Najistotniejszym elementem oczywiście są same zegary, dodatkowo potrzebne będą czujniki do MFA z Golfa IV (komputer pokładowy) o ile chcemy zainstalować taką wersję zegarów jak również pływak z Golfa IV aby działał poprawnie wskaźnik poziomu paliwa. Możemy obejść się bez pływaka z IV i przerobić z III ale jest to półśrodek i jak pokazuje moje doświadczenie lepszy efekt uzyskamy z oryginalnym pływakiem z IV.W czasie produkcji modeli 1999/2000 wszystkie pojazdy wyszły z nową szyną komunikacyjną CAN, która służy do przesyłania danych pomiędzy urządzeniami kontrolnymi (też zegarami). Te nowe rozwiązanie nie może być wykorzystane w Golfie 3, ponieważ niektóre funkcje zegarów mogą nie działać, np. obrotomierz. A zatem musimy zaopatrzyć się w zegary bez szyny CAN. Zegary z serii 919 nie posiadają szyny CAN, np. 1J0 919 810 X, 1J0 919 880 DX, 1J0 919 811 AXPierwszy symbol z numeru oznacza ze jest to licznik z Golfa, 919 ze nie ma szyny CAN, ostatnia pozycja opisuje wyposażenie zegarów (MFA, nawigacja ...)Będziemy również potrzebować dwóch wtyczek do zegarów, niebieska (8L0 972 977 D) i zieloną (8L0 972 977 C).Jako że cena wtyczek w ASO może przyprawić o zawrót głowy a dokładniej pinów do wtyczek, wykorzystałem inne elementy żeby taka wtyczke zrobić, koszt ok 3 zł. Można również wykorzystać ta�mę od dysku twardego (podpowied� użytkownika z forum)
A zatem przystępujemy do skonstruowania przejsciówki. Poniżej jest opis pinów wtyczek oraz połączeń
Wtyczka niebieska T32
Wtyczka zielona T32A
Pin
Opis
1
Zacisk 15, PLUS
2
Wska�nik kierunkowskazu prawego
3
Sygnał wyj�ciowy 1 z prędko�ciomierza elektronicznego
4
Wska�nik podłączonej przyczepy
5
Wska�nik rezerwy paliwa
6
Poduszka
7
Zacisk 31, Masa czujnika
8
Wska�nik temperatury płynu chłodzącego
9
Zacisk 31, Masa
10
Ci�nienie oleju
11
Sygnał obrotomierza
12
Wska�nik sygnału alternatora, Zacisk 61
13
Wska�nik podgrzewania �wiec żarowych (Diesel)
14
Wska�nik tylnego �wiatła przeciwmgielnego
15
wolny
16
Wska�nik otwartej tylnej klapy
17
Wska�nik �wiateł drogowych, zacisk 56a
18
Wska�nik kierunkowskazu lewego
19
ABS
20
(O�wietlenie tablicy, zacisk 58b)
21
Sygnał otwartych drzwi
22
23
Zacisk 30, plus
24
Zacisk 31, masa
25
Diagnoza przewód K
26
�wiatło parkowania prawe
27
�wiatło parkowania lewe
28
Sygnał wej�cia do prędko�ciomierza elektronicznego
29
Wska�nik układu hamulcowego
30
Styk S
31
Sygnał d�więkowy zapięcia pasów
32
Wska�nik ostrzegawczy układu spalinowego
Cewka czytająca IMMO 1
Wska�nik �wiateł postojowych
Magistrala danych szyny CAN
Przewód W
Wska�nik braku płynu spryskiwacza
Zużycie klocków hamulcowych
Brzęczyk zewnętrzny
Zewnętrzny gong
Sygnał rezerwy paliwa
Sygnał czasu postoju
Odłączenie klimatyzacji
Wska�nik hamulca ręcznego
Antypo�lizg
Usterka układu przepustnicy
IMMO wyj�cie
Cewka czytająca IMMO 2
Sygnał temperatury oleju i ostrzeganie
CAN bus High sygnał wej.
CAN bus Low sygnał wyj.
Sygnał ostrzegawczy temperatury oleju
Call key MFA on top
Call key MFA below
Reset pamięci MFA
Input signal for outside temperature
CAN bus High-source signal
CAN bus Low-source signal
CAN bus screen
Source signal 2 of the electronic speedometer
Wählbereichsanzeige
Sygnał zużycia paliwa
Połączenia w przejsciówce
Piny Golf III
Piny Golf IV
T28 / 1
Wtyczka niebieska / 7Wtyczka niebieska / 9Wtyczka niebieska / 24
T28 / 2
Wtyczka niebieska / 22
T28 / 3
T28 / 4
Wtyczka zielona / 25
T28 / 5
T28 / 6
-
T28 / 7
Wtyczka zielona / 30
T28 / 8
Wtyczka niebieska / 10
T28 / 9
T28 / 10
Wtyczka niebieska / 11
T28 / 11
Wtyczka niebieska / 23
T28 / 12
Wtyczka niebieska / 20
T28 / 13
Wtyczka niebieska / 1
T28 / 14
Wtyczka zielona / 7
T28 / 15
Wtyczka zielona / 23
T28 / 16
Wtyczka niebieska / 12
T28 / 17
Wtyczka zielona / 18
T28 / 18
Wtyczka zielona / 13Wtyczka niebieska / 29
T28 / 19
Wtyczka zielona / 26
T28 / 20
Wtyczka niebieska / 13
T28 / 21
Wtyczka niebieska / 5
T28 / 22
Wtyczka niebieska / 18
T28 / 23
Wtyczka niebieska / 8
T28 / 24
Wtyczka niebieska / 2
T28 / 25
Wtyczka niebieska...
gepard341