filozofia kaizen w biurze ebook.pdf
(
6659 KB
)
Pobierz
4
Spis treści
Marnotrawstwo informacyjne ............................................ 54
Marnotrawstwo majątkowe ................................................ 59
Radzenie sobie z marnotrawstwem zewnętrznym .............. 62
Rozdział 4. Marnotrawstwo kierownicze,
czyli wyzwanie dla dyrekcji ......................................65
Koncentracja ...................................................................... 67
Marnotrawstwo wynikające z braku koncentracji ............... 70
Struktura ........................................................................... 71
Marnotrawstwo strukturalne ............................................. 73
Dyscyplina ......................................................................... 75
Marnotrawstwo dyscyplinarne ........................................... 76
Posiadanie ......................................................................... 77
Marnotrawstwo posiadania ................................................ 79
Rozdział 5. Przeciągnij ludzką naturę na swoją stronę ....81
Kultura organizacyjna i zachowania indywidualne ............. 82
Teoria kontroli: pięć potrzeb kontrolujących
wszystkie ludzkie zachowania ............................................ 85
Zaangażowanie i oddanie ................................................... 87
Formacja małych grup ....................................................... 88
Dostosowanie ..................................................................... 88
Społeczne lenistwo ............................................................ 89
Autorytet i status ................................................................ 90
Polaryzacja ......................................................................... 91
Rozdźwięk poznawczy ........................................................ 92
Do czego prowadzą takie skłonności? ................................ 93
Rozdział 6. Koncepcja SLIM-IT i zmiana strukturalna ...97
Pojęcie SLIM-IT ................................................................ 98
Zorganizowane zarządzanie zmianami ............................ 101
Kierowniczy komitet sterujący ......................................... 102
Spis treści
5
Zespoły do spraw zmian ................................................... 104
Mistrzowie ....................................................................... 109
Statuty ............................................................................. 110
Rozdział 7. Odchudzony system
codziennego zarządzania .......................................113
Niezależne grupy robocze jako podstawa ldms ................. 116
Elementy odchudzonego
systemu codziennego zarządzania ................................... 118
Rozdział 8. Mentorowanie i szkolenie ............................129
Dlaczego mentorowanie jest tak ważne? .......................... 130
Ilu mentorów? ................................................................. 133
Co należy objąć mentorowaniem? ................................... 139
Miejsce szkoleń w filozofii Office Kaizen .......................... 144
Możliwe sposoby wdrażania ............................................. 146
Rozdział 9. Metoda dwudziestu kluczy KCG ..................151
Końcowe uwagi ................................................................ 168
Rozdział 10. Jak zintegrować Office Kaizen
ze znanymi narzędziami i metodami ..................169
Zrównoważona karta wyników ......................................... 172
Mapowanie strumienia wartości ...................................... 174
Reinżynieria/ciągłe udoskonalanie ................................... 175
Sześć Sigma ..................................................................... 176
Odchudzona produkcja .................................................... 179
Zarządzanie projektami ................................................... 180
ISO 9000/QS-9000 .......................................................... 182
Planowanie eksperymentów i metody Shainina ............... 184
Zintegrowany rozwój produktu (IPD) .............................. 185
Oprogramowanie dla przedsiębiorstw .............................. 187
Uwagi końcowe ................................................................ 189
6
Spis treści
Rozdział 11. Pomiary — czyli soczewka skupiająca .......191
Miejsce pomiarów w SLIM-IT ......................................... 194
Jak wygląda dobry pomiar? .............................................. 196
Pomiary dla kadry kierowniczej i zarządu ........................ 200
Koszty nie sprawdzają się w roli skutecznych pomiarów .....204
Wewnętrzni i zewnętrzni klienci ...................................... 205
Uwagi końcowe ................................................................ 209
Rozdział 12. Realia wdrażania .......................................211
Każda placówka działa samodzielnie ................................ 212
Rola kierownictwa na różnych poziomach ....................... 213
Błędy, jakich należy unikać .............................................. 215
Podsumowanie ................................................................. 218
Epilog
Dwa lata później… ...............................................221
Aneks A
Dwadzieścia kluczy KCG do Office Kaizen ......227
Słowniczek ważnych terminów ......................................239
4
Marnotrawstwo
kierownicze,
czyli wyzwanie
dla dyrekcji
George był podekscytowany i niespokojny. Każda cząstka jego ciała i każdy
element jego życiorysu zdawały się potwierdzać powszechność i ogromny
wpływ marnotrawstwa zewnętrznego. Ta sama historia powtarzała się na
każdym stanowisku, jakie zajmował, i zawsze budziło to w nim odrazę.
„Poświęciłem połowę swojej kariery na zajmowanie się skutkami
tego typu marnotrawstwa — pomyślał — ale i tak wciąż do niego do-
chodzi!”
Mimo że George, przynajmniej częściowo, uważał się za wizjonera,
nawet nie przyszło mu do głowy, aby zyskać strategiczną przewagę
dzięki zmniejszeniu marnotrawstwa zewnętrznego. Choć marnotraw-
stwo go irytowało, to wychodził z założenia, że poszczególne organi-
zacje po prostu muszą z nim żyć.
„Jak wiele można zyskać, jeśli istnieje możliwość zmniejszenia strat
w obrębie całej organizacji, w każdym biurze i przy każdym biurku
w małym, ale znaczącym stopniu? Tak, Office Kaizen może być strate-
giczną bronią w walce z konkurencją — pomyślał — jeśli tylko napraw-
dę działa…”
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin