PROCEDURY OPERACYJNE
1
Kto w Polsce jest odpowiedzialny za podejmowanie działań w celu zapewnienia bezpieczeństwa lotów?
ULC
2
Jaki organ w kraju prowadzi badania wypadków i incydentów lotniczych?
PKWBL
3
Pierwszą czynnością załogi statku powietrznego po lądowaniu awaryjnym w terenie przygodnym jest
W razie uszkodzenia statku powietrznego lub przymusowego lądowania dowódca wykonuje w imieniu właściciela i użytkownika statku oraz w imieniu właścicieli przewożonych rzeczy wszelkie czynności, jakie uzna za konieczne do zabezpieczenia ich interesów
4
Czy użytkownik może przystąpić do badania wypadku lotniczego?
NIE
5
Czy użytkownik może przystąpić do badania incydentu lotniczego?
Tak, po decyzji PKBWL i pod jej nadzorem
6
Kto powiadamia prokuraturę o wypadku lotniczym?
Przewodniczący PKBWL
7
Kto w kraju wydaje decyzje dotyczące wniosków wynikających z nieprzestrzegania przepisów lotniczych?
Prezes ULC
8
Kto w kraju wydaje decyzje dotyczące wniosków i powypadkowych zaleceń profilaktycznych?
9
Czy zderzenie statku powietrznego w locie z ptakiem jest incydentem lotniczym?
TAK. i składa się meldunek pisemny
10
Użytkownik statku powietrznego, organ ruchu lotniczego, zarządzający lotniskiem są zobowiązani powiadomić PKBWL o zdarzeniu lotniczym w nieprzekraczalnym czasie
72 godziny od wypadku.
11
Incydentem lotniczym jest zdarzenie związane z eksploatacją statku powietrznego inne niż wypadek lotniczy, które
Incydent (Incident) – oznacza zdarzenie inne niż wypadek lotniczy, związane z eksploatacją samolotu, które miało wpływ na bezpieczeństwo lotu
12
Poważnym incydentem lotniczym jest incydent, którego okoliczności wskazują, że
Poważny incydent (Serious Incident) – oznacza zdarzenie, w którym niemalże doszło do wypadku lotniczego
13
Który z wymienionych Aneksów Konwencji chicagowskiej dotyczy badania wypadków i incydentów lotniczych?
\Aneks 13.
14
Pierwszą czynnością załogi statku powietrznego po lądowaniu awaryjnym w terenie przygodnym i wystąpieniu pożaru jest
udzielenie pierwszej pomocy rannym
15
Po zderzeniu z ptakiem dowódca statku powietrznego składa meldunek
pisemny
16
Usterki techniczne statku powietrznego odnotowuje się w
17
Załoga statku powietrznego ma obowiązek zapinania wszystkich pasów bezpieczeństwa i uprzęży
Do startu i lądowania oraz na polecenie dowódcy statku powietrznego
18
Bezpośrednio przed wejściem do kabiny statku powietrznego pilot sprawdza
Dokonać przeglądu przedstartowego
19
W przypadku konieczności opuszczenia statku powietrznego w powietrzu (np. z przyczyn technicznych), wyposażonego w radiostację pokładową pilot jest zobowiązany
20
Bezpośrednio po zajęciu miejsca w kabinie pilot statku powietrznego sprawdza,
Czy, przełączniki są w położeniu określonym w instrukcji użytkowania w locie
21
W jakich sytuacjach dowódca statku powietrznego może zobowiązać innych członków załogi do wykonywania czynności nie należących do ich normalnego zakresu obowiązków?
W celu zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na pokładzie statku powietrznego
22
Statek powietrzny służby poszukiwania i ratownictwa lotniczego jest oznakowany
Napisem SAR
23
Czy można wykonywać loty statkiem powietrznym z napędem nad parkami narodowymi?
Tak, ale:
- powyżej 300m AGL, gdy szerokość parku jest mniejsza niż 3600m
- powyżej 1000m AGL, gdy szerokość parku jest większa niż 3600m
24
Dowódca statku powietrznego powiadamia o nieprawidłowości pracy urządzeń naziemnych i nawigacyjnych
Właściwej stacji naziemnej tak szybko jak jest to praktycznie możliwe
25
Badanie wypadków i incydentów lotniczych ma na celu:
Zebranie dowodów i udokumentowanie przebiegu wypadku lub incydentu, pozwalające na ocenę zaistniałych faktów i podjęcie przez Komisję uchwały zamykającej badanie.
26
maikpuk