nagi obiektyw. sztuka fotografowania aktów i obróbki zdjęć cała książka.pdf
(
86828 KB
)
Pobierz
Spis treści
Wstęp � � � � � � � � � � � � � � � � � 9
Umowa i wynagrodzenie. . . . . . . . . 60
TFP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Wykorzystanie zdjęć do celów
komercyjnych . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Makijaż i stylizacja. . . . . . . . . . . . . 63
Makijaż samodzielny
czy wizażystka?. . . . . . . . . . . . . . . 64
Gdzie znaleźć wizażystkę? . . . . . . . 66
Alternatywa: makijaż cyfrowy . . . . . 66
Przygotowania do sesji. . . . . . . . . . 67
Instrukcje: natychmiast czy…?. . . . 68
Podtrzymuj komunikację z modelką,
wydawaj zrozumiałe komunikaty. . . . 68
Czasami musisz improwizować . . . . 69
1 Fascynujący świat
fotograii cyfrowej — akt
i fotograia portretowa� � 11
Fotograia portretowa . . . . . . . . . . 12
Fotograia aktu . . . . . . . . . . . . . . . 12
Ty i modelka. . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
W studiu czy w plenerze?. . . . . . . . 15
Photoshop i s-ka. Tak czy nie?. . . . . 16
2 Sprzęt � � � � � � � � � � � � � 19
Aparat fotograiczny i obiektywy. . . 20
RAW czy JPEG?. . . . . . . . . . . . . . . 21
Hardware i software . . . . . . . . . . . 24
Światło słoneczne . . . . . . . . . . . . . 26
Oświetlenie wewnętrzne czy lampa
halogenowa szerokostrumieniowa? . 28
Lampa kompaktowa czy studyjna?. . 29
Studyjne lampy błyskowe . . . . . . . . 32
5 Pozowanie i mimika � � � � 71
Katalog póz? Zdecydowanie nie. . . . 72
Kopiować czy tworzyć?. . . . . . . . . . 72
Praca nad pozą . . . . . . . . . . . . . . . 73
Mimika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Techniki pracy . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Rekwizyty. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Praca z dwiema modelkami. . . . . . . 79
Naturalne ruchy zamiast póz . . . . . 80
Magiczna formuła nie istnieje . . . . . 81
3 Od pomysłu do realizacji� � 35
Plan czy spontaniczność?. . . . . . . . 36
W poszukiwaniu wizji . . . . . . . . . . . 37
Style w fotograii portretowej. . . . . 37
Style w fotograii aktu . . . . . . . . . . 40
Lokalizacja: wnętrza i plener. . . . . . 42
Własny salon
jako studio fotograiczne . . . . . . . . 45
Profesjonalne studio fotograiczne. . 46
Akcesoria, rekwizyty, tła. . . . . . . . . 47
6 Światło� � � � � � � � � � � � � 83
Słońce — wyzwanie niebanalne . . . . 84
Modelowanie światła w studiu. . . . . 86
Kierunek światła . . . . . . . . . . . . . . 91
Koniguracja oświetlenia. . . . . . . . . 93
Warianty oświetlenia . . . . . . . . . . . 96
Folie barwne . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Analiza oświetlenia. . . . . . . . . . . . . 99
Błędy, których możesz uniknąć . . . 101
4 Modelka � � � � � � � � � � � � 55
Znajome i przyjaciółki w roli modelek 56
Łowy w internecie . . . . . . . . . . . . . 57
Modelki: amatorki i profesjonalistki . 59
6
Spis treści
7 Ustawienia aparatu� � � 105
Światło ciągłe . . . . . . . . . . . . . . . 106
Światło mieszane. . . . . . . . . . . . . 108
Ustawienia ręczne. . . . . . . . . . . . 109
Studyjne lampy błyskowe . . . . . . . 111
Określanie wartości przysłony
za pomocą światłomierza . . . . . . . 112
Bez światłomierza. . . . . . . . . . . . 112
Głębia ostrości i ogniskowa. . . . . . 115
11 Techniki pracy
w Photoshopie� � � � � � � �161
Otwieranie plików JPEG za pomocą
wtyczki Camera Raw . . . . . . . . . . 162
Techniki korekcji balansu bieli. . . . . 163
Korekcja balansu bieli
za pomocą Camera Raw. . . . . . . . 164
Szybka obróbka zdjęcia
w Photoshopie. . . . . . . . . . . . . . . 168
Gradient, czyli cyfrowe światło . . . 169
Warstwy i maski . . . . . . . . . . . . . 173
Symulacja relektora
i lampy rozjaśniającej. . . . . . . . . . 174
Uwypuklenie motywu
poprzez winietowanie. . . . . . . . . . 179
Zaawansowane techniki
winietowania. . . . . . . . . . . . . . . . 184
Winieta jako maska warstwy. . . . . 184
8 Kompozycja� � � � � � � � � 117
Kadrowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . 118
Perspektywa. . . . . . . . . . . . . . . . 120
Obraz czarno-biały czy kolorowy? . 123
Selekcja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Najczęstsze błędy popełniane
przez początkujących. . . . . . . . . . 127
9 Zaglądamy profesjonalistom
przez ramię� � � � � � � � � 129
Dzień z mistrzem obiektywu,
Stefanem Gesellem . . . . . . . . . . . 130
Fotografowanie w plenerze
z Krolopem i Gerstem . . . . . . . . . 139
Sesja we wnętrzach
z Tomem Riderem. . . . . . . . . . . . . 145
12 Retuszowanie fotograii� 187
Praca z pędzlem korygującym . . . . 188
Korygowanie przebarwień skóry
i mikrocieni . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
Wygładzanie skóry. . . . . . . . . . . . 193
Przywracanie naturalnej
faktury skóry. . . . . . . . . . . . . . . . 196
Modelowanie światłem i cieniem . . 197
Dopracowywanie szczegółów . . . . 199
Odcień skóry i jasność . . . . . . . . . 202
Modelowanie ciała . . . . . . . . . . . . 204
10 To również z pewnością
Ci się przyda� � � � � � � � 151
Nie trać z oczu rzeczywistości. . . 152
Trendy i ideał piękna. . . . . . . . . . . 153
Czy wszyscy jesteśmy piękni?. . . . 156
Obróbka cyfrowa: tak czy nie?. . . . 158
13 Uzyskiwanie efektów
w programie Photoshop
oraz za pomocą wtyczek� 211
Od koloru do czerni i bieli . . . . . . . 212
Obraz czarno-biały
z warstwami dopasowania . . . . . . 213
7
Spis treści
Zastosowanie funkcji Czarno-białe
w Photoshopie CS4 215
Zmiana barwy zdjęć
monochromatycznych 221
Efekt colorkey 223
Uzyskiwanie jasnej tonacji
za pomocą Photoshopa i wtyczki 227
Ziarno ilmu
jako element stylizujący 232
Malowidło i rysunek 233
Efekty specjalne
za pomocą wtyczek 239
Dodawanie tekstury podłoża 267
Tworzenie kompozycji 268
Szparowanie za pomocą maski
w skali szarości 270
Uwagi końcowe 274
15 Prezentacja zdjęć � � � � 277
Społeczności internetowe 278
Własna strona internetowa 278
Odbitki 280
Twoje zdjęcie na płótnie 281
Fotoksiążka 281
Prezentacja zdjęć na wystawie 282
Czy na fotograii można zarobić? 283
Radzenie sobie z krytyką 283
14 Montaż i kompozycja � � 249
Montaż z twarzy i sylwetki 250
Kompozycja z pierwszym planem 254
Zaawansowana kompozycja 258
Sześć przykazań kompozycji tła 259
Prosty montaż tła 260
Dodatek � � � � � � � � � � � � � � 285
Fotograicy i autorzy 286
Modelki 292
8
3
Od pomysłu do realizacji
W przypadku ilmu mamy do czynienia z dą-
żeniem do realizacji wspólnej wizji reżysera,
scenarzysty i producenta (bądź przeforso-
wania własnej każdego z nich). To, czy za-
miar się powiódł, można łatwo ocenić po
wpływach z biletów.
Podobnie ma się rzecz z profesjonalnymi
fotograiami przeznaczonymi dla czasopism
kolorowych, na użytek branży reklamowej
itd. Rzadko kiedy są one projektem, który
fotograf planuje i realizuje sam z siebie. Za-
zwyczaj jest on jedynie wykonawcą przeku-
wającym w rzeczywistość wizje i zalecenia
zleceniodawcy, agencji reklamowej, działu
marketingu itp.
Jako początkujący bądź półprofesjonalny
fotograf jesteś wolny od tego rodzaju na-
cisków i samodzielnie decydujesz o wszyst-
kim. To olbrzymia szansa i pole popisu dla
Twojej kreatywności.
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin