Jolanta Borzyszkowska, Maria Stolarska matematyka europejczyka. program nauczania matematyki w szkole podstawowej pełna wersja.pdf
(
14249 KB
)
Pobierz
Spis treści
Charakterystyka programu 5
Cele kształcenia — wymagania ogólne* .................................................... 5
Cele kształcenia — wymagania szczegółowe* .......................................... 6
Cele wychowawcze nauczania matematyki ............................................. 11
Sposoby realizacji celów ............................................................................. 12
Materiał nauczania ..................................................................................... 14
Ramowy rozkład materiału 30
Klasa IV ........................................................................................................ 30
Klasa V .......................................................................................................... 30
Klasa VI ........................................................................................................ 31
Przewidywane osiągnięcia uczniów 31
Klasa IV ........................................................................................................ 31
Klasa V .......................................................................................................... 32
Klasa VI ........................................................................................................ 34
Kontrola i ocena pracy ucznia
34
4
P
ROGRAM NAUCZANIA MATEMATYKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
P
RZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
31
W tym:
arytmetyka
80
geometria
50
razem
130
Klasa VI
1.
Liczby całkowite
15
2.
Ułamki
30
3.
Praktyczne zastosowania matematyki
20
4.
Figury płaskie
20
5.
Pola trójkątów i czworokątów
20
6.
Bryły
15
7.
Elementy algebry
10
W tym:
arytmetyka
65
geometria
55
algebra
10
razem
130
Przy założeniu, że w tygodniu odbywają się 4 lekcje matematyki i że rok
szkolny trwa ok. 190 dni powszednich (38 tygodni), przewidywana liczba
lekcji matematyki w roku szkolnym wynosi ok. 150. Przy zaplanowaniu
całorocznej pracy na 130 — 140 jednostek lekcyjnych nauczyciel ma do
dyspozycji ok. 10 — 20godzin, które może przeznaczyć na utrwalanie ma-
teriału lub o które zmniejszy się liczba lekcji z powodu wycieczek, imprez
szkolnych czy nieobecności nauczyciela.
Przewidywane osiągnięcia uczniów
Klasa IV
Uczeń kończący klasę IV powinien umieć:
♦
wykonywać proste działania pamięciowe w zakresie 100;
♦
zapisywać liczby w dziesiątkowym systemie pozycyjnym w zakresie
milionów;
32
P
ROGRAM NAUCZANIA MATEMATYKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
♦
zapisywać liczby w systemie rzymskim w zakresie 30;
♦
porównywać liczby wielocyfrowe;
♦
dodawać i odejmować liczby wielocyfrowe;
♦
mnożyć i dzielić pisemnie liczby wielocyfrowe przez jednocyfrowe
i dwucyfrowe;
♦
stosować kolejność wykonywania działań;
♦
odczytywać informacje z tabel i diagramów;
♦
znajdować nieznane liczby występujące w działaniach;
♦
szacować wyniki działań;
♦
posługiwać się kalendarzem, zegarem i jednostkami czasu;
♦
posługiwać się jednostkami długości i masy;
♦
rozumieć i stosować pojęcie ułamka zwykłego;
♦
porównywać ułamki zwykłe o równych licznikach
lub mianownikach;
♦
skracać i rozszerzać ułamki zwykłe;
♦
dodawać i odejmować ułamki zwykłe o jednakowych
mianownikach;
♦
zamieniać ułamki o mianownikach 10, 100, 1000 z postaci zwykłej
na dziesiętną i odwrotnie;
♦
stosować ułamki dziesiętne do zapisu ceny, długości i masy;
♦
rozpoznawać podstawowe figury geometryczne: punkt, prostą,
półprostą, odcinek, łamaną oraz koło, okrąg, kwadrat, prostokąt;
♦
rozpoznawać i rysować proste i odcinki prostopadłe i równoległe;
♦
mierzyć długości odcinków, obliczać długości łamanych;
♦
rysować odcinki o danej długości, rysować odcinki w skali;
♦
rysować kwadraty, prostokąty, koła;
♦
wskazywać własności prostokątów i kwadratów;
♦
obliczać obwody prostokątów i kwadratów;
♦
rozpoznawać i mierzyć kąty proste, ostre i rozwarte;
Klasa V
Uczeń kończący klasę V powinien umieć:
♦
zapisywać i odczytywać liczby wielocyfrowe w systemie
dziesiątkowym (w zakresie miliardów);
♦
wykonywać w pamięci i sposobem pisemnym dodawanie,
odejmowanie, mnożenie, dzielenie liczb naturalnych;
♦
znać kolejność wykonywania działań i stosować ją w obliczeniach
wartości wyrażeń arytmetycznych;
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin