Konspekt Katechetyczny
Temat: Palestyna – Ojczyzna Jezusa. Niektóre zwyczaje i tradycje religijne.
2. Cele główne:
3. Cele szczegółowe:
4. Cele wychowawcze:
Ø otwartość na innych ludzi;
Ø otwartość na inne języki, tradycje narodowe;
Ø szacunek dla wartościowych form odmienności i indywidualności;
Ø kształtowanie postaw szacunku dla tradycji Narodu Wybranego;
5. Metody
Ø słowna;
Ø oglądowa; pokaz, obserwacja;
Ø aktywizująca.
6. Formy:
Ø zespołowa
Ø indywidualna
7. Ewaluacja:
Po przeprowadzonych zajęciach za pomocą techniki termometru, chciałbym sprawdzić na ile uczniowie zrealizowali postawione przeze mnie cele.
8. Kryteria sukcesu - uczniowie:
Ø poznają zwyczaje i tradycje Narodu Wybranego;
Ø rozwijają uczucia rodzinne;
Ø przeżywają radość ze wspólnego działania;
Ø kształtują postawy szacunku dla tradycji Narodu Wybranego;
Ø poznają wartość i znaczenie Słowa Bożego;
Ø pracują w grupie, integrują się z nią;
Ø jest wrażliwy na piękno muzyki.
9. Niepowodzenia:
Ø Uczeń może skupić się tylko na pięknie przedmiotów kultu, a nie tradycji;
Ø Uczeń może zbyt mało docenić wartość rodzimych tradycji w porównaniu z tradycjami Narodu Wybranego.
10. Czas trwania: 45 min.
11. Termin realizacji: 19 kwietnia 2016 roku.
12. Pomoce dydaktyczne:
Ø Projektor;
Ø Komputer;
Ø Przedmioty kultu religijnego;
PRZEBIEG KATECHEZY
· POWITANIENiech będzie pochwalony Jezus Chrystus…
· Wspólna modlitwa: „Ojcze nasz...”
· Sprawdzenie obecności
· Podanie tematu
WPROWADZENIE DO KATECHEZY Opowiadam krótko o tym, czym jest Ziemia Święta dla ludzi wierzących. Informuję także iż Palestyna jest ważna nie tylko dla nas chrześcijan, ale również dla Żydow i Muzułmanów (wyjaśniam dlaczego). Po krótkim wprowadzeniu, zapraszam uczniów do zobaczenia przygotowanej przeze mnie prezentacji.
Po prezentacji, w raz z uczniami przechodzę do wcześniej przygotowanych ławek pod ścianą, na których umieszczone są przedmioty kultu religijnego z odpowiednimi podpisami i wyjaśnieniami (Tora, Menora, Talit, Olejek nardowy, Mezuza) uczniowie mają nie tylko możliwość zobaczenia i przeczytania informacji o danym przedmiocie, ale również mogą go dotknąć. Informuję dzieci w jaki sposób i gdzie się tymi przedmiotami posługiwał Pan. Jezus.
NOTATKA DO ZESZYTU:
Naród i jego ziemia, historia i zwyczaje pozostawiają niezatarte piętno w charakterze, w sposobie myślenia i bycia człowieka, stanowią jego podstawowe dziedzictwo kulturowe i duchowe. Syn Boży, który zechciał stać się człowiekiem, narodził się dwa tysiące lat temu, w Ziemi Świętej, gdzie się wychowywał i nauczał, dlatego Ziemia Święta nazywana jest piątą Ewangelią
ZAKOŃCZENIE:
Piosenka Słuchaj Izraelu – Siewcy Lednicy
Zadanie do domu: Załącznik nr 1
Dinero