07. ZBUWW-rozkład-marzec.doc

(119 KB) Pobierz

ROZKŁAD MATERIAŁU

 

MIESIĄC Marzec

 

TYDZIEŃ 25 Już jesteśmy w Unii Europejskiej

 

Dzień tygodnia

Temat zajęć

Inne działania podejmowane z dziećmi

Pakiet

Zanim będę uczniem.

Wiem więcej”

Dzień 1

 

PP – 1, 8, 14

1.    Opowiadanie G. Szadkowskiej Podróże wróbelka Feliksa − zwroty grzecznościowe w j. hiszpańskim.

 

2.    Zabawa muzyczna
„W hiszpańskim rytmie − taniec z chustami.

·          Oglądanie albumów o różnych krajach Unii Europejskiej. Rozmowa na temat ilustracji i zdjęć różnych ekosystemów.

·          Ćwiczenia poranne: zestaw XXV wg K. Wlaźnik.

·          Zabawa ruchowa „Polowanie na czerwoną chustkę”.

·          Praca plastyczna „Flaga Hiszpanii” – malowanie markerami.

·          Zabawy ruchowe: zestaw wg autora.

·          Zabawa bieżna na powietrzu „Polowanie na byka”.

·          Założenie kącika Unii Europejskiej – ekspozycja rekwizytów dotyczących Hiszpanii.

·          Oglądanie albumu z ilustracjami o różnych regionach Hiszpanii.

 

„Ćwiczenia matematyczne” s. 28, Unia Europejska.

Dzień 2

 

PP – 14, 10, 2

1.      Słuchanie opowiadania G. Szadkowskiej Smakowite powitanie − tradycje kuchni włoskiej.

 

2.      Robimy pizzerinki − działania praktyczne kulinarne.

·          Zabawa „Czyj to głos?” – rozpoznawanie głosu lub dźwięku.

·          „Kalambury” – rozwiązywanie zagadek przedstawianych gestem.

·          Ćwiczenia poranne: zestaw XXV wg K. Wlaźnik.

·          „Mandale” – kolorowanie „na okrągło”.

·          Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XIII wg K. Wlaźnik.

·          Zabawa ruchowa na powietrzu „Jaworowi ludzie”.

 

Dzień 3

 

PP – 10, 2, 7

1.    W Holandii – kraju kwitnących tulipanów.

 

2.    Działania kulinarne „Smakowite przekąski serowe”.

·          Układanie figur geometrycznych w przestrzeni od najmniejszej do największej.

·          Ćwiczenia poranne: zestaw XXV wg K. Wlaźnik.

·          Rozmowa przy ilustracji – obserwacja krajobrazu Holandii.

·          Teatrzyk sylwet na podstawie opowiadania M. Rożyckiej O żółtym tulipanie.

·          „Smakowite przekąski serowe” – działania kulinarne.

·          Zabawy ruchowe: zestaw wg autora.

·          Zabawy na powietrzu – „Kucany berek”, Podaj piłkę górą” wg
K. Wlaźnik.

·          Prace hodowlane „Sadzimy cebulki tulipanów”.

 

„Karty pracy cz. 2”
s. 21, Syriusz

Dzień 4

 

PP – 15, 14, 9, 8

1.    Opowiadanie G. Szadkowskiej Makaronowy Król – praca plastyczna w grupach.

 

2.    Zabawa „Muzyką malowane” – Oda do radości L. van Beethovena.

·          Zapoznanie z maskotką UE – wiersz Europejska podróż z Syriuszem − zabawy integracyjne.

·          Ćwiczenia poranne: zestaw XXV wg K. Wlaźnik.

·          Rozmowy w oparciu o treść opowiadania Makaronowy Król – ćwiczenia w konstruowaniu wypowiedzi.

·          Podsumowanie działań plastycznych dzieci. Każda grupa prezentuje swoją pracę.

·          Ćwiczenia gimnastyczne: zestaw XIII wg K. Wlaźnik.

·          Zabawy na powietrzu z elementem podskoku „Spłoszone wróble” wg K. Wlaźnik.

·          Czytanie fragmentu utworu C. Collodiego Pinokio.

 

 

Dzień 5

 

PP – 8, 9, 13

1.    Taniec śląski Koziorajkanauka układu choreograficznego.

 

2.    Liczymy placki” − zabawy matematyczne.

·          Zabawy rozwijające spostrzegawczość i orientacji w przestrzeni „Jednakowe pary obrazków”

·          Ćwiczenia poranne: zestaw XXV wg K. Wlaźnik.

·          Taniec z apaszkami przy Czardaszu.

·          Węgierskie potrawy tradycyjne – opowiadanie G. Szadkowskiej Kołacz z serem.

·          Zabawy ruchowe: zestaw wg autora.

·          Zabawa ruchowa „Kukułka i zięby” wg K. Wlaźnik.

·          Zabawa „Powitanie z drzewem”.

·          „Rytmy” − ćwiczenia rytmiczne − stymulowanie orientacji przestrzennej, działania na zbiorach figur geometrycznych.

„Wycinanki” s. 51, Poznaj Syriusza.

TYDZIEŃ 26 Zoo

 

Dzień tygodnia

Temat zajęć

Inne działania podejmowane z dziećmi

Pakiet

Zanim będę uczniem. Wiem więcej

Dzień 1

 

PP – 8, 4, 12

1.    Zabawa rytmiczna „Afrykańskie zwierzęta” do piosenki Afryka sł.
i muz. K. Komińska. – rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej.

 

2.    Zabawa dydaktyczna „Dzikie zwierzęta” – określanie naturalnego środowiska występowania różnych zwierząt.

·          Zabawa ruchowa „Głowa, ramiona”.

·          Ćwiczenia poranne: zestaw XXVI wg K. Wlaźnik.

·          Wykonanie karty pracy Zwierzęta tego samego gatunku.

·          Techniki twórcze „Rozmowa dzikich zwierząt” – zabawy rozwijające mowę komunikacyjną.

·          Zabawy ruchowe: zestaw XIII wg K. Wlaźnik.

·          Zabawa bieżna na powietrzu „Uprzywilejowane samochody”.

·          Zabawa integracyjna do piosenki Afryka sł. i muz. K. Komińska.

 

Dzień 2

 

PP – 14, 3, 13

1.    Przygody doktora Dolittle’a – kończenie rozpoczętego opowiadania na podstawie ilustracji

 

2.    Zabawa matematyczna „Banany dla małpki Czi-Czi” – tworzenie zbiorów.

·          Zabawa aktywizująca „Zamieniam Cię w…” – wykorzystanie twórczego przekazu do określania różnych zachowań.

·          ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin