baza i treści

 

34. Środki dydaktyczne to:

    A- wszystko co służy nauczaniu i uczeniu się

    B- wszystko co jest w sali lekcyjnej

    C- urządzenia wyręczające nauczyciela

 

35. Środki dydaktyczne ułatwiają realizację zasady:

    A- systematyczności

    B- indywidualizacji

    C- poglądowości

 

36. Maszyny dydaktyczne to urządzenia:

    A- kierujące procesem nauczania według zaplanowanego programu

    B- wyręczające nauczyciela w planowaniu pracy

    C- układające programy nauczania

 

37. Program szkolenia kandydatów na kierowców nie zawiera:

     A- planu nauczania

     B- charakterystyki absolwenta

     C- tematów poszczególnych jednostek dydaktycznych

 

38. Instruktor dokonuje potwierdzenia odbytych zajęć przez kandydata na kierowcę w:

     A- dzienniku zajęć

     B-  karcie przeprowadzonych zajęć

     C-  zaświadczeniu ukończenia kursu

 

39. W książce ewidencji osób szkolonych rejestruje się:

     A- wydane karty przeprowadzonych zajęć

     B- nr zaświadczenia ukończenia kursu i liczbę przeprowadzonych godzin zajęć

     C- wyniki egzaminu wewnętrznego

 

40. Absolwent kursu powinien dawać dowód znajomości i dobrego zrozumienia:

     A- zadań i kryteriów oceny obowiązujących na egzaminie państwowym

     B- zajmowania właściwej pozycji na drodze – w czasie jazdy i postoju

     C- przygotowania do jazdy

     

 

 

41. Absolwent kursu powinien dawać dowód znajomości i dobrego zrozumienia:

       A- zachowania ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu drogowego

       B- przewidywania rzeczywistych lub potencjalnych zagrożeń na drodze

       C- jazdy z zachowaniem obowiązujących przepisów ruchu drogowego

 

42. Absolwent kursu powinien posiadać  umiejętności:

      A- jazdy z prędkością nie utrudniającą ruchu i dostosowaną do warunków ruchu

      B- zasad korzystania z wyposażenia pojazdu

      C- zasad zachowania bezpiecznych odległości pomiędzy pojazdami

 

43. Absolwent kursu powinien posiadać umiejętności:

      A- używania mechanizmów sterowania pojazdem

      B- zasad postępowania w czasie uczestnictwa w wypadku drogowym

      C- zachowania ostrożności i właściwej postawy w stosunku do innych uczestników ruchu

 

44. Minimalna liczba godzin zajęć teoretycznych osoby szkolonej wynosi:

     A- 5 godzin

     B- 10 godzin

     C- 30 godzin

 

45. Minimalna liczba godzin zajęć praktycznych osoby szkolonej przy kat. B wynosi:

      A- 10 godzin

      B- 15 godzin

      C- 30 godzin

 

46. Ilosć pytań zawartych w testach na kategorię A i B wynosi:

      A- 12;6;18

      B- 16;6;12

      C- 12;6;6

 

47. Czas trwania egzaminu teoretycznego na kategorię B wynosi:

      A- 25 minut

      B- 20 minut

      C- 30 minut

 

48. Ilość zadań egzaminacyjnych na placu manewrowym na kategorię B wynosi:

      A- 6

      B- 3

      C- 8

 

49. Czynności podlegające ocenie przez egzaminatora jeżeli zdający wykonuje zadanie – przygotowanie do jazdy i ruszanie z miejsca:

     A- kontrola ciśnienia w ogumieniu

     B- upewnienie się o możliwości jazdy

     C- kontrola sprawności hamulców

 

 

 

 

 

 

50. Czynności podlegające ocenie przez egzaminatora, jeżeli zdający wykonuje zadanie- jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu:

      A- płynne ruszanie

      B- nie przejeżdżanie linii ograniczających pas

      C- zatrzymanie pojazdu w odległości nie większej niż 0,6 m od linii zatrzymania

 

51. Czynności podlegające ocenie przez egzaminującego, jeżeli zdający wykonuje zadanie- parkowanie skośne:

     A- czas parkowania

     B- pozycja pojazdu na stanowisku

     C- drogę hamowania

 

52. Czynności podlegające ocenie przez egzaminującego, jeżeli zdający wykonuje zadanie- parkowanie prostopadłe:

     A- pozycja pojazdu na stanowisku

     B- pozycja nie dalej niż 0,4m od krawężnika

     C- drogę hamowania

 

53. Czynności podlegające ocenie przez egzaminującego, jeżeli zdający wykonuje zadanie- zawracanie:

     A- właściwe sygnalizowanie zamiaru zmiany kierunku jazdy

     B- nie więcej niż 2 zmiany kierunku jazdy

     C- najeżdżanie na linie wyznaczające pas ruchu

 

54. Czynności podlegające ocenie przez egzaminującego, jeżeli zdający wykonuje zadanie- ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu:

      A- zwolnienie hamulca pomocniczego (ręcznego)

      B- pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2m

      C- wysokie obroty silnika

 

55. Osoba egzaminowana może powtarzać wykonanie zadania:

       A- 1 raz

       B- 2 razy

       C- 3 razy

 

56. Liczba godzin zajęć osoby podlegającej szkoleniu dodatkowemu, która trzykrotnie uzyskała negatywny wynik z części teoretycznej egzaminu nie może być mniejsza niż:

       A- 5 godz.

       B- 10 godz.

       C- 15 godz.

 

57. Liczba godzin zajęć osoby podlegającej szkoleniu dodatkowemu, która trzykrotnie uzyskała negatywny wynik z części praktycznej egzaminu, nie może być mniejsza niż:

        A- 5 godz.

        B- 10 godz.

        C- 15godz.

 

 

 

 

 

 

 

58. Spostrzeżenia to:

   A- proste oceny poznawcze

   B- procesy zachodzące pod wpływem elementarnych bodźców działających na jeden receptor

   C- procesy poznawcze polegające na odzwierciedleniu złożonych bodźców oddziałujących na narządy zmysłów

 

59. Próg wrażliwości to:

    A- maksymalna wielkość bodźca

    B- średnia wielkość bodźca

    C- minimalna wielkość bodźca przy której doznajemy wrażenie

 

60. Próg czułości to:

    A- minimalna różnica wielkości, przy której, różnicujemy wrażenia

    B- średnia różnica wielkości bodźca przy której różnicujemy wrażenia

    C- maksymalna różnica wielkości bodźca przy której różnicujemy wrażenia

 

61. Ze wzrostem motywacji sprawności działania

      A- wzrasta

      B- maleje

      C- wzrasta a potem maleje

 

62. Przy rozwiązywaniu zadań łatwych dużą sprawność osiąga  się przy motywacji:

        A- dużej

        B- średniej

        C- małej

 

63. Przy rozwiązywaniu zadań trudnych dużą sprawność  osiąga się przy motywacji:

       A- dużej

       B- średniej

       C- małej

 

64. Sangwinik to typ (temperamentu):

       A- silny, niezrównoważony, pobudliwy

       B- silny, zrównoważony, ruchliwy

       C- słaby

 

65. Flegmatyk to typ (temperamentu):

        A- silny, zrównoważony, powolny

        B- silny, niezrównoważony, powolny

        C- słaby, powolny

 

66. Choleryk to typ (temperamentu)

        A- silny, niezrównoważony, pobudliwy

        B-  silny, zrównoważony, ruchliwy

        C- silny, zrównoważony, powolny

 

 

 

 

 

 

 

67. Melancholik to typ (temperamentu):

        A- silny, zrównoważony, powolny

        B- silny, niezrównoważony

        C- słaby

 

68. Pamięć obejmuje 3 fazy:

       A- zapamiętywanie, przechowywanie, przypominanie

       B- przechowywanie, zapominanie, przypominanie

       C- przypominanie, odtwarzanie, przechowywanie

 

69. Jak substancja THC działa na człowieka?

       A- przyspiesza ruchy i reakcje

       B- zachowania mogą być nie zauważalne dla człowieka np. instruktora

       C- poprawia się koncentracja

 

70. Jak substancja THC działa na człowieka?

       A- spowalnia ruchy i reakcje

       B- poprawia się refleks

       C- poprawia się koncentracja

 

71. Szkolenie dodatkowe przeprowadza się w zakresie:

        A- który ustalają między sobą kierownik ośrodka i kursant

        B- który ustalają między sobą kursant i instruktor prowadzący

        C- objęty jest przepisami

 

72. Szkolenie uzupełniające przeprowadza się:

       A- Na wniosek osoby szkolonej przed przystąpieniem do egzaminu państwowego po raz pierwszy  lub przed kolejnymi egzaminami.

       B- tylko w ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin