N.-Chcę powiedzieć kilka słów.Dz. - My słuchamy, proszę mów.Jest to jednocześnie sygnał na zajęcia, bu usiąść na dywanie. Ja mam starszaki /5,6 lat/. Trzymam kciuki
U maluszków (chociaż nie tylko ) może się przydaćGwiazdki mrugają,Ptaszki fruwają,A wszystkie dzieci pani słuchają Gdy chcemy rozpocząć zajęcia można wykorzystać także wierszyki: Wszyscy w kole tu stoimy,każdy czyjąś rękę trzyma. I dzień dobry już mówimy, tak (zabawa się zaczyna.albo, ja tę najczęściej wykorzystuję ): Robimy kółeczko okrągłe jajeczko,tupiemy, skaczemy, klaszczemy,siadamy, słuchamy lub: Kółko małe kółko duże ręce na bok, ręce w górze tak się drzewa kołysały a tak dzieci cicho siedziały/stały (oczywiście z pokazywaniem)I jeszcze taki:I jeszcze taki: Miło zacznij nowy dzieńi uśmiechnij do mnie się, klaśnij w ręce raz i dwa, usiądź w kole tak jak ja A może piosenka: Cichuteńko już siadamyi zajęcia zaczynamy.Cicho - sza, cicho-sza,cicho-sza.Gdy szybciutko usiądziemy,dużo rzeczy się dowiemy,Cicho-sza, cicho-sza,cicho-sza.Gdy ktoś chciałby nam przeszkodzić,pani palcem mu pogrozi.Cicho-sza, cicho-sza,cicho-sza.
jasminowa6