Biznes E-book Idealny Pracownik.pdf

(756 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
837176002.050.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytać ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym można
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania się jej
od-sprzedaży, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
internetowym Nexto.pl .
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 26.04.2007
Tytuł: Idealny pracownik
Autor: Miłosz Młynarz
Wydanie II
ISBN: 978-83-7521-254-9
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
837176002.061.png 837176002.072.png 837176002.075.png
 
SPIS TREŚCI
..............................................................................................5
1.
...................................................9
1.1.
..............................................................9
1.2.
Znaczenie omówionych podejść teoretycznych w
psychologii
................12
2.
PROWADZENIE REKRUTACJI
....................................................14
2.1.
Czynności wstępne
.....................................................................................14
2.2.
Kto ma to zrobić, czyli
łapanka
na
poszukiwacza
.....................................15
2.3.
Stworzenie opisu stanowiska i
profilu
kandydata
....................................17
2.4.
Stworzenie wykazu cech wymaganych
od
kandydata
...............................19
2.5.
Zaprojektowanie procesu rekrutacji,
.......................................................20
2.5.1.
Własny kwestionariusz czy
dokumenty
nadsyłane?
..........................21
2.5.2.
Testy i rozmowy: przebieg,
instrukcje,
ocena
wyników
....................22
2.5.3.
Zapewnienie warunków lokalowych
i sprzętowych
..........................23
2.6.
Tworzenie i zamieszczanie ogłoszenia
......................................................24
2.6.1.
Gdzie (Internet, inne media), jak długo, w
jaki sposób?
..................24
2.6.2.
Logo własne czy pośrednika
..............................................................26
2.6.3.
Podawany kontakt
.............................................................................26
2.6.4.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
.....................................27
2.7.
Zarządzanie przepływem kandydatów, czyli baza, baza über alles
..........27
2.7.1.
Bieżące uzupełnianie bazy
..................................................................31
2.7.2.
Listy obecności
....................................................................................31
2.8.
Komunikacja i umawianie kandydatów
...................................................32
2.8.1.
Rozmowy telefoniczne
........................................................................33
2.8.2.
Telegramy
...........................................................................................35
2.8.3.
Mail
.....................................................................................................35
2.8.4.
Kontakty osobiste
..............................................................................36
2.8.5.
Listy odmowne
...................................................................................37
3.
ETAPY PROCESU REKRUTACJI
.................................................39
3.1.
Analiza aplikacji
.........................................................................................40
3.1.1.
Kryteria oceny, sugerowane grupy ocen
............................................40
3.2.
Testy
...........................................................................................................42
3.2.1.
Rodzaje i tematyka
.............................................................................43
3.2.2.
Skala ocen
...........................................................................................46
3.2.3.
Prowadzenie sesji
...............................................................................48
3.2.4.
Zapobieganie oszustwom
...................................................................51
3.2.5.
Plan sesji testów
..................................................................................51
3.3.
Rozmowa
....................................................................................................52
3.3.1.
Prowadzenie notatek
..........................................................................52
3.3.2.
Dbanie o kontakt
................................................................................53
3.3.3.
Tworzenie dobrego nastroju
..............................................................55
3.3.4.
Plan rozmowy a wykaz cech
...............................................................56
3.3.5.
Plan czasowy, punktualność
..............................................................56
3.3.6.
Reguła 20/80
.....................................................................................57
3.3.7.
Trudni rozmówcy
...............................................................................58
3.3.8.
Niedoświadczony rozmówca
.............................................................59
3.3.9.
Pierwsze wrażenie – jak mu nie ulec
.................................................59
3.3.10.
Trudne pytania
.................................................................................60
3.3.11.
Ocena rozmowy
.................................................................................61
3.4.
Rozmowa finałowa
....................................................................................63
3.4.1.
Czego unikać?
.....................................................................................63
837176002.001.png 837176002.002.png 837176002.003.png 837176002.004.png 837176002.005.png 837176002.006.png 837176002.007.png 837176002.008.png 837176002.009.png 837176002.010.png 837176002.011.png 837176002.012.png 837176002.013.png 837176002.014.png 837176002.015.png 837176002.016.png 837176002.017.png 837176002.018.png 837176002.019.png 837176002.020.png 837176002.021.png 837176002.022.png 837176002.023.png 837176002.024.png 837176002.025.png 837176002.026.png 837176002.027.png 837176002.028.png 837176002.029.png 837176002.030.png 837176002.031.png 837176002.032.png 837176002.033.png 837176002.034.png 837176002.035.png 837176002.036.png 837176002.037.png 837176002.038.png 837176002.039.png 837176002.040.png 837176002.041.png 837176002.042.png 837176002.043.png 837176002.044.png 837176002.045.png 837176002.046.png 837176002.047.png 837176002.048.png 837176002.049.png 837176002.051.png 837176002.052.png 837176002.053.png 837176002.054.png 837176002.055.png
3.4.2.
Negocjacje płacowe
............................................................................63
3.4.3.
Sprawdzanie wiedzy fachowej
...........................................................64
3.4.4.
Czas na pytania
..................................................................................64
3.5.
Decyzja o zatrudnieniu
..............................................................................65
3.5.1.
Wyniki kandydata w procesie rekrutacji
...........................................65
3.5.2.
Ocena wiedzy fachowej
......................................................................65
4.
NIEFORMALNE PROBLEMY
REKRUTACJI
................................66
4.1.
Znajomi i osoby polecone
..........................................................................67
4.2.
Niewłaściwy przepływ informacji między
działami
.................................68
4.3.
Niewłaściwy stosunek do
procedur
rekrutacji
.........................................69
4.4.
Ginąca dokumentacja
................................................................................70
4.5.
Udzielanie informacji zwrotnych
...............................................................71
4.6.
Skargi kandydatów
....................................................................................72
5.
PROBLEMY PRAWNE
.................................................................74
5.1.
Ochrona danych osobowych
......................................................................74
...........................................................................................75
DODATEK ........................................................................................76
ZAKOŃCZENIE ................................................................................82
5.2.
Dyskryminacja
837176002.056.png 837176002.057.png 837176002.058.png 837176002.059.png 837176002.060.png 837176002.062.png 837176002.063.png 837176002.064.png 837176002.065.png 837176002.066.png 837176002.067.png 837176002.068.png 837176002.069.png 837176002.070.png 837176002.071.png 837176002.073.png 837176002.074.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin