KLIMATRONIK.docx

(40 KB) Pobierz

KLIMATRONIK

 

Zmiana jednostek wyświetlania temperatury.

Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy

Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej. 

Dostępne kody diagnostyczne.

Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli

się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji.

Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod. 

Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do

USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla tych elementów. 

Wyświetlana wartości kodu.

1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej 

2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 

3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56) 

4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89) 

5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód 

6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) 

7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109) 

8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 

9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap) 

10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury 

11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 

12 Specjalna wartość klapy centralnej 

13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114) 

14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz 

15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113) 

16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza 

17 Prędkość samochodu (km/h) 

18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V) 

19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V) 

20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V) 

21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony 

22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118) 

23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118) 

24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się 

25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down 

26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT) 

27 Wartość kodu (Coding value

28 Prędkość obrotowa silnika (RPM) 

29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM) 

30 Wersja programu 

31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się) 

32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury 

33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej 

34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz 

35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza 

36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92) 

37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max. 

38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 

39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112) 

40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114) 

41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114) 

42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113) 

43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113) 

44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?) 

45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo) 

46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny) 

47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC

48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo) 

49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) 

50 Czas postoju (min) 

51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC 

52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8. 

53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8.

54 Znak sterujący 

55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji 

56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86) 

57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56) 

58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89) 

59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód 

60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109) 

61 Wersja programu (ostatnia) 

Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)

00.0 brak błędów 

02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1

02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1 

02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa 

02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie 

03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1 

03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1 

03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa 

03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie 

04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1

04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1 

04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa 

04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie 

05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1

05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 

05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa 

05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie 

06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1

06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1 

06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa 

06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie 

07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 

07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1 

07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa 

07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie 

08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1

08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1 

08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa 

08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie 

08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5

08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie 

08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana 

11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1

11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1 

11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa 

11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie 

11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5

11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie 

11.7 Klapa centralna, czasem blokowana 

13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1

13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1 

13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa 

13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie 

13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5

13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie 

13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana 

15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1

15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1 

15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa 

15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie 

15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5

15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie 

15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana 

17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu 

18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe 

18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne 

20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1

20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie 

22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1

22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa 

22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5

29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła 

29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła 

29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie 

29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie 

Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):

*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony 

*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury 

*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury 

*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone 

*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany, 

diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza 

*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0 

*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie 

*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę 

*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie 

*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę 

*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie 

*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę 

*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?) 

*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę 

*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund 

*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie 

*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551 

Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony

Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody,

będą wyświetlane. 

Część warunkowa 

a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony 

b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500 

c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000 

d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000 

e1 Funkcje systemu OK 

f1 Funkcje systemu OK 

a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna) 

b2 Niskie napięcie 

c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max. 

d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT) 

e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73) 

f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118) 

a3 Wybrany tryb ECON 

b3 Wybrane OFF 

c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska 

d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds) 

e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy 

f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC

g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK) 

Kropka dziesiętna 

Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON 

Kropka dziesiętna 

Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF 

Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu

Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą

wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale. 

Część warunkowa 

a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury 

b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji) 

c1 Zamknięty zawór ogrzewania 

d1 Przewody dwukierunkowe 

e1 Kompresor klimatyzacji ON 

f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON 

a2 Klapa przepływu powietrza otwarta 

b2 Klapa przepływu powietrza otwarta 

c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta 

d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi" 

e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi" 

f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz

a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny" 

b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny” 

c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz

d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze" 

e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze" 

f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze" 

g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)

Diagnostyka pojazdów, programy serwisowe:

http://chomikuj.pl/mobopx

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin