ROZKŁAD MATERIAŁU
MIESIĄC Marzec
TYDZIEŃ 25 Już jesteśmy w Unii Europejskiej
Dzień tygodnia
Temat zajęć
Inne działania podejmowane z dziećmi
Pakiet
Zanim będę uczniem.
Wiem więcej”
Dzień 1
PP – 1, 8, 14
1. Opowiadanie G. Szadkowskiej Podróże wróbelka Feliksa − zwroty grzecznościowe w j. hiszpańskim.
2. Zabawa muzyczna „W hiszpańskim rytmie − taniec z chustami.
· Oglądanie albumów o różnych krajach Unii Europejskiej. Rozmowa na temat ilustracji i zdjęć różnych ekosystemów.
· Ćwiczenia poranne: zestaw XXV wg K. Wlaźnik.
· Zabawa ruchowa „Polowanie na czerwoną chustkę”.
· Praca plastyczna „Flaga Hiszpanii” – malowanie markerami.
· Zabawy ruchowe: zestaw wg autora.
· Zabawa bieżna na powietrzu „Polowanie na byka”.
· Założenie kącika Unii Europejskiej – ekspozycja rekwizytów dotyczących Hiszpanii.
· Oglądanie albumu z ilustracjami o różnych regionach Hiszpanii.
„Ćwiczenia matematyczne” s. 28, Unia Europejska.
Dzień 2
PP – 14, 10, 2
1. Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej Smakowite powitanie − tradycje kuchni włoskiej.
2. Robimy pizzerinki − działania praktyczne kulinarne.
· Zabawa „Czyj to głos?” – rozpoznawanie głosu lub dźwięku.
· „Kalambury” – rozwiązywanie zagadek przedstawianych gestem.
· „Mandale” – kolorowanie „na okrągło”.
· Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XIII wg K. Wlaźnik.
· Zabawa ruchowa na powietrzu „Jaworowi ludzie”.
Dzień 3
PP – 10, 2, 7
1. W Holandii – kraju kwitnących tulipanów.
2. Działania kulinarne „Smakowite przekąski serowe”.
· Układanie figur geometrycznych w przestrzeni od najmniejszej do największej.
· Rozmowa przy ilustracji – obserwacja krajobrazu Holandii.
· Teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania M. Rożyckiej O żółtym tulipanie.
· „Smakowite przekąski serowe” – działania kulinarne.
· Zabawy na powietrzu – „Kucany berek”, Podaj piłkę górą” wg K. Wlaźnik.
· Prace hodowlane „Sadzimy cebulki tulipanów”.
„Karty pracy cz. 2” s. 21, Syriusz
Dzień 4
PP – 15, 14, 9, 8
1. Opowiadanie G. Szadkowskiej Makaronowy Król – praca plastyczna w grupach.
2. Zabawa „Muzyką malowane” – Oda do radości L. van Beethovena.
· Zapoznanie z maskotką UE – wiersz Europejska podróż z Syriuszem − zabawy integracyjne.
· Rozmowy w oparciu o treść opowiadania Makaronowy Król – ćwiczenia w konstruowaniu wypowiedzi.
· Podsumowanie działań plastycznych dzieci. Każda grupa prezentuje swoją pracę.
· Zabawy na powietrzu z elementem podskoku „Spłoszone wróble” wg K. Wlaźnik.
· Czytanie fragmentu utworu C. Collodiego Pinokio.
Dzień 5
PP – 8, 9, 13
1. Taniec śląski Koziorajka – nauka układu choreograficznego.
2. ”Liczymy placki” − zabawy matematyczne.
· Zabawy rozwijające spostrzegawczość i orientacji w przestrzeni „Jednakowe pary obrazków”
· Taniec z apaszkami przy Czardaszu.
· Węgierskie potrawy tradycyjne – opowiadanie G. Szadkowskiej Kołacz z serem.
· Zabawa ruchowa „Kukułka i zięby” wg K. Wlaźnik.
· Zabawa „Powitanie z drzewem”.
· „Rytmy” − ćwiczenia rytmiczne − stymulowanie orientacji przestrzennej, działania na zbiorach figur geometrycznych.
„Wycinanki” s. 51, Poznaj Syriusza.
TYDZIEŃ 26 Zoo
Zanim będę uczniem. Wiem więcej
PP – 8, 4, 12
1. Zabawa rytmiczna „Afrykańskie zwierzęta” do piosenki Afryka sł. i muz. K. Komińska. – rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej.
2. Zabawa dydaktyczna „Dzikie zwierzęta” – określanie naturalnego środowiska występowania różnych zwierząt.
· Zabawa ruchowa „Głowa, ramiona”.
· Ćwiczenia poranne: zestaw XXVI wg K. Wlaźnik.
· Wykonanie karty pracy Zwierzęta tego samego gatunku.
· Techniki twórcze „Rozmowa dzikich zwierząt” – zabawy rozwijające mowę komunikacyjną.
· Zabawy ruchowe: zestaw XIII wg K. Wlaźnik.
· Zabawa bieżna na powietrzu „Uprzywilejowane samochody”.
· Zabawa integracyjna do piosenki Afryka sł. i muz. K. Komińska.
PP – 14, 3, 13
1. Przygody doktora Dolittle’a – kończenie rozpoczętego opowiadania na podstawie ilustracji
2. Zabawa matematyczna „Banany dla małpki Czi-Czi” – tworzenie zbiorów.
· Zabawa aktywizująca „Zamieniam Cię w…” – wykorzystanie twórczego przekazu do określania różnych zachowań.
· ...
flek