6
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO - TERAPEUTYCZNY
na rok szkolny 2011/2012
I. OGÓLNE INFORMACJE O DZIECKU
Imię i nazwisko dziecka, data urodzenia,
grupa, rok szkolny
Wojciech
02.09.2007 r.
Przedszkole Publiczne Nr 34, Grupa II, rok szkolny 2011/2012
Numer orzeczenia,
z dnia
341/2009/2010.
z dnia 23.04.2010
Okres na jaki utworzono IPET
Rok szkolny 2011/2012
Rozpoznanie wynikające z orzeczenia:
Niepełnosprawność ruchowa
Zalecenia zawarte w orzeczeniu
Wskazane kształcenie specjalne dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową w przedszkolu ogólnodostępnym lub oddziale integracyjnym.
W pracy dydaktyczno-wychowawczej należy zwrócić uwagę na:
· kontynuowanie rehabilitacji ruchowej,
· usprawnienie motoryki dużej i małej,
· doskonalenie czynności samoobsługowych, rozwijanie samodzielności,
· kontynuowanie terapii logopedycznej,
· prowadzenie systematycznych ćwiczeń ogólnorozwojowych.
Ważne jest umieszczenie dziecka w grupie rówieśniczej. Pobyt w przedszkolu wpłynie stymulująco na rozwój mowy czynnej i biernej, a zajęcia pedagogiczne przyczynią się do podniesienia ogólnego poziomu psychofizycznego. Ważna jest ścisła współpraca z rodzicami.
Wynik wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka
Mocne strony ucznia:
· dziecko rozumie polecenia,
· jest zainteresowane zajęciami edukacyjnymi,
· nawiązuje kontakt z rówieśnikami i opiekunami,
· uczy się prostych tekstów i piosenek,
· sygnalizuje potrzeby fizjologiczne,
· dokonuje prostych identyfikacji,
· potrafi skupić uwagę na wykonywanych czynnościach,
· siedzi bez podparcia,
· czworakuje, ale wymaga dużej motywacji,
· umie się przedstawić,
· zna imiona i nazwiska kolegów z grupy,
· potrafi zgodnie bawić się z kolegami w grupie,
· uczestniczy w zabawach i zajęciach organizowanych przez nauczyciela,
· reaguje na polecenia nauczyciela,
· korzysta z pomocy nauczyciela jako pośrednika w sytuacjach trudnych,
· rozumie znaczenie zwrotów grzecznościowych i wie, kiedy je używać,
· określa własne potrzeby i nazywa uczucia,
· rozpoznaje przybory i przedmioty służące do wykonywania czynności higienicznych,
· szanuje wspólne zabawki,
· wykazuje chęć porozumiewania się,
· udziela odpowiedzi na pytania,
· zadaje pytania,
· uczestniczy aktywnie w zabawach kształtujących poprawność wymowy,
· kojarzy prawidłowo nazwę z przedmiotem,
· zna zasady zdrowego stylu życia,
· zna zasady właściwego odżywiania się,
· dostrzega związek między chorobą, a leczeniem się,
· podrzuca piłkę,
· próbuje rzucać do celu,
· uczestniczy w zabawach ruchowych z pomocą nauczyciela,
· zna podstawowe zasady ruchu drogowego,
· zachowuje rezerwę wobec osób obcych,
· uczestniczy w audycjach muzycznych, uroczystościach, przedstawieniach teatralnych,
· próbuje śpiewać piosenki,
· ogląda ilustracje, zdjęcia i reprodukcje,
· używa różnych przyborów i materiałów plastycznych,
· rozpoznaje różne środki lokomocji,
· nazywa typowe zjawiska atmosferyczne,
· rozumie konieczność ubierania się w zależności od pogody,
· zna niektóre rośliny,
· rozpoznaje niektóre zwierzęta,
· wie ze należy dbać o rośliny i zwierzęta,
· wie ze człowiek powinien dbać o przyrodę,
· zna kolory podstawowe,
· nazywa części ciała,
· potrafi policzyć poprawnie 3 przedmioty,
· rozpoznaje kształt koła,
· porównuje wielkości długi, krótki, wysoki, niski,
· wie, że jest dzień, noc,
· składa obrazek pocięty na kilka elementów,
· rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia,
· słucha krótkich opowiadań i wierszy,
· rozpoznaje swój znaczek w szatni łazience,
Trudności ucznia:
· zaburzenia motoryki dużej i małej,
· wymaga pomocy przy samoobsłudze,
· dziecko ma wadę wzroku korygowaną okularami,
· występuje wada wymowy z uwagi na obniżenie napięcia narządów artykulacyjnych dziecko ma problemy z prawidłową artykulacją fonacji i płynnością wypowiedzi.
II. ZAKRES DOSTOSOWAŃ WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH
Realizowany program edukacyjny:
- podstawa programowa,
-adaptacja programu,
-indywidualny program edukacyjny
1). Program wychowania przedszkolnego „Zanim będę uczniem” Elżbiety Tokarskiej i Jolanty Kopały.
2). Podstawa programowa realizowana w pełni bez konieczności adaptacji
- nie ma konieczności adaptacji programu
- indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
III. RODZAJ I ZAKRES ZINTEGROWANYCH DZIAŁAŃ NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW
Zakres zintegrowanych działań nauczycieli
i specjalistów:
Rewalidacja indywidualna ogólnorozwojowa.
Prowadząca: mgr Monika K.
1. Ćwiczenie sprawności manualnej i grafomotorycznej:
...
harpia88