Magia Słowiańska cz.I.pdf

(21 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Magia Słowiańska cz.I
(Dział Magia)
MAGIA SŁOWIAŃSKA cz. I
Współczesna Magia Słowiańska oparta jest oczywi cie na fundamentach magii
klasycznej, tak zwanej wiejskiej odmianie. Dlatego rytuały odznaczajš się
do ć wyra nš prostotš formy i łatwo ciš uŜytkowania. W czasach obecnych
większa ilo ć ludzi praktykujšcych magię mieszka w mie
cie, a i sama wie
uległa przemianom, przez co niektóre rytuały stały się niemoŜliwe do
wykonania, a inne byłyby niekompletne. Dlatego formy współczesnej magii
sš swoistego rodzaju dostosowaniem pierwotnego niezmienionego kształtu
modlitw itd. do współczesnych warunków Ŝycia. Wiele rytuałów posiada
skróconš formę, jest mniej czasochłonnych, zawierajš mniejszš liczbę
koniecznych atrybutów. Ponadto magia ta zawiera elementy syntetyczne
wiedzy z magii Ŝydowskiej i okultystycznej.
Pojęcie "znachor" w Polsce nie ma najlepszej opinii, kojarzy się z osobš
zajmujšcš się leczeniem, jednak nie posiadajšcš do tego uprawnień, a
często i predyspozycji. Czasem okre lenie to jest uŜywane jako pogardliwy
epitet. Jednak w magii słowiańskiej odnosi się do okre lenia mistrza,
podobnie jak "czarodziej", "wiedŜmin", "szaman", "wiedun", szeptun",
uzdrowiciel ludowy lub bardziej oficjalnie mistrz słowiańskiej magii
leczniczej.
RóŜnice między magiš słowiańskš a innymi szkołami magii polegajš na tym,
Ŝe uznaje ona tak zwane "choroby magiczne", spo ród których wymienić
moŜna: urok, zazior, klštwę, przestrach, krzywicę itd. Wiele po ród nich
posiada tylko jednš mistycznš przyczynę swego powstania, dlatego w
modlitwach majšcych na celu uzdrowienie do choroby zwracamy się jak do
Ŝywej inteligentnej istoty.
BIOTERAPIA SŁOWNA
Bioterapia słowna jest głównš formš terapeutycznš stosowanš w magii
słowiańskiej. Jest to rodzaj werbalnej magii posługujšcej się słowem jako
rodkiem leczniczym ubranym w barwnš szatę rytuału wspomagajšcym
lecznicze działanie modlitw i szeptów. Dzieje się tak z prostej
przyczyny, większo ć duchów i innego rodzaju istot pozaziemskich nie jest
w stanie odczytać my li ludzkich, jednocze nie doskonale rozumiejš język,
jakim ludzie się posługujš, dlatego łatwo moŜna poprzez słowa
skontaktować się i porozumieć z nimi, konsekwencjš czego często jest
wyleczenie.
Filozofia pojawiajšca się w magii słowiańskiej to temat bardzo obszerny,
jednakowoŜ jest ona w pewnym sensie zbliŜona do filozofii pozostałych
rodzajów magii, zwłaszcza judaistycznej. Odwołuje się ona do wiata istot
nadprzyrodzonych, duchów, aniołów, złych mocy...
RóŜnica zdaje się być zauwaŜana jedynie w tym, Ŝe Magia Słowiańska często
sięga do swych "pogańskich korzeni", by juŜ w sposób bardziej
chrze cijański odwoływać się do mistycznych Ŝywiołów, na przykład: wody,
ognia, ziemi, powietrza, gwiazd, nieba, równieŜ do fantastycznych
stworzeń, ludowych bajek czy nawet historycznych postaci.
No to teraz wtršcę kilka swoich groszy :-) Moim zdaniem jest to bardzo
ciekawy i praktyczny temat, rozczaruję parę osób, gdyŜ magia słowiańska
jest wyłšcznie magiš białš, leczniczš i je
li szukajš jakich klštw,
złych uroków itp., to niech nie szukajš dalszych czę ci tego artykułu.
Zainteresowanych proszę o kontakt, mogę was skontaktować z mistrzem magii
słowiańskiej Andrzejem Fabarowskim, u którego moŜna dostać skrypt z
praktykami, a nawet zapisać się na jego kurs. (Niedługo dalsza czę ć
artykułu. Po więcona będzie głównie kodeksowi znachora i zawierać będzie
odpowiedzi na róŜne pytania dotyczšce praktykowania magii słowiańskiej.)
Artykuł powstał na podstawie skryptu Mistrza Magii Słowiańskiej Andrzeja
Fabarowskiego.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin