karta_katalogowa_7398_462R.pdf

(421 KB) Pobierz
462R
www.dec.pl, www.gatx.com
JesteÊmy jednym z najwi´kszych w Europie i najwi´-
kszym w Polsce prywatnym w∏aÊcicielem wagonów-
cystern kolejowych do przewozu ropy, gazów skro-
plonych, p∏ynnych produktów naftowych, chemicznych
i spo˝ywczych.
We are one of the largest European private tank car
owners and the largest Polish owner of tank cars
intended for the carriage of crude oil, liquefied gases,
oil-based products, chemicals and foodstuffs.
We are part of the GATX Corporation (GATX) group of
companies headquartered in Chicago, Illinois, USA.
GATX is one of the world’s largest railcar owners
working with a network of subsidiaries and joint ventures
with companies in Mexico, Canada, Switzerland,
Germany, Austria and Poland. GATX is listed on the New
York Stock Exchange (GMT).
Wchodzimy w sk∏ad grupy kapita∏owej GATX
Corporation (GATX) z siedzibà w Chicago, Illinois, USA.
GATX jest jednym z najwi´kszych na Êwiecie w∏aÊcicieli
wagonów kolejowych. Ma udzia∏y w firmach w Meksyku,
Kanadzie, Szwajcarii, Niemczech, Austrii i Polsce. Jest
notowany na gie∏dzie papierów wartoÊciowych
wNowym Jorku.
We provide the rental service in Poland and abroad. We
constantly invest in our fleet and adjust our rail cars to
current customer needs and market requirements. We
are technologically and financially prepared to build new
rail cars for the special orders of our customers. In
addition, we are able to offer the chemical rail cars of
KVG – Kesselwagen Vermietgesellschaft (KVG), our
sister company, part of the GATX group with
headquarters in Hamburg and Vienna.
Âwiadczymy us∏ugi na rynku dzier˝awy cystern
kolejowych w kraju i za granicà. Stale inwestujemy
w posiadany tabor. Dostosowujemy wagony do potrzeb
klientów i wymagaƒ rynku. JesteÊmy technologicznie
i finansowo przygotowani do budowy nowych cystern
na specjalne zamówienia swoich klientów. Oprócz
w∏asnych wagonów oferujemy polskim klientom
cysterny siostrzanej spó∏ki z grupy GATX –
Kesselwagen Vermietgesellschaft (KVG) z Hamburga
iWiednia.
The specialized technical infrastructure enables us to
perform rail car cleaning, periodic and on-going repairs
and overhauls.
WAGON CYSTERNA – 462R
RAIL T ANK CAR – 462R
Specjalistyczne zaplecze techniczne pozwala nam
samodzielnie czyÊciç wagony, wykonywaç okresowe
oraz bie˝àce naprawy i remonty.
Czteroosiowy wagon-cysterna typu 462R przeznaczony
jest do przewozu gazów skroplonych. W szczególnoÊci
wagon zalecany jest do przewozu butanu, izobutanu,
butylenu-1, propanu, propylenu, stabilizowanego buta-
dienu 1.3, stabilizowanej mieszaniny butadienu 1.3
iw´glowodorów, mieszaniny A, mieszaniny A0, mie-
szaniny A1, mieszaniny B i mieszaniny C.
Konstrukcja wagonu odpowiada przepisom UIC, RIV
a zbiornik spe∏nia wymagania regulaminu RID (dla
produktów klasy 2) oraz instrukcji AD, TRT.
Wagon posiada zbiornik hermetycznie zamkni´ty
o kodzie P25BH.
Górna cz´Êç zbiornika jest chroniona przed nagrzaniem
s∏onecznym dzi´ki os∏onie wykonanej z blachy ze stali
nierdzewnej.
Zbiornik nape∏niany jest do∏em przez zawory boczne
DN80 i zawór wewn´trzny DN80. Pary produktu
odprowadzane sà przez zawory boczne DN80 i reduk-
cj´ fazy gazowej DN80/50. Wagon opró˝niany jest
grawitacyjnie lub za pomocà pompy, do∏em przez zawór
denny DN80.
Wagon mo˝e byç eksploatowany w komunikacji
mi´dzynarodowej.
Four-axle tank car 426R is intended for the carriage of
liquefied gases. The car is particularly recommended for
the shipment of butane, isobutane, butylene-1, pro-
pylene, stabilized mixture of butadiene 1.3 and hydro-
carbons, mixture A, mixture A0, mixture A1, mixture B and
mixture C.
The construction of the car complies with the UIC and
RIV regulations and the tank meets the requirements of
RID-code (for class 2 products) and AD and TRT
regulations.
The car is equipped with a hermetic tank of Code
P25BH.
The upper part of the tank is protected against
excessive insolation by a coat made of stainless steel.
The tank is bottom-filled through side valves of the type
DN 80 and a bottom valve of the type DN 80. Product
vapors are piped away by means of side valves of the
type DN 80 and through gas phase reduction of the type
DN 80/50. Discharging of the car, gravitational or by
means of a pump, is conducted through the bottom via
a bottom valve of the type DN 80.
The rail car is authorized to run in international traffic.
DEC Sp. z o.o.
ul. Twarda 30, 00-831 Warszawa
Dzia∏ sprzeda˝y/Sales Department
tel. +48 22 697 92 60
fax +48 22 697 92 20
Recepcja/Reception
tel. +48 22 697 91 00
fax +48 22 697 92 00
886660885.033.png 886660885.034.png 886660885.035.png
462R
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WAGONU
TECHNICAL PARAMETERS
D∏ugoÊç wagonu ze zderzakami
18 000 mm
Length over buffers
Materia∏ zbiornika
DILLINAL 460/630 NL
Tank material
lub/or P 460 NL2 wg/according to EN 10028
Rozstaw czopów skr´tu
12 100 mm
Distance between bogie-car pins
110 m 3
Maksymalna szerokoÊç wagonu
3 040 mm
Maximum car width
PojemnoÊç ca∏kowita zbiornika
Total tank capacity
Masa w∏asna wagonu
33,5 t
Tare weight
CiÊnienie obliczeniowe
25 bar
Calculation pressure
Hamulec zespolony systemu Knorr
KE-GP
Combined Knorr brake
CiÊnienie robocze
25 bar
Working pressure
Zawór rozrzàdczy
KE2dSL/D
Brake distributor
NadciÊnienie próbne
25 bar
Test over-pressure
Maksymalna pr´dkoÊç wagonu
w stanie ∏adownym
100 km/h
loaded
Maximum speed
NadciÊnienie zewn´trzne
1 bar
External over-pressure
w stanie pró˝nym
120 km/h
empty
Armatura za∏adunkowo-spustowa
Items of filling and discharge equipment
Faza ciek∏a:
Liquid phase:
Maximum loads with operating speed agreed
¸adownoÊç wagonu w zale˝noÊci od klasy toru
ABC
for these loads
Zawór denny typu Jan Bender/WLS
DN80
Bottom valve (Jan Bender/WLS type)
z trójnikiem zakoƒczonym zaworami odcinajàcymi typu Krombach
DN80
T-piece pipe with Krombach shut-off
discharge valves
S
30,5 t 38,5 t 46,5 t **
120
0,00 t
Faza gazowa:
Gas phase:
Zawór denny typu Jan Bender/WLS
DN80
Bottom valve (Jan Bender/WLS type)
Maksymalny nacisk zestawu ko∏owego na szyny
20,0 t
Maximum weight per axle
z trójnikiem zakoƒczonym zaworami odcinajàcymi typu Krombach
DN80
T-piece pipe with Krombach shut-off
discharge valves
Minimalny promieƒ ∏uku toru
35 m
Minimum radius for curve negotiation
Uk∏ad biegowy
Running gear
redukcja
DN80/50
reduction
z pokrywà Êlepà
with a blind flange
Typ wózków
Y25Cs/Cs2
Bogie type
Zbiornik
Tank
Przy∏àcze
zgodnie z/according to DIN 2513
Connection
Kod zbiornika
P25BH
Tank code
886660885.036.png 886660885.001.png 886660885.002.png 886660885.003.png 886660885.004.png 886660885.005.png 886660885.006.png 886660885.007.png 886660885.008.png 886660885.009.png 886660885.010.png 886660885.011.png 886660885.012.png 886660885.013.png 886660885.014.png 886660885.015.png 886660885.016.png 886660885.017.png 886660885.018.png 886660885.019.png 886660885.020.png 886660885.021.png 886660885.022.png 886660885.023.png 886660885.024.png 886660885.025.png 886660885.026.png 886660885.027.png 886660885.028.png 886660885.029.png 886660885.030.png 886660885.031.png 886660885.032.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin