ppl_procedury_operacyjne_odp.doc

(158 KB) Pobierz

PROCEDURY OPERACYJNE

1

Kto w Polsce jest odpowiedzialny za podejmowanie dział w celu zapewnienia bezpieczeństwa lotów?

ULC

2

Jaki organ w kraju prowadzi badania wypadków i incydentów lotniczych?

PKWBL

3

Pierwszą czynnością załogi statku powietrznego po lądowaniu awaryjnym w terenie przygodnym jest

W razie uszkodzenia statku powietrznego lub przymusowego lądowania dowódca wykonuje w imieniu właściciela i użytkownika statku oraz w imieniu właścicieli przewożonych rzeczy wszelkie czynności, jakie uzna za konieczne do zabezpieczenia ich interesów

4

Czy użytkownik może przystąpić do badania wypadku lotniczego?

NIE

5

Czy użytkownik może przystąpić do badania incydentu lotniczego?

Tak, po decyzji PKBWL i pod jej nadzorem

6

Kto powiadamia prokuraturę o wypadku lotniczym?

Przewodniczący PKBWL

7

Kto w kraju wydaje decyzje dotyczące wniosków wynikających z nieprzestrzegania przepisów lotniczych?

Prezes ULC

8

Kto w kraju wydaje decyzje dotyczące wniosków i powypadkowych zaleceń profilaktycznych?

9

Czy zderzenie statku powietrznego w locie z ptakiem jest incydentem lotniczym?

TAK. i składa się meldunek pisemny

10

ytkownik statku powietrznego, organ ruchu lotniczego, zarządzający lotniskiem są zobowiązani powiadomić PKBWL o zdarzeniu lotniczym w nieprzekraczalnym czasie

72 godziny od wypadku.

11

Incydentem lotniczym jest zdarzenie związane z eksploatacją statku powietrznego inne niż wypadek lotniczy, które

Incydent (Incident) oznacza zdarzenie inne niż wypadek lotniczy, związane z eksploatacją samolotu, które miało wpływ na bezpieczeństwo lotu

12

Poważnym incydentem lotniczym jest incydent, którego okoliczności wskazują, że

Poważny incydent (Serious Incident) oznacza zdarzenie, w którym niemalże doszło do wypadku lotniczego

13

Który z wymienionych Aneksów Konwencji chicagowskiej dotyczy badania wypadków i incydentów lotniczych?

\Aneks 13.

14

Pierwszą czynnością załogi statku powietrznego po lądowaniu awaryjnym w terenie przygodnym i wystąpieniu pożaru jest

udzielenie pierwszej pomocy rannym

15

Po zderzeniu z ptakiem dowódca statku powietrznego składa meldunek

pisemny

16

Usterki techniczne statku powietrznego odnotowuje się w

17

Załoga statku powietrznego ma obowiązek zapinania wszystkich pasów bezpieczeństwa i uprzęży

Do startu i lądowania oraz na polecenie dowódcy statku powietrznego

18

Bezpośrednio przed wejściem do kabiny statku powietrznego pilot sprawdza

Dokonać przeglądu przedstartowego

19

W przypadku konieczności opuszczenia statku powietrznego w powietrzu (np. z przyczyn technicznych), wyposażonego w radiostację pokładową pilot jest zobowiązany

20

Bezpośrednio po zajęciu miejsca w kabinie pilot statku powietrznego sprawdza,

Czy, przełączniki są w połeniu określonym w instrukcji użytkowania w locie

21

W jakich sytuacjach dowódca statku powietrznego może zobowiązać innych członków załogi do wykonywania czynności nie należących do ich normalnego zakresu obowiązków?

W celu zapewnienia porządku i bezpieczeństwa na pokładzie statku powietrznego

22

Statek powietrzny słby poszukiwania i ratownictwa lotniczego jest oznakowany

Napisem SAR

23

Czy można wykonywać loty statkiem powietrznym z napędem nad parkami narodowymi?

Tak, ale:

- powyżej 300m AGL, gdy szerokość parku jest mniejsza niż 3600m

- powyżej 1000m AGL, gdy szerokość parku jest większa niż 3600m

24

Dowódca statku powietrznego powiadamia o nieprawidłowości pracy urządzeń naziemnych i nawigacyjnych

ciwej stacji naziemnej tak szybko jak jest to praktycznie możliwe

25

Badanie wypadków i incydentów lotniczych ma na celu:

Zebranie dowodów i udokumentowanie przebiegu wypadku lub incydentu, pozwalające na ocenę zaistniałych faktów i podjęcie przez Komis uchwały zamykającej badanie.

26

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin