_program_ipe_t.doc

(116 KB) Pobierz
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO TERAPEUTYCZNY

6

 

INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO - TERAPEUTYCZNY

na rok szkolny 2011/2012

 

 

I. OGÓLNE INFORMACJE O DZIECKU

 

  1.  

Imię i nazwisko dziecka, data urodzenia,

grupa, rok szkolny

Wojciech

02.09.2007 r.

Przedszkole Publiczne Nr 34, Grupa II, rok szkolny 2011/2012

  1.  

Numer orzeczenia,

z dnia

341/2009/2010.

z dnia 23.04.2010

 

 

  1.  

Okres na jaki utworzono IPET

Rok szkolny 2011/2012

  1.  

Rozpoznanie wynikające z  orzeczenia:

Niepełnosprawność ruchowa

 

 

 

  1.  

Zalecenia zawarte w orzeczeniu

Wskazane kształcenie specjalne dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową w przedszkolu ogólnodostępnym lub oddziale integracyjnym.

W pracy dydaktyczno-wychowawczej należy zwrócić uwagę na:

·      kontynuowanie rehabilitacji ruchowej,

·      usprawnienie motoryki dużej i małej,

·      doskonalenie czynności samoobsługowych, rozwijanie samodzielności,

·      kontynuowanie terapii logopedycznej,

·      prowadzenie systematycznych ćwiczeń ogólnorozwojowych.

Ważne jest umieszczenie dziecka w grupie rówieśniczej. Pobyt w przedszkolu wpłynie stymulująco na rozwój mowy czynnej i biernej, a zajęcia pedagogiczne przyczynią się do podniesienia ogólnego poziomu psychofizycznego. Ważna jest ścisła współpraca z rodzicami.

 

  1.  

 

Wynik wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka

Mocne strony ucznia:

·      dziecko rozumie polecenia,

·      jest zainteresowane zajęciami edukacyjnymi,

·      nawiązuje kontakt z rówieśnikami i opiekunami,

·      uczy się prostych tekstów i piosenek,

·      sygnalizuje potrzeby fizjologiczne,

·      dokonuje prostych identyfikacji,

·      potrafi skupić uwagę na wykonywanych czynnościach,

·      siedzi bez podparcia,

·      czworakuje, ale wymaga dużej motywacji,

·      umie się przedstawić,

·      zna imiona i nazwiska kolegów z grupy,

·      potrafi zgodnie bawić się z kolegami w grupie,

·      uczestniczy w zabawach i zajęciach organizowanych przez nauczyciela,

·      reaguje na polecenia nauczyciela,

·      korzysta z pomocy nauczyciela jako pośrednika w sytuacjach trudnych,

·      rozumie znaczenie zwrotów grzecznościowych i wie, kiedy je używać,

·      określa własne potrzeby i nazywa uczucia,

·      rozpoznaje przybory i przedmioty służące do wykonywania czynności higienicznych,

·      szanuje wspólne zabawki,

·      wykazuje chęć porozumiewania się,

·      udziela odpowiedzi na pytania,

·      zadaje pytania,

·      uczestniczy aktywnie w zabawach kształtujących poprawność wymowy,

·      kojarzy prawidłowo nazwę z przedmiotem,

·      zna zasady zdrowego stylu życia,

·      zna zasady właściwego odżywiania się,

·      dostrzega związek między chorobą, a leczeniem się,

·      podrzuca piłkę,

·      próbuje rzucać do celu,

·      uczestniczy w zabawach ruchowych z pomocą nauczyciela,

·      zna podstawowe zasady ruchu drogowego,

·      zachowuje rezerwę wobec osób obcych,

·      uczestniczy w audycjach muzycznych, uroczystościach, przedstawieniach teatralnych,

·      próbuje śpiewać piosenki,

·      ogląda ilustracje, zdjęcia i reprodukcje,

·      używa różnych przyborów i materiałów plastycznych,

·      rozpoznaje różne środki lokomocji,

·      nazywa typowe zjawiska atmosferyczne,

·      rozumie konieczność ubierania się w zależności od pogody,

·      zna niektóre rośliny,

·      rozpoznaje niektóre zwierzęta,

·      wie ze należy dbać o rośliny i zwierzęta,

·      wie ze człowiek powinien dbać o przyrodę,

·      zna kolory podstawowe,

·      nazywa części ciała,

·      potrafi policzyć poprawnie 3 przedmioty,

·      rozpoznaje kształt koła,

·      porównuje wielkości długi, krótki, wysoki, niski,

·      wie, że jest dzień, noc,

·      składa obrazek pocięty na kilka elementów,

·      rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia,

·      słucha krótkich opowiadań i wierszy,

·      rozpoznaje swój znaczek w szatni łazience,

Trudności ucznia:

·      zaburzenia motoryki dużej i małej,

·      wymaga pomocy przy samoobsłudze,

·      dziecko ma wadę wzroku korygowaną okularami,

·      występuje wada wymowy z uwagi na obniżenie napięcia narządów artykulacyjnych dziecko ma problemy z prawidłową artykulacją fonacji i płynnością wypowiedzi.

 

 

 

 

 

 

 

 

II. ZAKRES DOSTOSOWAŃ WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

 

  1.  

Realizowany program edukacyjny:

- podstawa programowa,

-adaptacja programu,

-indywidualny program edukacyjny

1). Program wychowania przedszkolnego Zanim będę uczniem” Elżbiety Tokarskiej i Jolanty Kopały.

2). Podstawa programowa realizowana w pełni bez konieczności adaptacji

- nie ma konieczności adaptacji programu

- indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny

 

III. RODZAJ I ZAKRES ZINTEGROWANYCH DZIAŁAŃ NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW

 

  1.  

Zakres zintegrowanych działań nauczycieli

i specjalistów:

 

Rewalidacja indywidualna ogólnorozwojowa.

Prowadząca: mgr Monika K.

 

1. Ćwiczenie sprawności manualnej i grafomotorycznej:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin