Or_Praczka w hotelu RADISSON.doc

(151 KB) Pobierz
KARTA OCENY RYZYKA ZAWODOWEGO

Ocena Ryzyka Zawodowego

 

Praczka w pralni chemicznej

 

 

 

 

Hotel Radisson SAS Pazim Sp. z o.o.

 

I.   
Charakterystyka stanowiska pracy

 

Nazwa zakłAdu

RadisSon SAS

Miejsce pracy

pralnia

Stanowisko pracy:

praczka w pralni chemicznej

Ilość zatrudnionych:

4

w tym

4

kobiet

0

młodocianych

Czas pracy:

zmianowa 2 zmiany po 8 godzin dziennie, przy 40 godzinnym 5 dniowym tygodniu pracy. przerwa w pracy: 45 minut dziennie

Obsługa: agregatu chemicznego, prasowalniczy (stołu parowego), kabiny parowej

Wykonywane czynności: transport prania, sortowanie i znakowanie, odplamianie, zaczyszczanie, obsługa agregatu chemicznego, obsługa stołu parowego.

Środki chemiczne: wybielacze, odplamiacze, tetrachloroeten.

Pozycja ciała: stojąca, schylanie się,

odzież robocza: fartuch roboczy, obuwie robocze, rękawice ochronne,

Instrukcje i procedury:

1.      Instrukcja bhp i obsługi agregatu chemicznego

2.      Instrukcja udzielania i pomocy,

3.      Instrukcje obsługi prasowalnicy

4.      Karty charakterystyki substancji i preparatów chemicznych 

Pomiary środowiska pracy

tetrachloroeten

13 i 14.04.2004 r.

bez przekroczeń

hałas

bez przekroczeń

 

 

II.                     
Identyfikacja zagrożeń

Zagrożenia na stanowisku pracy*

Sposoby ochrony przed zagrożeniami

Środki ochrony, stosowanie

1

Potknięcie, pośliźnięcie

a-b

Utrzymywanie sprawnych dróg komunikacyjnych

 

2

Uderzenie o nieruchome przedmioty

a-c

Zachowanie środków ostrożności

 

3

Obciążenie układu szkieletowo - mięśniowego

 

Stosowanie przepisów i zasad dźwigania ciężarów

 

4

Czynniki biologiczne

a-c

Zachowanie higieny, odkażanie, dezynfekcja,

rękawice ochronne (gumowe)

5

Oparzenia chemiczne

a-b

Przestrzeganie instrukcji użytkowania i kart charakterystyk, wentylacja

 

6

Oparzenia termiczne

a-d

Okresowe przeglądu stanu technicznego rządzeń do p5rasowania, zachowanie ostrożności

 

7

Tetrachloroeten

 

Przestrzeganie instrukcji obsługi agregatu, pomiary środowiska pracy,

 

8

Środki piorące

 

Stosowanie instrukcji użycia środka, zapoznanie się z kartą charakterystyki

 

9

Prąd elektryczny

 

Sprawne urządzenia, okresowe przeglądy instalacji

 

III.                
Zasady szacowania ryzyka

Ocenę ryzyka przeprowadzonego w oparciu o trzystopniową skalę ryzyka zawodowego  zgodnie z PN – N- 18002;2000)

Ciężkość następstw

o małej szkodliwości

urazy i choroby, które nie powodują długotrwałych dolegliwości i absencji w pracy; są to czasowe pogorsze­nie stanu zdrowia, takie jak: niewielkie stłuczenia i zranienia, podrażnienie oczu, objawy niewielkiego zatrucia, bóle głowy itp.

o średniej dolegliwości

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin