Eksploatacja stacji elektroenergetycznych.pdf
(
749 KB
)
Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Barbara Kapruziak
Eksploatacja stacji elektroenergetycznych
311[08].Z3.03
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
„
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Henryk Kucharski
mgr inż. Grażyna Adamiec
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Bożena Zając
Korekta:
mgr inż. Jarosław Sitek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[08].Z3.03
„Eksploatacja stacji elektroenergetycznych” zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu technik elektryk.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
„
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
2. Wymagania wstępne
3. Cele kształcenia
4. Materiał nauczania
4.1. Charakterystyka stacji elektroenergetycznych
4.1.1. Materiał nauczania
4.1.2. Pytania sprawdzające
4.1.3.
Ćwiczenia
4.1.4. Sprawdzian postępów
4.2. Zwarcia i przepięcia w stacjach elektroenergetycznych
4.2.1. Materiał nauczania .
4.2.2. Pytania sprawdzające
4.2.3.
Ćwiczenia
4.2.4. Sprawdzian postępów
4.3. Zasady eksploatacji stacji elektroenergetycznych
4.3.1. Materiał nauczania
4.3.2. Pytania sprawdzające
4.3.3.
Ćwiczenia
4.3.4. Sprawdzian postępów
5. Sprawdzian osiągnięć
6. Literatura
3
4
5
6
6
6
24
24
26
27
27
34
34
36
36
36
38
38
39
40
44
„
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Drogi Uczniu!
„Poradnik”, który Ci przekazujemy, będzie pomocny w przyswajaniu wiedzy o budowie
i eksploatacji stacji elektroenergetycznych, a także w kształtowaniu umiejętności rozpoznawania,
dobierania i eksploatacji urządzeń rozdzielczych oraz organizowania bezpiecznej pracy przy
urządzeniach elektroenergetycznych.
W „Poradniku” zamieszczono:
−
wymagania wstępne określające umiejętności, jakie powinieneś posiadać, abyś mógł bez
problemów rozpocząć pracę z poradnikiem,
−
cele kształcenia, czyli wykaz umiejętności, jakie opanujesz w wyniku kształcenia w ramach tej
jednostki modułowej,
−
materiał nauczania, czyli wiadomości teoretyczne konieczne do opanowania treści jednostki
modułowej,
−
zestaw pytań sprawdzających, czy opanowałeś już podane treści,
−
ćwiczenia,
zawierające polecenia, sposób wykonania oraz wyposażenie stanowiska pracy,
które pozwolą Ci ukształtować określone umiejętności praktyczne,
−
sprawdziany postępów pozwalające sprawdzić Twój poziom wiedzy po wykonaniu
ćwiczeń,
−
sprawdzian osiągnięć opracowany w postaci testu, który umożliwi Ci sprawdzenie Twoich
wiadomości i umiejętności opanowanych podczas realizacji programu jednostki
modułowej,
−
literaturę związaną z programem jednostki modułowej, umożliwiającą pogłębienie Twej
wiedzy z zakresu programu tej jednostki.
Życzę
owocnego korzystania z tego „Poradnika”.
„
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Aby rozpocząć pracę z niniejszym „Poradnikiem” i tym samym przystąpić do realizacji
jednostki modułowej „Eksploatacja stacji elektroenergetycznych” powinieneś umieć:
−
komunikować się i pracować w zespole,
−
dokonywać oceny swoich umiejętności,
−
korzystać z różnych
źródeł
informacji,
−
wyszukiwać, selekcjonować, porządkować, przetwarzać i przechowywać informacje niezbędne
do wykonywania zadań zawodowych,
−
dokonywać jakościowej i ilościowej analizy zjawisk fizycznych,
−
dokonywać klasyfikacji i porównań, poszukiwać analogii oraz dostrzegać związki
przyczynowo-skutkowe między wielkościami i zjawiskami,
−
interpretować założenia teoretyczne i stosować je w praktyce,
−
przedstawiać graficznie zależności oraz interpretację wykresów, tabel i schematów,
−
analizować treść działania, dobierać metody i plan rozwiązania,
−
uzasadniać działanie na podstawie określonej teorii, planować czynności, tabele pomiarów,
−
prezentować wyniki opracowań,
−
rysować schematy, montować układy, wykonywać pomiary,
−
interpretować wyniki doświadczeń i dokonywać uogólnień,
−
samodzielnie podejmować decyzje,
−
rozróżniać i charakteryzować różne rodzaje
łączników,
−
posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu elektroenergetyki,
−
swobodnie posługiwać się językiem technicznym.
„
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Plik z chomika:
Multispas2017
Inne pliki z tego folderu:
Prowadzenie działalności gospodarczej w regionie.pdf
(1259 KB)
Podejmowanie działalności gospodarczej w regionie.pdf
(4048 KB)
Planowanie własnej firmy w regionie.pdf
(515 KB)
Uruchamianie układów napędowych ze sterownikami programowalnymi.pdf
(407 KB)
Montaż i badanie energoelektronicznych układów napędowych.pdf
(566 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin