katalog-oleje(3).pdf

(11383 KB) Pobierz
WYDANIE SPECJALNE
www.noweauto.com.pl
ISSN 1644-8812
ROK 2011/2012
WYDANIE BEZPŁATNE
DOBIERAMY OLEJ DO SILNIKÓW...
...Z POMPOWTRYSKIWACZAMI
TDI PD
...Z FILTREM CZĄSTEK
FAP, DPF
... Z WYDŁUŻONYM OKRESEM
MIĘDZY PRZEGLĄDAMI
LONG LIFE
...SPORTOWYCH
GTI, WRC, EVO...
...Z DUŻYM PRZEBIEGIEM
High Mileage, MaxLife...
...EKSPLOATOWANYCH
W MIEŚCIE
CITY
...Z INSTALACJĄ GAZOWĄ
LPG
DODATKOWO: WsZYsTKO O WYmIANIE OlEju, O FIlTRACH CZĄsTEK, A TAKżE: ZlEWARKI, WYsYsARKI, KluCZE DO FIlTRóW
893102277.548.png 893102277.592.png 893102277.593.png 893102277.601.png 893102277.001.png 893102277.012.png 893102277.023.png 893102277.034.png 893102277.045.png 893102277.056.png 893102277.067.png 893102277.078.png 893102277.089.png 893102277.100.png 893102277.110.png 893102277.121.png 893102277.132.png 893102277.143.png 893102277.154.png 893102277.165.png 893102277.176.png 893102277.187.png 893102277.198.png 893102277.209.png 893102277.220.png 893102277.231.png 893102277.242.png 893102277.253.png 893102277.264.png 893102277.274.png 893102277.285.png 893102277.296.png 893102277.307.png 893102277.318.png 893102277.329.png 893102277.339.png 893102277.350.png 893102277.361.png 893102277.372.png 893102277.383.png 893102277.394.png 893102277.405.png 893102277.416.png
www.commaoil.intercars.com.pl
Auto Po Gwarancji Wydanie Specjalne
Od Wydawcy:
W dzisiejszych czasach
bez znajomości podstaw
w zakresie technik
doboru oleju silnikowe-
go nie można naprawiać
samochodów. Pomyłki
mają katastrofalne
skutki. Nasz przewodnik
zawiera podstawowe
wiadomości z tej branży
Dobieramy olej
Jak dobrać olej, oznaczenia na opakowaniach
4 - 5
Oleje do silników z pompowtryskiwaczami
6 - 7
Oleje do silników z iltrem cząstek stałych
8 - 9
Oleje do wydłużonych okresów między przeglądami
10 - 11
Oleje do aut sportowych
12 - 13
Zapraszam do lektury!
Jacek Ambrozik
Oleje do aut z dużym przebiegiem
14 - 15
DYSTRYBUCJA:
Katalog Auto Po Gwarancji
jest dostępny w sieciach:
AD POlsKA, GrOuP AuTO uNION POlsKA,
hANDlOPex, INTer CArs, MOTO-PrOFIl I POlCAr.
Można go także pobrać ze strony
www.noweauto.com.pl
Oleje do aut miejskich
16 - 17
Oleje do aut przerabianych na lpg
18 - 19
Narzędzia do wymiany oleju
20 - 23
Filtry cząstek stałych
24 - 25
26
Technika wymiany oleju
www.adpolska.pl
AD Polska działa na krajowym rynku od października 2000 roku, skupiając
obecnie trzy regionalne hurtownie partnerskie, 40 lokalnych ilii sprzedaży,
ok. 150 placówek AD Serwis oraz 260 warsztatów Auto Primo.
27
Dobierz olej w Internecie
REKLAMA
www.groupautounionpolska.pl
Groupauto Polska obecnie zrzesza 11 irm, powstała w 1999 r. jako
platforma wspólnych zakupów i polityki marketingowej dla niezależ-
nych dystrybutorów części samochodowych, zorientowanych na
obsługiwanie rynków lokalnych, i jako taka stała się oicjalnym, pol-
skim członkiem Groupauto International. Groupauto Polska realizuje
międzynarodową koncepcję sieci warsztatowej EuroGarage pod nazwą
EuroWarsztat. Aktualnie do sieci przynależy ponad 4000 warsztatów na
terenie Europy, w tym przeszło 90 serwisów w Polsce.
www.handlopex.pl
Handlopex S.A. to irma zajmująca się dystrybucją opon i ogumienia.
Działa w branży od 1992 roku, przez cały ten okres dynamicznie rozwi-
ja się, poszerza swoją ofertę i podnosi jakość usług. Obecnie posiada
ogólnopolską sieć obejmującą 16 oddziałów oraz ponad 100 skupio-
nych wokół nich irm dystrybucyjnych.
Handlopex gwarantuje wszystkie dostępne rodzaje opon, zapewnia do-
stępność dużych partii towaru, fachowe wsparcie i doradztwo, szybką
oraz terminową dostawę a także możliwość negocjacji cen.
http://www.intercars.com.pl
Inter Cars SA to największy dystrybutor części zamiennych do samo-
chodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środko-
wo - Wschodniej. Posiada obecnie 147 ilii w kraju oraz 93 oddziały
w Europie. W ofercie Spółki znajduje się ponad milion różnych części
zamiennych do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli.
Inter Cars SA jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce olejów marki
Comma, znanych i cenionych w całej Europie, dzięki najnowocześniej-
szym technologiom, bazom produktowym oraz najlepszym dodatkom
uszlachetniającym.
www2.moto-proil.pl
Od 1993 roku specjalizuje się w imporcie i dystrybucji samochodo-
wych części zamiennych. Jako jedyna irma dystrybucyjna w Polsce
nie zaopatruje bezpośrednio warsztatów samochodowych, a dociera
do nich jedynie poprzez sieć swoich partnerów handlowych, czyli skle-
pów i hurtowni na terenie całego kraju. W ofercie irmy można zna-
leźć także: wyposażenie warsztatowe, rozwiązania informatyczne oraz
szkolenia dla mechaników. Sieć: 850 partnerów handlowych.
www.polcar.com.pl
Polcar obecny jest na rynku części samochodowych już od 1986 roku.
Dziś jest jedną z największych irm europejskich w segmencie części
nadwoziowych.
Posiada największy w Polsce magazyn o unikalnych rozwiązaniach
przeznaczony m.in. do dystrybucji części nadwozia o łącznej po-
wierzchni składowania 61 000 m2.
2
893102277.427.png 893102277.438.png 893102277.449.png 893102277.460.png 893102277.471.png 893102277.482.png 893102277.493.png 893102277.504.png 893102277.515.png 893102277.526.png 893102277.537.png 893102277.549.png 893102277.560.png 893102277.571.png 893102277.582.png 893102277.589.png 893102277.590.png 893102277.591.png
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
893102277.594.png 893102277.595.png 893102277.596.png 893102277.597.png 893102277.598.png 893102277.599.png 893102277.600.png 893102277.602.png 893102277.603.png 893102277.604.png 893102277.605.png 893102277.606.png 893102277.607.png 893102277.608.png 893102277.609.png 893102277.610.png 893102277.611.png 893102277.002.png 893102277.003.png 893102277.004.png 893102277.005.png 893102277.006.png 893102277.007.png 893102277.008.png 893102277.009.png 893102277.010.png 893102277.011.png 893102277.013.png 893102277.014.png 893102277.015.png 893102277.016.png 893102277.017.png 893102277.018.png 893102277.019.png 893102277.020.png 893102277.021.png 893102277.022.png 893102277.024.png 893102277.025.png 893102277.026.png 893102277.027.png 893102277.028.png 893102277.029.png 893102277.030.png 893102277.031.png 893102277.032.png 893102277.033.png 893102277.035.png 893102277.036.png 893102277.037.png 893102277.038.png 893102277.039.png 893102277.040.png 893102277.041.png 893102277.042.png 893102277.043.png 893102277.044.png 893102277.046.png 893102277.047.png 893102277.048.png 893102277.049.png 893102277.050.png 893102277.051.png 893102277.052.png 893102277.053.png 893102277.054.png 893102277.055.png 893102277.057.png 893102277.058.png 893102277.059.png 893102277.060.png 893102277.061.png 893102277.062.png 893102277.063.png 893102277.064.png 893102277.065.png 893102277.066.png 893102277.068.png 893102277.069.png 893102277.070.png 893102277.071.png 893102277.072.png 893102277.073.png 893102277.074.png 893102277.075.png 893102277.076.png 893102277.077.png 893102277.079.png 893102277.080.png 893102277.081.png 893102277.082.png 893102277.083.png 893102277.084.png 893102277.085.png 893102277.086.png 893102277.087.png
Jak dobrać
OZNACZENIA NA OPAKOWANIU
W świecie olejów silnikowych obowiązuje klasyfikacja lepkościowa SAE, klasyfikacje
jakościowe (API oraz ACEA), a także normy (dopuszczenia) producentów silników.
SAE Klasyikacja lepkościowa określa
lepkość oleju w zależności od tempera-
tury otoczenia. Klasa zimowa wyraża-
na cyframi i literą „W” (xxW-yy) wiąże
lepkość dynamiczną (około 7000 cP)
z coraz niższymi temperaturami (od -20
do -35oC) oraz pompowalnością oleju
do -40oC. Natomiast klasa letnia (-yy)
określa zakres lepkości w temperaturze
100oC (czyli zdolność do pracy w wy-
sokich temperaturach, najcieńszy ilm
smarny zapewnia klasa xx-20, najgrub-
szy klasa xx-60).
Dobierasz olej silnikowy? W instrukcji
obsługi samochodu odszukaj:
normę (np. VW 505.01),
klasę jakości (np. ACEA C3),
i klasę lepkości SAE (np. 10W-40).
olej do auta?
K luczowe wskazówki pozwala-
konfiguratorów na kolejnych stro-
nach). Niezależnie od tego, z czego
korzystamy, priorytetowe znaczenie
ma jakość oleju określana normą
producenta silnika, lub klasa jakości
(ACEA w Europie, API w Ameryce
temperatury otoczenia, wpływu na
środowisko (oleje paliwo-oszczęd-
ne) lub typu jazdy (oleje na rajdy
lub wyścigi). Zazwyczaj w obrębie
tych ograniczeń istnieje dodatko-
we pole manewru (olej najlepszy,
optymalny, spełniający minimalne
wymagania).
Od wielu lat, specjalną „królew-
ską” grupę tworzą oleje do silników
sportowych. Bardzo ważny (a kto
wie czy nie bardziej !) jest precyzyj-
ny dobór oleju do silników z filtrem
cząstek stałych oraz tych na wydłu-
żone przebiegi między wymianami
(LongLife).
KlASYFIKACjE jAKOŚCIOwE
jące prawidłowo dobrać olej
do danego silnika znajdują się
w instrukcji obsługi każdego auta.
Praktycznym narzędziem są także
konfiguratory olejowe umieszczone
na stronach internetowych najwięk-
szych producentów olejów (przegląd
ACEA: Association des
Constructeurs Européens d’Automobiles
API: American Petroleum Institute
i Japonii). Dodatkowo klasa lepkości
SAE pozwala dobrać olej pod kątem
OlEjE DO SIlnIKów bEnzYnOwYCh
KLASA
DO SIlnIKów bEnzYnOwYCh
w AUtACh OSObOwYCh
A1/b1 oleje paliwooszczędne,
HTHS 2,6 mPa*s
(xW-20), a 2,9 do 3,5 pozostałe,
czyli oleje najniższej jakości,
oszczędzające paliwo**.
A3/b3 oleje średniej jakości, HTHS
3,5 mPa*s, oszczędzajce
silnik.
A3/b4 oleje najwyższej jakości
HTHS 3,5 mPa*s;
oszczędzające silnik.
A5/b5 oleje paliwooszczędne,
najwyższa jakość,
HTHS 2,9 mPa*s
do 3,5 mPa*s **
**mogą być nieodpowiednie
do zastosowań w pewnych typach
silników. Sprawdź zgodność
z instrukcją obsługi pojazdu.
o leje do silników wysokoprężnych
StAtUS
SErwIS
Sn
AKTUALNY Wprowadzona w październiku 2010 dla pojaz-
dów z 2011 i starszych, opracowana dla zapew-
nienia zwiększonej ochrony przed wysokotem-
peraturowymi osadami na tłokach, ostrzejszej
kontroli szlamów i kompatybilności
z uszczelnieniami. API SN pod względem ochro-
ny zasobów pokrywa się z ILSAC GF-5 przez
kombinację osiągów API SN poprawioną ekono-
mią zużycia paliwa, ochroną turbin, kompaty-
bilnością z systemem ograniczenia emisji oraz
ochroną silników pracujących na paliwie E85.
Na to
musisz
zwrócić
uwagę
dobierając
olej do
silnika
w swoim
samochodzie
W przypadku olejów do silników wysokoprężnych istotna jest nie tylko lepkość, ale także dostosow-
anie do konstrukcji silnika (np. do silników z filtrem cząstek stałych, czy z pompowtryskiwaczami).
Z pompowtryski-
waczami
Jeśli silnik ma pompow-
tryskiwacz, wymaga
odpowiedniego oleju (np.
z normami Volkswagena
505.01, 506.01, 507.00
lub Forda M2C917-A). Nie
wolno stosować innych,
przypadkowo dobranych
olejów.
Z filtrem
cząstek
Silniki wyposażone w filtr
cząstek stałych DPF wymagają
tzw. olejów niskopopiołowych.
Rozpoznamy je po oznaczeniu
„low saps” lub odpowiedniej
klasyfikacji ACEA C1,C2,C3 czy
C4 lub normie (np. BMW LL-04,
MB229.51, RN 0720, PSA B71
2290 czy VW 507.00).
Long
Life
Oleje na wydłużone
przebiegi między wymi-
anami mają specjalne
właściwości. Produkty
takie oznaczane są
zwykle jako „Long Life”
lub określoną normą (np.
BMW LL-04).
Silniki
starszej daty
Przestrzegamy klasy
jakości, która zawsze
może być wyższa od
zalecanej oraz klasy
lepkości SAE, która ma
znaczenie w przypadku
dużych dolewek lub np.
hydraulicznej kompensacji
luzu zaworowego.
API Klasyikacja jakościowa opracowana
przez Amerykański Instytut Nafty (API).
API określa zastosowanie oraz jakość
oleju dwoma literami. Pierwsza deiniuje
przeznaczenie oleju („S” dla olejów do
silników benzynowych, „C” dla olejów
do diesli). Druga litera oznacza jakość
(im dalsza litera alfabetu, tym wyższa
jakość).
Sm
AKTUALNY Dla silników z roku 2010 i starszych.
SL
AKTUALNY Dla silników z roku 2004 i starszych.
SJ
AKTUALNY Dla silników z roku 2001 i starszych.
Klasyikacja ACEA Dzieli oleje na czte-
ry grupy: A (do silników benzynowych),
B (do samochodów osobowych z za-
p łonem samoczynnym), C (oleje „Low
SAPS” do samochodów osobowych),
E (do stosowania w wysokoprężnych sil-
nikach samochodów ciężarowych).
Sh, SG, SF, SE, SD, SC, Sb, SA NORMY, KTÓRE WYGASŁY
OlEjE DO SIlnIKó w wYSOKOPrężnYCh
KLASA StAtUS SErwIS
Cj-4 AKTUALNY Dla wysoko obrotowych, czterosuwowych silników
opracowanych dla spełniania szosowych norm
emisji z 2010 roku i norm ograniczenia emisji Tier 4
dla pracy w terenie oraz wcześniejszych modeli sil-
ników diesla. Oleje mają formulację do zastosowań
z paliwem o zawartości do 500 ppm (0,05 %) siarki.
Jednak stosowanie olejów do paliwa z poziomem
siarki większym niż 15 ppm (0,0015 %) może wpły-
wać na trwałość systemu oczyszczania spalin i/lub
okresy wymiany. CJ-4 jest specjalnie efektywny w
utrzymaniu trwałości systemów z iltrami DPF lub
innymi zaawansowanymi systemami oczyszczania
spalin. Zapewnia optymalną ochronę przed truciem
katalizatorów, blokowaniem iltrów DPF, zużyciem
silnika, osadami na tłokach, dyspergowanie sadzy ,
gęstnieniem z powodu utleniania, pienieniem, utratą
lepkości wskutek ścinania. API CJ-4 przewyższa
kryteria osiągów API CI-4 z CI-4 PLUS, CH-4, CG-4
i CF-4 i może skutecznie smarować silniki, gdzie
zalecane są te klasy. Jeżeli używasz CJ-4 z paliwem
mającym > 15 ppm siarki, konsultuj z producentem
silnika okresy wymiany.
CI-4 AKTUALNY Wprowadzony w roku 2002. Dla wysoko obroto-
wych, czterosuwowych silników opracowanych dla
spełniania norm emisji z 2002 roku. CI-4 ma for-
mulację utrzymującą trwałość silnika z EGR i użycia
z paliwem o zawartości siarki do 0,5 %. Może być
używany w miejsce olejów CD, CE, CF-4, CG-4 i
CH-4 oraz niektórych zastosowań CI-4 PLUS.
Ch-4 AKTUALNY Wprowadzony w roku 1998. Dla wysoko obroto-
wych, czterosuwowych silników opracowanych
dla spełniania norm emisji z 1998 roku. CH-4 jest
specyicznie preparowany do stosowania z paliwem
o zawartości siarki do 0,5 %. Może być używany w
miejsce olejów CD, CE, CF-4 i CG-4.
Priorytetem
są wskazówki
w instrukcji obsługi
samochodu. Więk-
szość najnowszych
olejów nadaje się
zarówno do silników
benzynowych, jak też
wysokoprężnych. Wy-
bierając taki produkt
trzeba jedynie spraw-
dzić, czy ma „do-
puszczenia” zgodne
z instrukcją obsługi
samochodu, lub czy
spełnia wymagania
konkretnego silnika
(„long life”, filtr
cząstek stałych,
pompowtryskiwa-
cze itp.). Wiele
współczesnych
olejów ma sze-
rokie spektrum
zastosowań, stąd
jeden produkt
może być
polecany w kilku
kategoriach.
DO SIlnIKów DIESlA z FIltrEm
CząStEK w AUtACh OSObOwYCh
C1 Olej “low SAPS” Zawartość
popiołu siarczanowego maksy-
malnie 0,5%. Paliwooszczędne,
HTHS 2,9 mPa*s
C2 Olej “low SAPS” Zawartość
popiołu siarczanowego maksy-
malnie 0,8%. Paliwooszczędne,
HTHS 2,9 mPa*s
C3 Olej “low SAPS” Zawartość
popiołu siarczanowego
maks.0,8%. HTHS 3,5 mPa*s.
C4 Olej “low SAPS” Zawartość
popiołu siarczanowego
maks.0,5%. HTHS 3,5 mPa*s.
Przed zastosowaniem sprawdź
zgodność z instrukcją obsługi pojazdu.
KlASYFIKACjA lEPKOŚCIOwA
SAE:
Society of Automotive Engineers
Zdjęcia są wyłącznie ilustracją. Pochodzą z opakowań olejów (do aut osobowych i ciężarowych), które są lub były dostępne w sprzedaży.
oleje do silników benzynowych
Klasyfikacja SAE dzieli oleje na
11 klas lepkościowych olejów
zimowych i letnich.
Dobierając olej do silnika benzynowego, trzeba bezwzględnie przestrzegać
wymagań producenta silnika odnośnie lepkości oleju.
Silniki
sportowe
Ze względu na wysilenie silnika,
najważniejsza jest odporność
oleju na pracę przy dużych
obciążeniach i w wysokich
temperaturach. Istotna jest
zatem jego klasa lepkości SAE
(np. 10W-60), oraz najwyższa
jakość (np. ACEA A3/B4).
Silniki aut
miejskich
Eksploatacja na krótkich
dystansach dla niek-
tórych producentów
olejów była pretekstem
do wyodrębnienia gamy
„olejów miejskich”. Może,
ale nie musi to być zazna-
czone na opakowaniu.
Silniki
z LPG
Wszystkie oleje do
silników benzynowych
zawarte w naszym
katalogu nadają się także
do zastosowania w autach
przystosowanych do
zasilania gazem LPG.
Long
Life
Wydłużone przebiegi między
wymianami oleju (z 15 do 30,
a nawet do 50 tys. km)
wymagają trwałych olejów
odpornych na utlenianie i wyso-
kie temperatury. Rozpoznamy je
po oznaczeniu „Long Life” lub po
określonej (np. BMW LL-04).
OlEjE zImOwE
Grupę olejów zimowych podzielono
na 6 klas oznaczonych liczbami po
których umieszczono literę W
(Winter- zima) SAE: 0W, 5W, 10W,
15W, 20W, 25W.
OlEjE lEtnIE
Grupę olejów letnich podzielono
na 5 klas SAE: 20, 30, 40, 50, 60.
AUtA DOStAwCzE I CIężArOwE
E4 Oleje przeznaczone na najdłuższe
okresy między wymianami oleju
(do 100 tys. km), odpowiednie do
silników konstrukcji europejskiej;
E6 Oleje “low SAPS” przeznaczone na
najdłuższe okresy między wymi-
anami oleju (do 100 tys. km).
E7 Oleje przeznaczone na okresy
między wymianami oleju
do 60 tys. km, do silników
konstrukcji amerykańskiej.
E9 Oleje “low SAPS” przeznaczone
na okresy między wymianami oleju
do 60 tys. km.
OlEjE wIElOSEzOnOwE
Powszechnie używane są oleje
wielosezonowe z uwagi na możliwości
stosowania niezależnie od pory
roku. Najczęściej używane są oleje
wielosezonowe o klasach lepkości
SAE 5W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-40
zachowujące się jak zimowe w niskich
temperaturach i jak letnie w czasie
pracy w wysokich temperaturach.
CG-4, CF-4, CF-2, CF, CE, CD-II, CD, CC, Cb, CA, NORMY, KTÓRE WYGASŁY
4
Zdjęcia są wyłącznie ilustracją. Pochodzą z opakowań olejów (do aut osobowych i ciężarowych), które są lub były dostępne w sprzedaży.
4
893102277.088.png 893102277.090.png 893102277.091.png 893102277.092.png 893102277.093.png 893102277.094.png 893102277.095.png 893102277.096.png 893102277.097.png 893102277.098.png 893102277.099.png 893102277.101.png 893102277.102.png
 
893102277.103.png 893102277.104.png 893102277.105.png 893102277.106.png 893102277.107.png 893102277.108.png 893102277.109.png 893102277.111.png 893102277.112.png 893102277.113.png 893102277.114.png 893102277.115.png 893102277.116.png 893102277.117.png 893102277.118.png 893102277.119.png 893102277.120.png 893102277.122.png 893102277.123.png 893102277.124.png 893102277.125.png 893102277.126.png 893102277.127.png 893102277.128.png 893102277.129.png 893102277.130.png 893102277.131.png 893102277.133.png 893102277.134.png 893102277.135.png 893102277.136.png 893102277.137.png 893102277.138.png 893102277.139.png 893102277.140.png 893102277.141.png 893102277.142.png 893102277.144.png 893102277.145.png 893102277.146.png 893102277.147.png 893102277.148.png 893102277.149.png 893102277.150.png 893102277.151.png 893102277.152.png 893102277.153.png 893102277.155.png 893102277.156.png 893102277.157.png 893102277.158.png 893102277.159.png 893102277.160.png 893102277.161.png 893102277.162.png 893102277.163.png 893102277.164.png 893102277.166.png 893102277.167.png 893102277.168.png 893102277.169.png 893102277.170.png 893102277.171.png 893102277.172.png 893102277.173.png 893102277.174.png 893102277.175.png 893102277.177.png 893102277.178.png 893102277.179.png 893102277.180.png 893102277.181.png 893102277.182.png 893102277.183.png 893102277.184.png 893102277.185.png 893102277.186.png 893102277.188.png 893102277.189.png 893102277.190.png 893102277.191.png 893102277.192.png 893102277.193.png 893102277.194.png 893102277.195.png 893102277.196.png 893102277.197.png 893102277.199.png 893102277.200.png 893102277.201.png 893102277.202.png 893102277.203.png 893102277.204.png 893102277.205.png 893102277.206.png 893102277.207.png 893102277.208.png 893102277.210.png 893102277.211.png 893102277.212.png 893102277.213.png 893102277.214.png 893102277.215.png 893102277.216.png 893102277.217.png 893102277.218.png 893102277.219.png 893102277.221.png 893102277.222.png 893102277.223.png 893102277.224.png 893102277.225.png 893102277.226.png 893102277.227.png 893102277.228.png 893102277.229.png 893102277.230.png 893102277.232.png 893102277.233.png 893102277.234.png 893102277.235.png 893102277.236.png 893102277.237.png 893102277.238.png 893102277.239.png 893102277.240.png 893102277.241.png 893102277.243.png 893102277.244.png 893102277.245.png 893102277.246.png 893102277.247.png 893102277.248.png 893102277.249.png 893102277.250.png 893102277.251.png 893102277.252.png 893102277.254.png 893102277.255.png 893102277.256.png 893102277.257.png 893102277.258.png 893102277.259.png 893102277.260.png 893102277.261.png 893102277.262.png 893102277.263.png 893102277.265.png 893102277.266.png 893102277.267.png 893102277.268.png
 
OLEJE DO siLników z pOm pOwtryskiwaczami
OLEJE DO siLników z pOm pOwtryskiwaczami
Do silników z pompowtryskiwaczami
przeznaczone są oleje spełniające
normy VW505.01, VW506.01,
VW507.00 lub Ford M2C917-A.
P ompowtryskiwacze są bardzo
PRZYKŁADOWE WSKAZANIA: OLEJE NAJLEPSZE ORAZ PROPOZYCJE ALTERNATYWNE
MODELE BEZ FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH, SERWISOWANE W NORMALNYM TRYBIE, BEZ LONG LIFE
PRZYKŁADOWE WSKAZANIA: OLEJE NAJLEPSZE ORAZ PROPOZYCJE ALTERNATYWNE
MODELE BEZ FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH, SERWISOWANE W NORMALNYM TRYBIE, BEZ LONG LIFE
VW POLO 9N
(2001-2009)
1.4 TDI PD 75 KM
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
Mobil 1 ESP
Formula 5W-30
ACEA C2, C3
API SM/SN/CF
MB 229.51/229.31;
BMW LL-04
VW 504 00/ 507 00
Peugeot/Citroen B71 2290,
B71 2297, PORSCHE C30
Chr ysler MS-11106
Castrol EDGE
5W-30
ACEA C3,
MB-Approval
229.31/229.51,
VW 504 00/507 00,
BMW Longlife-04,
Porsche C30, spełnia
wymagania VW 503 01
DIESEL PD
5W40
ACEA C3, API SM CF
VW 502 00/ 505 00,
VW 505 01,
FORD WSS M2C917-A,
MB229.31, BMW LL-04
Top Tec 4200
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
Longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
SynPower XL-III
5W-30
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
SHELL HELIX
ULTRA EXTRA
5W-30
bez LongLife czyli bez wydłużonych
przebiegów między wymianami),
VW506.01 (oleje do pompowtryski-
waczy z LongLife czyli z wydłużonymi
przebiegami między wymianami) lub
VW507.00 (oleje do pompowtryski-
waczy z LongLife z zamontowanymi/
lub bez iltrami cząstek stałych DPF,
spełniające wszystkie dotychczaso-
we normy VW dla silników diesla).
Oleje spełniające normy VW505.01,
VW506.01 oraz VW507.00 często
spełniają także wyśrubowane normy
innych producentów silników np.
z układem commonrail czy z wtry-
skiem z pompą rotacyjną), nie dziw-
my się zatem, że wybrane pozycje
popularne w silnikach samo-
chodów ciężarowych, ale do
silników aut osobowych na szeroką
skalę wykorzystywała je grupa Volks-
wagena (Audi, Seat, Skoda i Volks-
wagen) oraz Ford (który kupił licencję
od VW).
Dawniej oleje do silników z pompow-
tryskiwaczami miały dodatkowe ozna-
czenie („do pompowtryskiwaczy”,
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51
VW 502.00, 503.01,
505.00, 504.00 /
5 0 7. 0 0
BMW Longlife-04
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Top Tec 4600 5W-30
VW 505.01 / 505 00 / 502 00
SynPower MST 5W-30
VW 502.00, 505.00, 505.01
DuraBlend Diesel 5W-40
VW 500.00, 505.00 (1/97), 505.01 (05)
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
VW 505 01
Ilość litrów oleju: 3,8 L
Wymiana: co 15 tys. km*
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
VW 505.01
X-FLOW PD 5W40
VW 505.01
Top Tec 4100 5W-40
VW 502.00 / 505.00
Shell Helix Ultra AV-L 5W-30
VW 504.00/507.00
VW PASSAT B5 FL
(2000-2005)
1.9 TDI PD 130 KM
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
Mobil 1 ESP
Formula 5W-30
ACEA C2, C3
API SM/SN/CF
MB 229.51/229.31;
BMW LL-04
VW 504 00/ 507 00
Peugeot/Citroen B71 2290,
B71 2297, PORSCHE C30
Chr ysler MS-11106
SynPower XL-III
5W-30
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
Castrol EDGE
5W-30
ACEA C3,
MB-Approval
229.31/229.51,
VW 504 00/507 00,
BMW Longlife-04,
Porsche C30, spełnia
wymagania VW 503 01
DIESEL PD
5W40
ACEA C3, API SM CF
VW 502 00/ 505 00,
VW 505 01,
FORD WSS M2C917-A,
MB229.31, BMW LL-04
Top Tec 4200
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
Longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
WYBÓR ALTERNATYWNY:
SHELL HELIX
ULTRA EXTRA
5W-30
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51
VW 502.00, 503.01,
505.00, 504.00 /
5 0 7. 0 0
BMW Longlife-04
Zastosowanie innych
olejów, niż te dopuszczo-
ne do silników
z pompowtryskiwaczami
może przyspieszać zuży-
cie krzywek na wałkach
rozrządu.
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
SynPower MST 5W-30
VW 502.00, 505.00, 505.01
DuraBlend Diesel 5W-40
VW 500.00, 505.00 (1/97), 505.01 (05)
Top Tec 4600 5W-30
VW 505.01 / 505 00 / 502 00
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
VW 505 01
Ilość litrów oleju: 4,0 L
Wymiana: co 15 tys. km*
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
VW 505.01
X-FLOW PD 5W40
VW 505.01
Top Tec 4100 5W-40
VW 502.00 / 505.00
Shell Helix Ultra AV-L 5W-30
VW 504.00/507.00
z naszego zestawienia powtarzają się
także na innych stronach naszego
katalogu.
Musimy jednak pamiętać, że układ
nie działa w drugą stronę. Jeśli olej
nadaje się do silnika CR, może, ale
nie musi nadawać się do silnika PD!
VW PASSAT B6
2005-2010
2.0 TDI PD 140 KM
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
Mobil 1 ESP
Formula 5W-30
ACEA C2, C3
API SM/SN/CF
MB 229.51/229.31;
BMW LL-04
VW 504 00/ 507 00
Peugeot/Citroen B71 2290,
B71 2297, PORSCHE C30
Chr ysler MS-11106
Castrol EDGE
5W-30
ACEA C3,
MB-Approval
229.31/229.51,
VW 504 00/507 00,
BMW Longlife-04,
Porsche C30, spełnia
wymagania VW 503 01
DIESEL PD
5W40
ACEA C3, API SM CF
VW 502 00/ 505 00,
VW 505 01,
FORD WSS M2C917-A,
MB229.31, BMW LL-04
Top Tec 4200
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
Longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
SHELL HELIX
ULTRA EXTRA
5W-30
SynPower XL-III
5W-30
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
fur Pumpe-Duse itp.). Najważniejsze
jednak jest oznaczenie normą VW
505.01 (oleje do pompowtryskiwaczy
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51
VW 502.00, 503.01,
505.00, 504.00 /
5 0 7. 0 0
BMW Longlife-04
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Top Tec 4600 5W-30
VW 505.01 / 505 00 / 502 00
SynPower MST 5W-30
VW 502.00, 505.00, 505.01
DuraBlend Diesel 5W-40
VW 500.00, 505.00 (1/97), 505.01 (05)
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Ilość litrów oleju: 4,0 L
Wymiana: co 15 tys. km*
Mobil Super 3000 XE 5W-30
VW 505 01
UWAGA! Do starszych silników bez iltra
czastek, serwisowanych w trybie
zwykłym (nie long life) wystarczają oleje
z normą 505.01.
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
VW 505.01
X-FLOW PD 5W40
VW 505.01
Shell Helix Ultra AV-L 5W-30
VW 504.00/507.00
Top Tec 4100 5W-40
VW 502.00 / 505.00
SKODA OCTAVIA II
2004-2010
1.9 TDI PD 101/105 KM
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
Mobil 1 ESP
Formula 5W-30
ACEA C2, C3
API SM/SN/CF
MB 229.51/229.31;
BMW LL-04
VW 504 00/ 507 00
Peugeot/Citroen B71 2290,
B71 2297, PORSCHE C30
Chr ysler MS-11106
Castrol EDGE
5W-30
ACEA C3,
MB-Approval
229.31/229.51,
VW 504 00/507 00,
BMW Longlife-04,
Porsche C30, spełnia
wymagania VW 503 01
DIESEL PD
5W40
ACEA C3, API SM CF
VW 502 00/ 505 00,
VW 505 01,
FORD WSS M2C917-A,
MB229.31, BMW LL-04
Top Tec 4200
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
Longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
SynPower XL-III
5W-30
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
SHELL HELIX
ULTRA EXTRA
5W-30
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51
VW 502.00, 503.01,
505.00, 504.00 /
5 0 7. 0 0
BMW Longlife-04
SPECYFIKA PRACY OLEJU
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
SynPower MST 5W-30
VW 502.00, 505.00, 505.01
DuraBlend Diesel 5W-40
VW 500.00, 505.00 (1/97), 505.01 (05)
Top Tec 4600 5W-30
VW 505.01 / 505 00 / 502 00
Pompowtryskiwacze są napędzane
krzywkami wałka rozrządu.
Stanowi to dodatkowe wyzwanie
dla oleju ponieważ musi chronić
współpracujące ze sobą elementy,
które są bardzo narażone na
zużycie. Wymóg stosowania
specjalnego oleju do silników z
pompowtryskiwaczami jest
bardzo ważny, ponieważ
stosowanie oleju
o nieodpowiednich
parametrach lepkościowych,
odbiegających od zalecanych po-
woduje przyspieszone zużycie pom-
powtryskiwaczy i elementów, które
je napędzają.
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
VW 505 01
Ilość litrów oleju: 4,3 L
Wymiana: co 15 tys. km*
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
VW 505.01
X-FLOW PD 5W40
VW 505.01
Top Tec 4100 5W-40
VW 502.00 / 505.00
Shell Helix Ultra AV-L 5W-30
VW 504.00/507.00
MITSUBISHI
OUTLANDER II
2.0 TDI PD 140 KM
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
Mobil 1 ESP
Formula 5W-30
ACEA C2, C3
API SM/SN/CF
MB 229.51/229.31;
BMW LL-04
VW 504 00/ 507 00
Peugeot/Citroen B71 2290,
B71 2297, PORSCHE C30
Chr ysler MS-11106
Castrol EDGE
5W-30
ACEA C3,
MB-Approval
229.31/229.51,
VW 504 00/507 00,
BMW Longlife-04,
Porsche C30, spełnia
wymagania VW 503 01
Top Tec 4200
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
Longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
SHELL HELIX
ULTRA EXTRA
5W-30
SynPower XL-III
5W-30
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
Skonsultuj wybór ze stacją ASO.
Do tego silnika w autach z grupy
VW można stosować:
Firmy olejowe nie umieszczają
na opakowaniach informacji
(do pompowtryskiwaczy),
ale podają normy producenta
VW505.01, VW506.01
lub VW504.00/507.00.
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51
VW 502.00, 503.01,
505.00, 504.00 /
5 0 7. 0 0
BMW Longlife-04
DIESEL PD
5W40
ACEA C3, API SM CF
VW 502 00/ 505 00,
VW 505 01,
FORD WSS M2C917-A,
MB229.31, BMW LL-04
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
SynPower MST 5W-30
VW 502.00, 505.00, 505.01
DuraBlend Diesel 5W-40
VW 500.00, 505.00 (1/97), 505.01 (05)
Top Tec 4600 5W-30
VW 505.01 / 505 00 / 502 00
Top Tec 4100 5W-40
VW 502.00 / 505.00
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Ilość litrów oleju: 4.0 L
Wymiana: co 15 tys. km*
Mobil Super 3000 XE 5W-30
VW 505 01
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
VW 505.01
Shell Helix Ultra AV-L 5W-30
VW 504.00/507.00
6
6
Redakcja dołożyła wszelkich starań, aby zawarte w tym katalogu informacje były kompletne i rzetelne. Niniejszy katalog nie jest jednak ofertą handlową, a wydawca nie bierze odpowiedzialności za ewentualne pomyłki.
Przed ostatecznym wyborem oleju, zawsze należy porównać dane na opakowaniu oleju z zaleceniami producenta samochodu.
*Uwaga! Wybrane oleje wskazane w tabeli pozwalają wydłużyć okresy między wymianami do 30 tys. km.
893102277.269.png 893102277.270.png 893102277.271.png 893102277.272.png 893102277.273.png 893102277.275.png 893102277.276.png 893102277.277.png 893102277.278.png 893102277.279.png 893102277.280.png 893102277.281.png 893102277.282.png 893102277.283.png 893102277.284.png 893102277.286.png 893102277.287.png 893102277.288.png 893102277.289.png 893102277.290.png 893102277.291.png 893102277.292.png 893102277.293.png 893102277.294.png 893102277.295.png 893102277.297.png 893102277.298.png 893102277.299.png 893102277.300.png 893102277.301.png 893102277.302.png 893102277.303.png 893102277.304.png 893102277.305.png 893102277.306.png 893102277.308.png 893102277.309.png 893102277.310.png 893102277.311.png 893102277.312.png 893102277.313.png 893102277.314.png 893102277.315.png 893102277.316.png 893102277.317.png 893102277.319.png 893102277.320.png 893102277.321.png 893102277.322.png 893102277.323.png 893102277.324.png 893102277.325.png 893102277.326.png 893102277.327.png 893102277.328.png 893102277.330.png 893102277.331.png 893102277.332.png 893102277.333.png 893102277.334.png 893102277.335.png 893102277.336.png 893102277.337.png
 
893102277.338.png 893102277.340.png 893102277.341.png 893102277.342.png 893102277.343.png 893102277.344.png 893102277.345.png 893102277.346.png 893102277.347.png 893102277.348.png 893102277.349.png 893102277.351.png 893102277.352.png 893102277.353.png 893102277.354.png 893102277.355.png 893102277.356.png 893102277.357.png 893102277.358.png 893102277.359.png 893102277.360.png 893102277.362.png 893102277.363.png 893102277.364.png 893102277.365.png 893102277.366.png 893102277.367.png 893102277.368.png 893102277.369.png 893102277.370.png 893102277.371.png 893102277.373.png 893102277.374.png 893102277.375.png 893102277.376.png 893102277.377.png 893102277.378.png 893102277.379.png 893102277.380.png 893102277.381.png 893102277.382.png 893102277.384.png 893102277.385.png 893102277.386.png 893102277.387.png 893102277.388.png 893102277.389.png 893102277.390.png 893102277.391.png 893102277.392.png 893102277.393.png 893102277.395.png 893102277.396.png 893102277.397.png 893102277.398.png 893102277.399.png 893102277.400.png 893102277.401.png 893102277.402.png 893102277.403.png 893102277.404.png 893102277.406.png 893102277.407.png 893102277.408.png 893102277.409.png 893102277.410.png 893102277.411.png 893102277.412.png 893102277.413.png 893102277.414.png 893102277.415.png 893102277.417.png 893102277.418.png 893102277.419.png 893102277.420.png 893102277.421.png 893102277.422.png 893102277.423.png 893102277.424.png 893102277.425.png 893102277.426.png 893102277.428.png 893102277.429.png 893102277.430.png 893102277.431.png 893102277.432.png 893102277.433.png 893102277.434.png 893102277.435.png 893102277.436.png 893102277.437.png 893102277.439.png 893102277.440.png
OLEJE DO siLników z FiLTR EM CzĄsTEk sTAŁYCH
OLEJE DO siLników z FiLTR EM CzĄsTEk sTAŁYCH
Silniki Diesla z filtrem cząstek
stałych (DPF, FAP) wymagają
stosowania wyłącznie olejów
niskopopiołowych LowSAPS.
PRZYKŁADOWE WSKAZANIA: OLEJE NAJLEPSZE ORAZ PROPOZYCJE ALTERNATYWNE
MODELE Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH, SE RWISOWANE W NORMALNYM TRYBIE, BEZ LONG LIFE
Samochody w dobrym stanie technicznym, z przebiegiem ok. 100 tys. km
PRZYKŁADOWE WSKAZANIA: OLEJE NAJLEPSZE ORAZ PROPOZYCJE ALTERNATYWNE
MODELE Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH, SE RWISOWANE W NORMALNYM TRYBIE, BEZ LONG LIFE
Samochody w dobrym stanie technicznym, z przebiegiem ok. 100 tys. km
CITROEN C5
(2004-2008)
2.0 HDi FAP
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
Magnatec
Professional
C2 5W-30
ACEA C2,
PSA B71 2290
Pro-Tech
5W-30
Mobil 1 ESP
Formula 5W-30
Top Tec 4200
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
SHELL HELIX
ULTRA EXTRA
5W-30
SynPower ENV
C2 SAE 5W-30
O bowiązująca od 2010 roku nor-
Phosphorus, Sulphur (niska zawar-
tość popiołów siarczanowych, fosforu
i siarki). Zmiana kompozycji dodatków
uszlachetniających była na tyle istotna,
że w systemie określania klasy jakości
ACEA dla tej generacji olejów zarezer-
wowano osobną klasę „C”. Co ważne,
olejów ACEA C mogą wymagać rów-
nież silniki benzynowe spełniające nor-
my Euro 4 i 5.
Oleje niskopopiołówe dzielą się według
ACEA na cztery grupy: C1 - o najniż-
szym poziomie popiołu i obniżonym
współczynniku tarcia, C2 - o niskim
poziomie popiołu i obniżonym pozio-
mie tarcia, C3 - oleje o obniżonym
poziomie popiołu bez wymogów dla
tarcia, C4 - oleje o obniżonym pozio-
mie popiołu.
Przeważnie oleju w klasie C1 wyma-
gają silniki Forda i Mazdy, w klasie C2 -
Citroena i Peugeota, natomiast w klasie
C3 takich marek jak BMW, Mercedes,
Renault, VW. To, jakiej klasy olej należy
stosować określa producent.
ACEA C2, C3
API SM/SN/CF
MB 229.51/229.31;
BMW ll-04
VW 504 00/ 507 00
Peugeot/Citroen B71
2290, B71 2297
PorSChE C30
Chr ysler MS-11106
ACEA C2
API SM CF
PEugEot &
CItroEN
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51
VW 502.00, 503.01,
505.00, 504.00 /
5 0 7. 0 0
BMW longlife-04
ma Euro 5 wymusza stosowanie
iltrów cząstek stałych w ukła-
dzie wylotowym diesli, jako jedynego
sensownego sposobu na zmieszczenie
się w niskich limitach emisji sadzy. Nie-
stety, składniki powszechnie stosowane
WYBÓR ALTERNATYWNY:
SynPower 5W-40
DuraBlend MXL 5W-40
DuraBlend 10W-40
MaxLife Synthetic 5W-40
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Ilość litrów oleju: 4,5 L
Wymiana: co 20 tys. km
Leichtlauf High Tech 5W-40
Mobil Super 3000
Formula P 5W-30
EDGE 0W-40
Top Tec 4100 5W-40
CITROEN C4
(2004-2010)
1.6 HDI
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
Popiół ze spalania
dodatków zwykłego
oleju szybko blokuje
porowatą strukturę iltra
sadzy, dlatego muszą
być stosowane oleje klas
ACEA C
Magnatec
Professional
C2 5W-30
ACEA C2,
PSA B71 2290
Pro-Tech
5W-30
Top Tec 4200
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
Mobil 1 ESP
Formula 5W-30
SHELL HELIX
ULTRA EXTRA
5W-30
SynPower ENV
C2 SAE 5W-30
ACEA C2, C3
API SM/SN/CF
MB 229.51/229.31;
BMW ll-04
VW 504 00/ 507 00
Peugeot/Citroen B71
2290, B71 2297
PorSChE C30
Chr ysler MS-11106
ACEA C2
API SM CF
PEugEot &
CItroEN
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51
VW 502.00, 503.01,
505.00, 504.00 /
5 0 7. 0 0
BMW longlife-04
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
SynPower 5W-40
DuraBlend MXL 5W-40
DuraBlend 10W-40
MaxLife Synthetic 5W-40
Ilość litrów oleju:
4,1 L+ 0,4 L iltr
Wymiana: co 20 000 tys. km
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Leichtlauf High Tech 5W-40
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Mobil Super 3000
Formula P 5W-30
Top Tec 4100 5W-40
VW 502.00 / 505.00
EDGE 0W-40
MAZDA 6
(2002 – 2007)
2.0 CITD DPF(89KM)
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
w pakiecie dodatków uszlachetniają-
cych olej powodują niszczenie iltra po-
przez nieodwracalne zapychanie jego
porowatej struktury. Aby tego uniknąć
opracowano oleje LowSAPS, zwane też
po polsku niskopopiołowymi. Nazwa
pochodzi od słów Low Sulphated Ash,
SynPower MST
5W-30
EDGE
Professional
C1 5W-30
Ecolife
5W-30
Top Tec 4500
5W-30
ACEA C1-08
Ford WSS-M2C
934-B
Mobil 1 ESP
Formula 5W-30
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
ACEA C2, C3
API SM/SN/CF
MB 229.51/229.31;
BMW ll-04
VW 504 00/ 507 00
Peugeot/Citroen B71
2290, B71 2297
PorSChE C30
Chr ysler MS-11106
ACEA C1
Ford WSS-
M2C934-B
ACEA C1
MEETS FORD WSS-
M2C934-B
Ilość litrów oleju:
5,0L + 0,2 L iltr
Wymiana: co 20 tys. km
WYBÓR ALTERNATYWNY:
SynPower ENV C1 SAE 5W-30
SPECYFIKA PRACY OLEJU
OPEL VECTRA C
(2002-2008)
1.9 CDTi z DPF
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
W każdym silniku spalinowym pew-
na ilość oleju dostaje się do komór
spalania i po spaleniu trafia do układu
wydechowego. Oleje do silników z
filtrem czastek stałych sa opracow-
ane tak, aby podczas tego procesu
nie tworzyły popiołu, lub jeśli już, to
w minimalnych ilościach W silnikach,
w których filtr cząstek stałych zna-
jduje się tuż za turbosprężarką, olej
smarujący turbospreżarkę jest pod-
dawany szczególnym obciążeniom
cieplnym, na które musi być odpow-
iednio przygotowany.
EDGE 5W-40
Mobil 1 ESP
0W-40
ACEA C3
API SM, CF
gM dexos2tM (license
number gB1A0917015)
MB229.31, MB 229.51
BMW ll 04
VW 502 00/505 00
Porsche A40
SHELL HELIX
ULTRA EXTRA
5W-30
SynPower MST
5W-30
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
Top Tec 4600
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
Long Life
5W-30
API SN/CF, ACEA A3/B3,
A3/B4, C3,
MB-APPROVAL
229.31/229.51, BMW
LONgLIFE-04, VW 502
00/505 00, PORSChE
A40, RENAULT RN 0700/
RN 0710, SPEłNIA FIAT
9.55535-S2, SPEłNIA
WYMAgANIA gM
DExOS2
ACEA A3 B4
API Sl CF oPEl
B 040 2095
(gM-ll-A-025),
oPEl B 040 2098
(gM-ll-B-025),
BMW ll-01, MB
229.5, VW 502
00 / VW 505 00,
rN0700.
ACEA C2/C3, A3/B4
MB 229.51
VW 502.00, 503.01,
505.00, 504.00 /
5 0 7. 0 0
BMW longlife-04
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Ilość litrów oleju: 4,3 L
Wymiana: MAX co 30 tys. km
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Leichtlauf High Tech 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30 ,
Mobil Super 3000 Formula G 5W-30
SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W-30
VW 504.00/507.00
MAgNATEC A3/B4 5W-30
MAgNATEC DIESEL 5W-40 B4
Najnowsze oleje do silników z filtrem
cząstek stałych często spełniają także
wymagania silników z pompowtryski-
waczami, oraz tych serwisowanych
w trybie Longlife.
Leichtlauf Special LL 5W-30
SynPower 5W-30
RENAULT LAGUNA II
2.0 dCi DPF
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
NAJLEPSZY WYBÓR:
Syner-Z
5W-30
Top Tec 4200
5W-30
ACEA A3-04/B4-
04/C3-04 ; BMW
longlife-04 ; MB-
Freigabe229.51 ; VW
504.00 / 507.00
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Mobil Super
3000
Formula R
5W-30
ACEA C4
renault rN0720
SynPower MST
5W-30
EDGE
Professional C4
5W-30
SHELL HELIX
ULTRA AG
5W-30
ACEA B3, B4
VW 504.00, 507.00
ACEA C3
API SM CF
BMW ll-04;
MB 229.31,
MB 229.51;
VW 502 00,
VW 505 00,
VW 505 01;
dexos 2
dexos 2
API: SM
ACEA:
A3/B3/B4/C3
ACEA C4,
Renault RN 0720
Stosowanie niewłaściwego oleju
może drastycznie skrócić żywot-
ność iltra cząstek stałych.
Top Tec 4600 5W-30
VW 505.01 / 505 00 / 502 00
Ilość litrów oleju:
4,8 L + 0,1 L iltr
Wymiana: co 15 tys. km
WYBÓR ALTERNATYWNY:
WYBÓR ALTERNATYWNY:
Top Tec 4100 5W-40
VW 502.00 / 505.00
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
SynPower ENV C2 5W-30
8
8
Redakcja dołożyła wszelkich starań, aby zawarte w tym katalogu informacje były kompletne i rzetelne. Niniejszy katalog nie jest jednak ofertą handlową, a wydawca nie bierze odpowiedzialności za ewentualne pomyłki.
przed ostatecznym wyborem oleju, zawsze należy porównać dane na opakowaniu oleju z zaleceniami producenta samochodu.
893102277.441.png 893102277.442.png 893102277.443.png 893102277.444.png 893102277.445.png 893102277.446.png 893102277.447.png 893102277.448.png 893102277.450.png 893102277.451.png 893102277.452.png 893102277.453.png 893102277.454.png 893102277.455.png 893102277.456.png 893102277.457.png 893102277.458.png 893102277.459.png 893102277.461.png 893102277.462.png 893102277.463.png 893102277.464.png 893102277.465.png 893102277.466.png 893102277.467.png 893102277.468.png 893102277.469.png 893102277.470.png 893102277.472.png 893102277.473.png 893102277.474.png 893102277.475.png 893102277.476.png 893102277.477.png 893102277.478.png 893102277.479.png 893102277.480.png 893102277.481.png 893102277.483.png 893102277.484.png 893102277.485.png 893102277.486.png 893102277.487.png 893102277.488.png 893102277.489.png 893102277.490.png 893102277.491.png 893102277.492.png 893102277.494.png 893102277.495.png 893102277.496.png 893102277.497.png 893102277.498.png 893102277.499.png 893102277.500.png 893102277.501.png 893102277.502.png 893102277.503.png 893102277.505.png 893102277.506.png 893102277.507.png 893102277.508.png 893102277.509.png 893102277.510.png 893102277.511.png 893102277.512.png 893102277.513.png 893102277.514.png 893102277.516.png 893102277.517.png 893102277.518.png 893102277.519.png 893102277.520.png 893102277.521.png 893102277.522.png 893102277.523.png 893102277.524.png 893102277.525.png 893102277.527.png 893102277.528.png 893102277.529.png 893102277.530.png 893102277.531.png 893102277.532.png 893102277.533.png 893102277.534.png 893102277.535.png 893102277.536.png 893102277.538.png 893102277.539.png 893102277.540.png 893102277.541.png 893102277.542.png 893102277.543.png 893102277.544.png 893102277.545.png 893102277.546.png 893102277.547.png 893102277.550.png 893102277.551.png 893102277.552.png 893102277.553.png 893102277.554.png 893102277.555.png 893102277.556.png 893102277.557.png 893102277.558.png 893102277.559.png 893102277.561.png 893102277.562.png 893102277.563.png 893102277.564.png 893102277.565.png 893102277.566.png 893102277.567.png 893102277.568.png 893102277.569.png 893102277.570.png 893102277.572.png 893102277.573.png 893102277.574.png 893102277.575.png 893102277.576.png 893102277.577.png 893102277.578.png 893102277.579.png 893102277.580.png 893102277.581.png 893102277.583.png 893102277.584.png 893102277.585.png 893102277.586.png 893102277.587.png 893102277.588.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin