Eksploatacja stacji elektroenergetycznych.pdf

(749 KB) Pobierz
MINISTERSTWO EDUKACJI
i NAUKI
Barbara Kapruziak
Eksploatacja stacji elektroenergetycznych
311[08].Z3.03
Poradnik dla ucznia
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy
Radom 2005
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
Recenzenci:
mgr inż. Henryk Kucharski
mgr inż. Grażyna Adamiec
Opracowanie redakcyjne:
mgr inż. Katarzyna Maćkowska
Konsultacja:
dr inż. Bożena Zając
Korekta:
mgr inż. Jarosław Sitek
Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[08].Z3.03
„Eksploatacja stacji elektroenergetycznych” zawartego w modułowym programie nauczania
dla zawodu technik elektryk.
Wydawca
Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
1
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
2. Wymagania wstępne
3. Cele kształcenia
4. Materiał nauczania
4.1. Charakterystyka stacji elektroenergetycznych
4.1.1. Materiał nauczania
4.1.2. Pytania sprawdzające
4.1.3.
Ćwiczenia
4.1.4. Sprawdzian postępów
4.2. Zwarcia i przepięcia w stacjach elektroenergetycznych
4.2.1. Materiał nauczania .
4.2.2. Pytania sprawdzające
4.2.3.
Ćwiczenia
4.2.4. Sprawdzian postępów
4.3. Zasady eksploatacji stacji elektroenergetycznych
4.3.1. Materiał nauczania
4.3.2. Pytania sprawdzające
4.3.3.
Ćwiczenia
4.3.4. Sprawdzian postępów
5. Sprawdzian osiągnięć
6. Literatura
3
4
5
6
6
6
24
24
26
27
27
34
34
36
36
36
38
38
39
40
44
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
2
1. WPROWADZENIE
Drogi Uczniu!
„Poradnik”, który Ci przekazujemy, będzie pomocny w przyswajaniu wiedzy o budowie
i eksploatacji stacji elektroenergetycznych, a także w kształtowaniu umiejętności rozpoznawania,
dobierania i eksploatacji urządzeń rozdzielczych oraz organizowania bezpiecznej pracy przy
urządzeniach elektroenergetycznych.
W „Poradniku” zamieszczono:
wymagania wstępne określające umiejętności, jakie powinieneś posiadać, abyś mógł bez
problemów rozpocząć pracę z poradnikiem,
cele kształcenia, czyli wykaz umiejętności, jakie opanujesz w wyniku kształcenia w ramach tej
jednostki modułowej,
materiał nauczania, czyli wiadomości teoretyczne konieczne do opanowania treści jednostki
modułowej,
zestaw pytań sprawdzających, czy opanowałeś już podane treści,
ćwiczenia,
zawierające polecenia, sposób wykonania oraz wyposażenie stanowiska pracy,
które pozwolą Ci ukształtować określone umiejętności praktyczne,
sprawdziany postępów pozwalające sprawdzić Twój poziom wiedzy po wykonaniu
ćwiczeń,
sprawdzian osiągnięć opracowany w postaci testu, który umożliwi Ci sprawdzenie Twoich
wiadomości i umiejętności opanowanych podczas realizacji programu jednostki
modułowej,
literaturę związaną z programem jednostki modułowej, umożliwiającą pogłębienie Twej
wiedzy z zakresu programu tej jednostki.
Życzę
owocnego korzystania z tego „Poradnika”.
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
3
2. WYMAGANIA WSTĘPNE
Aby rozpocząć pracę z niniejszym „Poradnikiem” i tym samym przystąpić do realizacji
jednostki modułowej „Eksploatacja stacji elektroenergetycznych” powinieneś umieć:
komunikować się i pracować w zespole,
dokonywać oceny swoich umiejętności,
korzystać z różnych
źródeł
informacji,
wyszukiwać, selekcjonować, porządkować, przetwarzać i przechowywać informacje niezbędne
do wykonywania zadań zawodowych,
dokonywać jakościowej i ilościowej analizy zjawisk fizycznych,
dokonywać klasyfikacji i porównań, poszukiwać analogii oraz dostrzegać związki
przyczynowo-skutkowe między wielkościami i zjawiskami,
interpretować założenia teoretyczne i stosować je w praktyce,
przedstawiać graficznie zależności oraz interpretację wykresów, tabel i schematów,
analizować treść działania, dobierać metody i plan rozwiązania,
uzasadniać działanie na podstawie określonej teorii, planować czynności, tabele pomiarów,
prezentować wyniki opracowań,
rysować schematy, montować układy, wykonywać pomiary,
interpretować wyniki doświadczeń i dokonywać uogólnień,
samodzielnie podejmować decyzje,
rozróżniać i charakteryzować różne rodzaje
łączników,
posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu elektroenergetyki,
swobodnie posługiwać się językiem technicznym.
Projekt współfinansowany ze
środków
Europejskiego Funduszu Społecznego”
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin