Strona tytuła i spis treści.doc

(45 KB) Pobierz

WYŻSZA SZKOŁA PEDAGOGICZNA

                              TOWARZYSTWA WIEDZY POWSZECHNEJ

                                                        W WARSZAWIE

 

 

                                         Wydział Pedagogiki

                                         w LUBLINIE

 

 

Kierunek: pedagogika

Specjalność: pedagogika resocjalizacyjna

                     

 

 

ANNA SOLARSKA

Nr albumu 50357/L

 

 

Skutki oglądania przemocy w mass – mediach
w poglądach skazanych

 

 

 

 

 

Praca licencjacka napisana pod kierunkiem

prof. dr hab. Zdzisława Bartkowicza

 

 

 

Lublin – 2007

 

 

SPIS TREŚCI

 

 

                                                                                                                               

 

Wstęp  …………………………………………………………………………………..

3

I.  Mass-media a resocjalizacja ………………………………………………………

5

 

1. Przemoc w mass-mediach jako czynnik agresjotwórczy …………………...

5

 

 

1.1. Pojęcie agresji i przemocy …………………………………………….....

5

 

 

1.2. Źródło przemocy…………………………………………………………...

8

 

 

1.3. Wpływ mass-mediów na zachowania agresywne …………………….

13

 

2. Resocjalizacja jako zmiana postaw wobec agresji ………………………….

18

 

 

2.1. Pojęcie przestępcy ……………………………………..…………………

18

 

 

2.2. Pojęcie wykolejenia ……………………………………………………....

22

 

 

2.3. Agresywne postawy jako istota wykolejenia …………………………...

24

 

 

2.4. Istota resocjalizacji ………………………………………………………..

26

II. Metodologia badań ………………………………………………………………….

28

 

1. Cel pracy i problem badawczy …………………………………………….…..

28

 

2. Metody, techniki i narzędzia badawcze ……………………………………….

29

 

3. Teren i przebieg badań ………………………………………………………....

31

 

4. Charakterystyka badanych ……………………………………………………..

32

III. Analiza wyników badań własnych ………………………………………………...

36

Zakończenie i wnioski …………………………………………………………………

52

Bibliografia  …………………………………………………………..…………………

55

Aneks ……………………………………………………………………………………

57

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin