SCENARIUSZ STYCZEŃ.docx

(30 KB) Pobierz

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

DLA DZIECI 3 LETNICH

Temat kompleksowy:

Zimo baw się z nami

Temat zajęć:

Na saneczkach

Cel ogólny:

- Rozwijanie sprawności manualnej

- Rozumienie pojecie para

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

- umie wskazać sylwety czapki, szalika

- rozumie przeznaczenie szalika i czapki

- podejmuje próby dopasowanie sylwet do pary wg . podanego wzoru

- podejmuje próbę przeliczania kompletów czapek i szalików w zakresie liczby 3 ( dzieci zdolne w zakresie liczny 8 )

- słucha i wypełnia polecenia dorosłych

- ogląda z zainteresowaniem ilustracje

- nazywa sprzęty sportów zimowych : sanki, łyżwy , narty,

- nazywa czynności : ślizganie na łyżwach, jazda na nartach, zjeżdżanie na sankach, rzucanie śnieżkami, lepienie bałwana

- bierze aktywny udział w zabawach

- słucha i wypełnia polecenia dorosłych

 

Dzieci niepełnosprawne starają się osiągnąć w/w cele w jak największym stopniu w miarę swoich możliwości

Formy pracy:

- zbiorowa

 

- zespołowa

 

-indywidualna

 

 

Metody pracy:

- słowna – rozmowa i opis

 

- czynna – zadania stawiane do zrealizowania dzieciom

 

- elementy dziecięcej matematyki E.Gruszczyk - Kolczyńskiej

 

 

Pomoce dydaktyczne

Zestawy kolorowych czapek i szalików o różnych wzorach – komplety,

Ilustracje rzeczywiste przedstawiające dzieci podczas zimowych sportów i zabaw: lepiące bałwana, ślizgające się na lodowisku, na stoku z nartami, na górce z sankami, podczas bitwy na śnieżki, napisy sprzętów sportowych do globalnego czytania: narty, sanki, łyżwy, karta pracy przedstawiająca wizerunek sanek, farby akwarelowe, klej, sznurek, tamburyno, bębenek

Przebieg:

 

 

 

 

·         Ćwiczenie mowy z wykorzystaniem ilustracji. Dzieci oglądają ilustrację przypięte do tablicy przedstawiające dzieci podczas zabaw i sportów zimowych. Podejmują próby samodzielnego opowiadania zainspirowane pytaniem:, „Co widzisz na pierwszej ilustracji?” Nauczyciel ukierunkowuje odpowiedzi dzieci, aby podkreślić czynności bohaterów ilustracji: lepiące bałwana, ślizgające się na lodowisku, jazda na narach, zjeżdżanie na sankach, bitwa na śnieżki, rzucanie się śnieżkami oraz podaje nazwy przyrządów sportowych: narty, sanki, łyżwy.

 

·         Dzieci powtarzają i sylabizują nazwy. Chętne dziecko podejmuje próbę globalnego odczytywania napisów oraz przypięcia do tablicy obok ilustracji

.

·         Nauczyciel podkreśla istotę rozwoju ruchu na świeżym powietrzu oraz zabaw o charakterze sportowym o każdej porze roku.

 

 

 

·         Ćwiczenie rozwijające spostrzegawczość „szal i czapka” – Dzieci siedzą w kole, przed nimi Nauczyciel rozkłada kilkanaście ( po jednym komplecie dla dziecka) kompletów szali i czapek wyciętych z kartonu w różnym kolorze i o różnych wzorach. Istotne by z każdego koloru i z każdego wzoru było nie więcej niż 3 komplety - ( potrzebne do następnego ćwiczenia) Dzieci podchodzą kolejno do rozsypywani i wybierają czapkę, a następnie odszukują szal do kompletu. Kompletne pary przypinamy do tablicy.

 

·         Ćwiczenie w liczeniu w zakresie 3 – „ Pary” – Dzieci przeliczają występujące rodzaje kompletów. Dzieci zdolne przeliczają wszystkie występujące komplety szali i czapek.

 

·         Zabawa orientacyjno porządkowa - Dzieci dobierają się parami, stają jedno za drugim i podają sobie ręce – tworzą sanki. Sanki poruszają się po sali w różnych kierunkach, w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Uderzenie w bębenek jest sygnałem do przewrócenia się na śniegu – dzieci puszczają ręce i kładą się na dywanie. Zabawa jest powtarzana kilka razy.

 

·         Praca plastyczna „Saneczki”Dzieci malują przestrzeń ograniczoną szablonem sanek na dowolny kolor – część drewnianą, płozy. Po wyschnięciu przyklejają fragment sznurka w miejscu rękojeści.

 

·         Stworzenie galerii prac – omówienie wszystkich wykonanych prac, wyróżnienie najładniejszych i nagrodzenie brawami.

 

 

·         Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin