multimedia-i-grafika-komputerowa.-podrecznik-do-nauki-zawodu-technik-informatyk-(wydanie-z-nr-dopuszczenia) full scan.pdf

(65266 KB) Pobierz
887657422.010.png
Spis treści
Wstęp ......................................... 9
Część I Obróbka dźWIęku
rozdział 1. Sposoby zapisu dźwięku ................ 13
1.1. Analogowy zapis dźwięku...............................14
1.2. Cyfrowy zapis dźwięku .................................15
1.2.1. Wielkości charakteryzujące dźwięk ...............................16
1.3. Kompresja audio......................................17
1.4. Jakość dźwięku cyfrowego..............................18
rozdział 2. Formaty plików audio................... 21
2.1. Format WAVE ........................................21
2.2. Format MP3 .........................................22
2.2.1. Metadane pliku dźwiękowego ...................................22
2.2.2. Zasada działania kompresji MP3.................................22
2.3. Inne formaty audio ....................................24
2.4. Konwersja między formatami............................25
rozdział 3. Analiza plików dźwiękowych ............. 28
3.1. Podstawowa analiza plików dźwiękowych ..................28
3.2. Widmo sygnału.......................................32
3.2.1. Jak otrzymać widmo sygnału?...................................32
887657422.011.png 887657422.012.png 887657422.013.png 887657422.001.png 887657422.002.png
 
rozdział 4. Edycja plików dźwiękowych.............. 37
4.1. Podstawowa edycja plików dźwiękowych...................38
4.2. Dodawanie efektów ...................................40
4.3. Montaż plików dźwiękowych.............................51
Część II GrafIka kOmputerOWa
rozdział 5. Graika rastrowa i wektorowa.
Modele kolorów....................... 59
5.1. Różnice między graiką rastrową i wektorową ...............59
5.2. Zastosowania i cechy graiki rastrowej.....................61
5.2.1. Co to jest DPI? ...............................................62
5.2.2. Głębia bitowa i efekt schodków..................................63
5.3. Zastosowania i cechy graiki wektorowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64
5.4. Pojęcie koloru ........................................65
5.4.1. Trzy współrzędne koloru .......................................65
5.5. Model kolorów RGB ...................................66
5.6. Inne modele kolorów i ich zastosowania ...................68
5.6.1. Sześcian CMY ...............................................69
5.7. Model HSV ..........................................70
5.7.1. Współrzędne HSV a parametry izyczne fali świetlnej.................71
5.8. Model CIE XYZ .......................................72
rozdział 6. Oprogramowanie graiczne.............. 74
6.1. Rynek narzędzi graiki komputerowej......................74
6.2. Proste narzędzia graiczne..............................75
6.3. Narzędzia do zaawansowanej edycji obrazów...............78
6.4. Narzędzia do tworzenia obrazów.........................80
6.4.1. Krzywe Beziera i krzywe Hermite’a ...............................80
4
887657422.003.png 887657422.004.png
rozdział 7. Formaty plików graicznych . . . . . . . . . . . . . . 87
7.1. Popularne formaty plików graicznych .....................87
7.1.1. Mapa bitowa ................................................87
7.1.2. Format GIF..................................................90
7.1.3. Format TIFF .................................................91
7.1.4. Format JPEG ................................................92
7.1.5. Format PNG.................................................93
7.1.6. Format PSD .................................................94
7.1.7. Inne formaty.................................................94
7.2. Konwersja między formatami............................94
7.3. Wybór formatu .......................................96
rozdział 8. Edycja plików graicznych .............. 100
8.1. Rysowanie prostych obiektów ..........................100
8.2. Wypełnianie kolorem i teksturą..........................102
8.3. Tworzenie obiektów graicznych
w programach graiki wektorowej........................103
8.4. Filtrowanie obrazów i tworzenie efektów ..................105
8.4.1. Filtry funkcyjne i otoczeniowe ..................................105
8.4.2. Inne efekty wykorzystywane w edycji obrazów .....................112
8.4.3. Montaż obrazów ............................................114
8.5. Przygotowanie obrazów na potrzeby stron internetowych.....115
8.5.1. Rozmiar obrazów i plików .....................................116
Część III anImaCja kOmputerOWa
rozdział 9. Tworzenie obiektów dla animacji ......... 121
9.1. Podstawy programu Adobe Flash........................122
9.2. Przybornik narzędzi...................................126
9.3. Tworzenie statycznych obiektów graicznych...............129
9.4. Transformacje obiektów ...............................132
9.5. Deiniowanie krzywych i praca z tekstem..................135
9.5.1. Praca z tekstem.............................................136
5
887657422.005.png 887657422.006.png 887657422.007.png
rozdział 10. Tworzenie prostych animacji ........... 139
10.1. Proste animacje w Adobe Flash........................139
10.1.1. Format SWF .............................................142
10.2. Ścieżka ruchu......................................144
10.3. Importowanie ilmów i rotoskopia.......................151
rozdział 11. Języki skryptowe w tworzeniu animacji ... 155
11.1. Składnia języka ActionScript ..........................156
11.2. Zmienne, wyrażenia i instrukcje języka ActionScript ........157
11.2.1. Zmienne ................................................158
11.2.2. Komentarze w kodzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
11.2.3. Instrukcje................................................161
11.2.4. Wyrażenia ...............................................166
11.3. Funkcje i obiekty....................................167
11.3.1. Funkcje .................................................167
11.3.2. Obiekty .................................................170
11.4. Procedury obsługi zdarzeń i ich zastosowanie.............171
11.5. Tworzenie animacji krok po kroku ......................175
Część IV CyfrOWa Obróbka WIdeo
rozdział 12. Formaty plików wideo ................ 185
12.1. Metody kompresji wideo .............................185
12.1.1. Kompresja wideo — podstawowe pojęcia ......................187
12.2. Format AVI ........................................188
12.2.1. Kodeki wideo.............................................189
12.3. Format MPEG......................................190
12.4. Formaty VCD, SVCD, DVD-Video i Blu-ray................192
12.5. Format (kodek) DivX .................................193
12.6. Inne formaty wideo..................................193
12.7. Dobór optymalnego formatu ..........................194
6
887657422.008.png 887657422.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin