2011 1.3 Dz Urz MSW.pdf
(
611 KB
)
Pobierz
ZARZĄDZENIE NR 4
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
1)
z dnia 9 grudnia 2011 r.
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr
24, poz. 199, z późn. zm.
2)
) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Ministerstwu Spraw Wewnętrznych nadaje się regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik
do zarządzenia.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
3)
MINISTER SPRAW WEWNĘTRZNYCH
1)
Minister Spraw Wewnętrznych kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie §
1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu
działania Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz.U. Nr 248, poz. 1491).
2)
Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r.
Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 45, poz.
319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600, z 2008 r. Nr 227, po. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 337, Nr 98, poz.
817, Nr 157, poz. 1241 i Nr 161, poz. 1277, z 2010 r. Nr 57, poz. 354 oraz z 2011 r. Nr 117, poz. 676, Nr 185,
poz. 1092 i Nr 232, poz.1378.
3)
Niniejsze zarządzenie było poprzedzone zarządzeniem Nr 8 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 9 marca 2011 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 4, poz.21 i Nr 7, poz. 35), zmienionym zarządzeniem Nr
28 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 października 2011 r. , które utraciło moc
w związku z wejściem w życie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 listopada 2011 r. w sprawie
zniesienia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Infrastruktury (Dz. U. Nr
250, poz. 1500).
Załącznik do zarządzenia Nr....
Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia ............................. 2011 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
§ 1.
Regulamin organizacyjny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, zwany dalej "Regulaminem",
określa zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz
jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych lub przez niego
nadzorowanych, zwanego dalej "Ministrem".
§ 2.
1. Kierownictwo Ministerstwa Spraw Wewnętrznych stanowią: Minister, Sekretarz Stanu
i Podsekretarze Stanu.
2. Najwyższe kierownictwo Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w rozumieniu normy ISO 9000
stanowi Dyrektor Generalny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
§ 3.
1. Komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, zwanego dalej
"Ministerstwem", kierują dyrektorzy samodzielnie, bądź przy pomocy zastępców dyrektorów oraz
naczelników wydziałów.
2. Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa ustalają, zgodnie z obowiązującą
klasyfikacją stanowisk, zakres obowiązków pracowników i organizują pracę w kierowanych
komórkach organizacyjnych, zapewniając sprawne, terminowe i właściwe wykonywanie zadań
wyznaczonych tym komórkom.
3. Do zadań dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa należy w szczególności:
1) występowanie na zewnątrz w imieniu kierowanej komórki organizacyjnej w sprawach należących
do zakresu jej działania;
2) podejmowanie decyzji lub innych rozstrzygnięć w imieniu Ministra albo Dyrektora Generalnego
Ministerstwa, w ramach udzielonych upoważnień;
3) działanie w ramach indywidualnych upoważnień udzielonych przez Ministra albo Dyrektora
Generalnego Ministerstwa;
4) zapewnienie wykonywania zadań ustalonych zakresem działania w Regulaminie oraz w innych
przepisach prawa;
5) przedstawianie wniosków w sprawach zatrudniania, zwalniania, awansowania, nagradzania,
wyróżniania i karania pracowników;
6) zapewnianie przestrzegania przez pracowników kierowanej komórki organizacyjnej dyscypliny
i czasu pracy, przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów
przeciwpożarowych, o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie danych osobowych,
a także corocznego wykorzystywania urlopu wypoczynkowego;
7) zapewnianie gospodarnego, celowego i prawidłowego wydatkowania środków budżetowych przy
realizacji zadań komórki organizacyjnej;
8) opracowywanie i przedkładanie Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa rocznego sprawozdania
z działalności komórki organizacyjnej – w terminie do dnia 31 stycznia roku następnego.
4. Dyrektora w czasie jego nieobecności zastępuje zastępca dyrektora. Jeżeli w komórce
organizacyjnej utworzono dwa lub więcej stanowiska zastępcy dyrektora, dyrektor jednemu
z zastępców powierza swoje obowiązki na czas nieobecności. W komórkach organizacyjnych,
w których nie utworzono stanowiska zastępcy dyrektora, dyrektor powierza zastępstwo
wyznaczonemu naczelnikowi wydziału, a w komórkach bezwydziałowych wyznaczonemu
pracownikowi, zawiadamiając o tym nadzorującego albo wykonującego wobec komórki
organizacyjnej czynności kierownictwa, odpowiednio Ministra, Sekretarza Stanu albo Podsekretarza
Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa.
5. Zastępca dyrektora kieruje realizacją zadań komórki organizacyjnej w zakresie ustalonym przez
dyrektora.
6. Naczelnik wydziału kieruje bezpośrednio wydziałem, zgodnie z wewnętrznym regulaminem
organizacyjnym danej komórki organizacyjnej.
7. W komórkach organizacyjnych o strukturze bezwydziałowej, w wypadkach wyodrębnienia
zespołowych stanowisk do określonych spraw, Dyrektor Generalny Ministerstwa wyznacza
pracownika kierującego takim zespołem, określając jego uprawnienia i zakres odpowiedzialności.
8. Pracownicy zatrudnieni na jednoosobowych, wyodrębnionych stanowiskach do określonych
spraw podlegają bezpośrednio dyrektorowi lub zastępcy dyrektora.
§ 4.
1. Komórki organizacyjne Ministerstwa każda w zakresie swojego działania:
1) realizują zadania Ministra i Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
2) prowadzą sprawy związane z przyjmowaniem, rozpatrywaniem oraz ewidencją skarg i wniosków;
3) uczestniczą w opracowywaniu i wykonywaniu planu finansowego;
4) realizują zadania z zakresu kontroli zarządczej;
5) udostępniają informację publiczną;
6) uczestniczą w utrzymaniu i doskonaleniu systemu zarządzania jakością.
2. Komórki organizacyjne Ministerstwa uczestniczą w opracowywaniu, uzgadnianiu i opiniowaniu
projektów aktów normatywnych w zakresie określonym w przepisach dotyczących opracowywania,
uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych w resorcie spraw wewnętrznych.
3. Komórki organizacyjne Ministerstwa mogą wykonywać inne zadania niż określone
w Regulaminie, na podstawie decyzji Ministra.
§ 5.
1. W skład komórek organizacyjnych Ministerstwa mogą wchodzić wydziały, zespoły,
referaty oraz samodzielne stanowiska pracy określone w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych
poszczególnych komórek organizacyjnych.
2. Komórki organizacyjne Ministerstwa w toku swojej działalności opracowują projekty
dokumentów pozostających w zakresie właściwości Ministra i Dyrektora Generalnego Ministerstwa,
w tym aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych, aktów administracyjnych oraz umów.
§ 6.
1. Dokumenty sporządzane w komórkach organizacyjnych Ministerstwa przedkładane do
podpisu:
1) Ministrowi parafują Sekretarz Stanu, Podsekretarz Stanu lub Dyrektor Generalny Ministerstwa,
sprawujący nadzór nad komórką organizacyjną, która sporządziła dokument oraz dyrektor lub
zastępca dyrektora tej komórki organizacyjnej;
2) Sekretarzowi Stanu, Podsekretarzowi Stanu lub Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa parafuje
dyrektor lub zastępca dyrektora komórki organizacyjnej, która sporządziła dokument.
2. W przypadku dokumentów przedkładanych do podpisu Ministrowi, które zostały sporządzone
w komórce organizacyjnej Ministerstwa bezpośrednio podległej Ministrowi, dokumenty parafują
dyrektor lub zastępca dyrektora tej komórki oraz Sekretarz Stanu, Podsekretarz Stanu lub Dyrektor
Generalny Ministerstwa, o ile dokument ten dotyczy spraw będących we właściwości tych osób.
3. Tryb przedkładania Ministrowi do podpisu projektów aktów normatywnych oraz projektów
stanowisk dotyczących projektów aktów normatywnych przekazanych Ministrowi do zaopiniowania
lub uzgadniania, określają przepisy, o którym mowa w § 4 ust. 2.
4. Dyrektorzy oraz zastępcy dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa podpisują decyzje
administracyjne przygotowywane w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych w zakresie
udzielonych im pełnomocnictw.
5. Dokumenty inne, niż wymienione w ust. 1 i 2, podpisują dyrektorzy komórek organizacyjnych
Ministerstwa oraz kierownicy jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego
nadzorowanych, lub w zakresie przez nich określonym ich zastępcy.
§ 7.
1. Pracownicy Ministerstwa oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez
niego nadzorowanych mogą dokonywać określonych czynności cywilnoprawnych i faktycznych na
podstawie pełnomocnictwa i upoważnienia udzielonego przez Ministra lub Dyrektora Generalnego
Ministerstwa odpowiednio w zakresie ich właściwości, z zastrzeżeniem ust. 2 8.
2. W zakresie niezbędnym do prawidłowego i zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa
wykonywania powierzonych zadań upoważnia się Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu, Dyrektora
Generalnego Ministerstwa, osobę zastępującą Dyrektora Generalnego Ministerstwa, a także
dyrektorów departamentów i biur oraz ich zastępców do zaciągania zobowiązań w imieniu Skarbu
Państwa – Ministerstwa w sprawach określonych w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych
komórek, wobec których wykonują czynności kierownictwa lub którymi kierują.
3. Upoważnienie określone w ust.2 obejmuje upoważnienie do zaciągania:
1) zobowiązań, które mają zostać sfinansowane w danym roku budżetowym – do wysokości kwot
ujętych jako przeznaczone na dany cel lub zadanie w planie finansowym Ministerstwa albo
w projekcie planu finansowego Ministerstwa, w przypadku gdy zobowiązanie jest zaciągane
w okresie, w którym projekt ten stanowi podstawę gospodarki finansowej Ministerstwa;
2) zobowiązań, których termin zapłaty upływa w roku następnym – wyłącznie w przypadku gdy dane
zobowiązanie jest zobowiązaniem z tytułu umowy, której realizacja w roku następnym jest
niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Ministerstwa i kwota co najmniej równa wartości
zobowiązania została zgłoszona do projektu planu finansowego Ministerstwa na następny rok
budżetowy jako przeznaczona na dany cel lub zadanie.
4. Zobowiązanie może zostać zaciągnięte po potwierdzeniu przez głównego księgowego
Ministerstwa, że:
1) wartość zobowiązania nie przekracza wysokości kwot ujętych jako przeznaczone na dany cel lub
zadania w planie finansowym Ministerstwa albo w projekcie planu finansowego Ministerstwa –
w przypadku zobowiązań, które mają zostać sfinansowane w danym roku budżetowym;
2) kwota co najmniej równa wartości zobowiązania została zgłoszona do projektu planu finansowego
Ministerstwa na następny rok budżetowy jako przeznaczona na dany cel lub zadanie –
w przypadku zobowiązań, których termin zapłaty upływa w roku następnym.
5. Zastępcy dyrektorów departamentów i biur są upoważnieni do zaciągania zobowiązań
wyłącznie w przypadku zastępowania dyrektora departamentu lub biura w czasie jego nieobecności.
6. Przepis ust. 5 nie stosuje się do Dyrektora Biura AdministracyjnoFinansowego i jego
zastępców.
7. Zaciąganie przez dyrektorów departamentów i biur oraz ich zastępców zobowiązań o wartości
przekraczającej kwotę 30.000 zł wymaga uprzedniego uzyskania akceptacji członka Kierownictwa
Ministerstwa lub Dyrektora Generalnego nadzorującego komórkę organizacyjną, której zadań dotyczy
zobowiązanie.
8. Akceptacji, o których mowa w ust. 7, w przypadku zobowiązań dotyczących zadań komórek
organizacyjnych nadzorowanych przez Ministra udziela Dyrektor Generalny Ministerstwa.
§ 8.
1. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi Ministerstwa rozstrzyga
Dyrektor Generalny Ministerstwa.
2. Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi Ministerstwa a jednostkami
organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi, a także pomiędzy tymi
jednostkami rozstrzyga Minister.
§ 9.
Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra należy:
1) zapewnienie politycznej obsługi Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
2) realizacja zadań, powierzonych przez Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu,
dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej
i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych,
wynikających z ich funkcji politycznej;
3) realizacja zadań z zakresu polityki informacyjnej Rządu dotyczących działań należących do
właściwości Ministra;
4) realizacja zadań w zakresie:
a) doradztwa oraz ekspertyz,
b) dokumentowania, analizowania i opiniowania istotnych procesów i wydarzeń społecznych,
politycznych i ekonomicznych,
c) konsultacji dotyczących realizacji polityki
określonych przez lub pozostających w kompetencji Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy
Stanu.
§ 10.
Do zakresu działania Biura Ministra należy:
1) obsługa parlamentarna, rządowa i protokolarna Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
2) obsługa informacyjna i prasowa Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz
prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej, z zastrzeżeniem § 4 ust.1 pkt 5, a także spraw w zakresie komunikacji społecznej;
3) prowadzenie ewidencji rad, komisji, zespołów, do których składów osobowych zostali powołani
pracownicy Ministerstwa;
4) prowadzenie spraw wynikających z :
a) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 1999 r.
w sprawie wzoru i trybu nadawania sztandaru jednostkom organizacyjnym Policji w zakresie:
prowadzenia ewidencji sztandarów nadawanych jednostkom organizacyjnym Policji,
prowadzenia ewidencji protokołów przekazania sztandarów do Komendy Głównej Policji,
sporządzania aktów wręczenia sztandarów nadawanych jednostkom organizacyjnym Policji,
b) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 września 1996 r.
w sprawie określenia wzoru i trybu nadawania sztandaru jednostkom organizacyjnym Straży
Granicznej oraz trybu nadawania tym jednostkom imion w zakresie sporządzania aktów nadania
sztandarów jednostkom organizacyjnym Straży Granicznej,
c) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 11 lipca 1992 r. w sprawie
określenia wzoru oraz trybu nadawania sztandaru jednostkom organizacyjnym Państwowej
Straży Pożarnej w zakresie sporządzania aktów nadania sztandarów jednostkom
organizacyjnym Państwowej Straży Pożarnej,
d) zarządzenia Nr 11 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 czerwca 2001 r.
w sprawie nadania oraz określenia wzoru sztandaru Biura Ochrony Rządu, w zakresie
sporządzania aktu nadania sztandaru Biuru Ochrony Rządu;
Plik z chomika:
hermes50
Inne pliki z tego folderu:
2012 1 Dz Urz MSW.pdf
(2006 KB)
2012 76 Dz Urz MSW.pdf
(276 KB)
2011 1.1 Dz Urz MSW.pdf
(81 KB)
2011 1.2 Dz Urz MSW.pdf
(522 KB)
2011 1.3 Dz Urz MSW.pdf
(611 KB)
Inne foldery tego chomika:
001-06 1990
001-06 1990-1993 Umundurowanie Policja
001-06 1991
001-06 1992
001-06 1993
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin