Biznes plan.doc

(48 KB) Pobierz
1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spis treści biznes planu warsztatu samochodowego

Zakład naprawy samochodów, motocykli i quadów”

 

 

1.    Streszczenie planu

 

2.    Charakterystyka firmy

 

3.    Analiza rynku

 

4.    Strategia marketingowa

 

5.    Profil produkcji

 

6.    Zarządzanie

 

7.    Plan finansowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Streszczenie planu.

Przedmiotem biznes planu jest przedsięwzięcie polegające na uruchomieniu zakładu, w którym będą remontowane samochody ciężarowe i osobowe, oraz pojazdy samochodowe.   W dzisiejszych czasach warunki drogowe ( zarówno stan nawierzchni jak i częste wypadki, oraz stłuczki) sprzyjają powstawaniu zakładów blacharskich, lakierniczych oraz takich, w których gruntownie remontowane są samochody. Wzrastająca liczba aut na drogach spowoduje, że zwiększy się liczba klientów mojego zakładu.

2. Charakterystyka firmy.

Zakład będzie nosił nazwę – Zakład naprawy samochodów, motocykli i quadów

  i będzie znajdował się w Warszawie, przy ulicy Człuchowskiej. Za możliwie najlepszą formę organizacyjno – prawną wybrano formę spółki cywilnej. Będzie to dwuosobowa spółka cywilna. Planowany termin otwarcia zakładu wyznaczony został na drugi kwartał roku 2015. Przedmiotem działalności zakładu będzie:
- przeglądy stanu technicznego samochodów osobowych, ciężarowych, oraz pojazdów samochodowych,
- kompletne remonty pojazdów,
- wymiana części nie nadających się do dalszej eksploatacji,
- usługi blacharskie i lakiernicze,

- pielęgnacja pojazdów,

- wynajem pojazdów samochodowych i samochodów.

Wszystkie narzędzia, które będą używane w zakładzie zostały zakupione za pieniądze zgromadzone przeze mnie, kiedy jeszcze nie prowadziłem działalności.

3. Analiza rynku.

W Warszawie i okolicach istnieje kilkadziesiąt zakładów trudniących się naprawami samochodów, lecz w pobliżu mojego osiedla nie jest ich wiele. Na zamieszkiwanym przeze mnie osiedlu mieszka około 3500 osób a więc otwarcie zakładu w jego pobliżu spowoduje napływ klientów. Ludzie nie będą musieli już czekać w kolejkach do pięciu warsztatów, jakie są w okolicy, kiedy będą mieli zakład świadczący usługi naprawcze, nie dość, że w wysokim standardzie, to jeszcze po konkurencyjnych cenach. Warto zwrócić uwagę na to, mój zakład będzie oprócz samochodów osobowych remontował także samochody ciężarowe i dostawcze. Na terenie Warszawy nie ma firmy prywatnej, która wykonywałaby naprawy tych samochodów. A więc klientami prowadzonego przeze mnie zakładu będą nie tylko właściciele samochodów osobowych, ale także osoby, które prowadzą działalność związaną z przewozem osób, towarów.

4. Strategia marketingowa.

Aby przyciągnąć potencjalnych klientów do kupna usług w moim zakładzie:
- dla firm oddających do naprawy swoje samochody ciężarowe jak i osobowe zaoferuję atrakcyjne ceny (o 20 % niższe od założonych ) w pierwszych dwóch miesiącach działalności zakładu,

- dla osób prywatnych zaproponuję 10 % zniżki na remont samochodów osobowych i 15 % zniżki na samochody ciężarowe i dostawcze.
Ponadto zamierzam w pierwszym kwartale przeznaczyć kwotę 1000 złotych na reklamę poprzez bannery reklamowe, oraz ulotki. Reklamy będą wywieszone w okolicy warsztatu, zaś ulotki roznoszone będą do skrzynek pocztowych w pobliskich blokach, jak i w odległych dzielnicach. To zapewni, że stosunkowo największa liczba ludzi zapozna się z moją ofertą. Kampania reklamowa będzie również prowadzona w prasie lokalnej. Na ten cel przeznaczę 200 złotych, a na bannery i ulotki wydam 350 złotych.
 

 

 

5. Profil produkcji.

Możliwości usługowe założonego przeze mnie zakładu są stosunkowo wysokie. Szacunkowo remont kapitalny samochodu osobowego będzie zajmował 2 dni, położenie warstwy lakieru na samochód wraz z czynnościami przygotowującymi około 4 godziny, remont silnika około 7 godzin. Większość napraw będzie wykonywana profesjonalnymi narzędziami renomowanej firmy, ma to na celu usprawnienie i skrócenie czasu napraw, a więc zarazem zwiększenie wydajności. Jeżeli zakład będzie przynosił dość wysokie zyski możliwe jest powiększenie zakładu o budynek przyległy do zakładu. Ponieważ budynek ten jest większy w nim będą naprawiane samochody ciężarowe i dostawcze. Związany z tym będzie też zakup nowych urządzeń i narzędzi do specjalistycznych napraw.

6. Zarządzanie.

Zakład naprawy samochodów, motocykli i quadów będzie zatrudniał trzy osoby. Zatrudniony przeze mnie jeden z pracowników, który ukończył Technikum Samochodowe, będzie wykonywał większość prac, zawodowy mechanik będzie zajmował się poważniejszymi czynnościami remontowymi. Ja natomiast będę wykonywał drobne prace wykończeniowe, będę zajmował się pielęgnacją pojazdów, sprawami organizacyjnymi (zaopatrzeniem zakładu w części zamienne, wypełnieniem dokumentacji, wypisywaniem faktur, prowadzeniem księgowości), oraz będę obsługiwał klientów. Pod moją nieobecność młodszemu mechanikowi będzie powierzona opieka nad zakładem. Będzie on musiał przyjmować od klientów zamówienia na dokonanie konkretnych usług.

7. Plan finansowy.

Aby zakład mógł zacząć funkcjonować muszą zostać zrealizowane pewne nakłady inwestycyjne. Wszystkie wydatki związane z rozpoczęciem działalności zakładu i jej kontynuacją przedstawiam w tabelach poniżej.

 

Urządzenia

Cena (zł.)

Urządzenia

12 000

Narzędzia

7500

Części zamienne

5 000

Lakiery i smary

500

Razem

25 000

Koszty produkcji

Cena (zł.)

Materiały bieżące

3400

Koszt wynagrodzeń

7000

Koszt energii elektr.

150

Amortyzacja urządzeń

50

Koszt dzierżawy gruntu

400

Razem

12000

Nakłady inwestycyjne:            Koszta bieżące, miesięczne:                                                                                                                                                                                         

 



 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin