symfony w przykładach full.pdf
(
10254 KB
)
Pobierz
Spis treci
5
Spis treci
Podzikowania ............................................................................... 13
Wstp ............................................................................................ 15
Cz I
Tworzenie stron WWW w Symfony ................................ 17
Rozdzia 1.
Pierwszy projekt w Symfony ........................................................... 19
Przykad 1. Hello, World! ............................................................................................... 19
ROZWIZANIE ............................................................................................................ 19
Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony ................................................................... 19
Krok 2. Utwórz aplikacj frontend ........................................................................... 20
Krok 3. Utwórz modu o nazwie glowny .................................................................. 22
Krok 4. Utwórz akcj glowny/powitanie .................................................................. 23
Krok 5. Odwied akcj glowny/powitanie ............................................................... 24
Zestawienie poznanych polece ..................................................................................... 24
Struktura aplikacji tworzonej w Symfony ...................................................................... 25
rodowiska .....................................................................................................................28
Pasek narzdzi Debug toolbar ........................................................................................ 30
Uruchomienie gotowego projektu .................................................................................. 32
Rozdzia 2.
Praca w rodowisku NetBeans ........................................................ 33
Przykad 2. Witaj w NetBeans! ...................................................................................... 33
ROZWIZANIE ............................................................................................................ 33
Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony w NetBeans ............................................... 33
Krok 2. Utwórz modu glowny w aplikacji frontend ................................................ 38
Krok 3. Usu akcj glowny/index ............................................................................ 40
Krok 4. Utwórz akcj glowny/powitanie .................................................................. 40
Krok 5. Zmie tytu strony glowny/powitanie .......................................................... 41
Krok 6. Zmie adres URL strony gównej ............................................................... 42
Krok 7. Wyczy pami podrczn aplikacji .......................................................... 43
Rozdzia 3.
Wymiana szablonu XHTML/CSS ...................................................... 45
Przykad 3. Wierszyk pt. Dwa kabele ............................................................................. 45
ROZWIZANIE ............................................................................................................ 45
Krok 1. Utwórz nowy projekt Symfony w NetBeans ............................................... 45
Krok 2. Utwórz modu wierszyk w aplikacji frontend .............................................. 46
Krok 3. Usu akcj glowny/index ............................................................................ 46
Krok 4. Utwórz akcj wierszyk/pokaz ...................................................................... 46
6
Symfony w przykadach
Krok 5. Zmie tytu strony wierszyk/pokaz ............................................................. 47
Krok 6. Zmie adres URL strony gównej ............................................................... 47
Krok 7. Zmie szablon XHTML/CSS ...................................................................... 48
Przebieg wykonania aplikacji ......................................................................................... 52
Rozdzia 4.
Doczanie zewntrznych zasobów .................................................. 55
Przykad 4. mija ........................................................................................................... 56
ROZWIZANIE ............................................................................................................ 57
Krok 1. Utwórz nowy projekt ................................................................................... 57
Krok 2. Utwórz modu animal .................................................................................. 57
Krok 3. Usu akcj animal/index ............................................................................. 57
Krok 4. Utwórz akcj animal/show .......................................................................... 57
Krok 5. Zmie tytu strony ....................................................................................... 58
Krok 6. Zmie adres URL strony gównej ............................................................... 58
Krok 7. Zmie szablon XHTML/CSS ...................................................................... 58
Krok 8. W widoku akcji animal/show wstaw zdjcie mii ....................................... 60
Analiza kodu XHTML generowanego przez aplikacj ................................................... 61
Rozdzia 5.
Hipercza ...................................................................................... 63
Przykad 5. Fraszki ......................................................................................................... 63
ROZWIZANIE ............................................................................................................ 64
Krok 1. Utwórz projekt, aplikacj i modu ............................................................... 64
Krok 2. Usu akcj wiersz/index .............................................................................. 64
Krok 3. Utwórz akcj wiersz/dogoscia ..................................................................... 65
Krok 4. Utwórz akcj wiersz/naswojeksiegi ............................................................. 66
Krok 5. Utwórz akcj wiersz/ozywocieludzkim ....................................................... 67
Krok 6. Zmie szablon XHTML/CSS ...................................................................... 67
Krok 7. Zmodyfikuj hipercza zawarte w menu ...................................................... 69
Krok 8. Zmie adresy URL fraszek .......................................................................... 70
Krok 9. Zmie tytuy stron serwisu .......................................................................... 73
Rozdzia 6.
Strona bdu 404 ........................................................................... 75
Przykad 6. Gady ............................................................................................................ 75
ROZWIZANIE ............................................................................................................ 77
Krok 1. Utwórz nowy projekt, aplikacj i modu ..................................................... 77
Krok 2. Zmie akcje moduu strony ......................................................................... 77
Krok 3. Zmie szablon XHTML/CSS ...................................................................... 78
Krok 4. Wymie adresy URL w pliku routing.yml .................................................. 79
Krok 5. Zmie tytuy stron serwisu .......................................................................... 80
Krok 6. Odwied domyln stron bdu 404 ........................................................... 81
Krok 7. Utwórz akcj strony/blad404 ....................................................................... 82
Krok 8. Zdefiniuj stron bdu 404 aplikacji frontend .............................................. 83
Analiza odpowiedzi HTTP ............................................................................................. 85
Rozdzia 7.
Publikowanie projektu na serwerze hostingowym ............................ 87
Przykad 7.1. Zabytki Lublina ........................................................................................ 87
ROZWIZANIE ............................................................................................................ 88
Etap 1. Wykonaj aplikacj na komputerze lokalnym ............................................... 88
Etap 2. Opublikuj witryn na serwerze hostingowym .............................................. 91
Przykad 7.2. Gady (publikowanie na serwerze NetArt) ................................................ 96
ROZWIZANIE ............................................................................................................ 96
Krok 1. Przekopiuj bibliotek Symfony na serwer ................................................... 96
Krok 2. Wyczy pami podrczn i usu kontrolery deweloperskie ..................... 96
Krok 3. Zmodyfikuj ciek do biblioteki Symfony ................................................ 96
Krok 4. Przekopiuj projekt na serwer ....................................................................... 97
Spis treci
7
Krok 5. Zablokuj dostp do plików .......................................................................... 97
Krok 6. Zmie domen projektu na gady.twojadomena.nazwa.pl ............................ 97
Rozdzia 8.
Czego dowiedziae si w pierwszej czci? .................................... 99
Cz II
Warstwy M oraz V ...................................................... 101
Rozdzia 9.
Pierwszy projekt Symfony wykorzystujcy bazy danych .................. 103
Przykad 9. Najdusze rzeki wiata ............................................................................. 103
ROZWIZANIE .......................................................................................................... 104
Etap 1. Przygotuj pust baz danych ...................................................................... 104
Etap 2. Zaprojektuj struktur bazy danych ............................................................. 105
Etap 3. Utwórz szkielet aplikacji ............................................................................ 109
Etap 4. Wymie szablon XHTML/CSS .................................................................. 117
Etap 5. Dostosuj wygld akcji rzeka/index ............................................................. 117
Zestawienie plików ....................................................................................................... 119
Klasy dostpu do bazy danych ............................................................................... 120
Przebieg wykonania aplikacji ................................................................................. 123
Uruchomienie gotowego projektu .......................................................................... 124
Rozdzia 10. Dostosowywanie klas generowanych przez Propel ......................... 125
Przykad 10. Tatry ........................................................................................................ 125
ROZWIZANIE .......................................................................................................... 125
Krok 1. Utwórz pust baz danych ......................................................................... 125
Krok 2. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 126
Krok 3. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 127
Krok 4. Skonfiguruj dostp do bazy danych ........................................................... 127
Krok 5. Wypenij baz danych rekordami .............................................................. 127
Krok 6. Wygeneruj panel administracyjny CRUD ................................................. 129
Krok 7. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 130
Krok 8. Dostosuj modu szczyt .............................................................................. 133
Krok 9. Dostosuj wygld witryny ........................................................................... 134
Testowanie poprawnoci generowanego kodu XHTML .............................................. 135
Rozdzia 11. Akcja show — wywietlanie szczegóowych danych rekordu .......... 137
Przykad 11. Piosenki wojskowe .................................................................................. 138
ROZWIZANIE .......................................................................................................... 138
Krok 1. Utwórz pust baz danych ......................................................................... 138
Krok 2. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 139
Krok 3. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 140
Krok 4. Skonfiguruj dostp do bazy danych ........................................................... 140
Krok 5. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 140
Krok 6. Napisz dynamiczny skrypt YAML
odpowiedzialny za wypenianie bazy .................................................................. 141
Krok 7. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show .................................................. 144
Krok 8. Dostosuj modu piosenka .......................................................................... 144
Krok 9. Dostosuj wygld witryny ........................................................................... 148
Krok 10. Zmie tytuy stron ................................................................................... 148
Krok 11. Zmodyfikuj adresy URL stron z piosenkami ........................................... 150
Rozdzia 12. Identyfikacja rekordów na podstawie wartoci slug ....................... 151
Przykad 12. Artykuy na temat HTML/CSS ................................................................ 152
ROZWIZANIE .......................................................................................................... 153
Krok 1. Przeanalizuj pliki XHTML z treci artykuów ......................................... 153
Krok 2. Przygotuj funkcje pomocnicze .................................................................. 153
8
Symfony w przykadach
Krok 3. Utwórz pust baz danych artykuly ........................................................... 162
Krok 4. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 162
Krok 5. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 163
Krok 6. Skonfiguruj dostp do bazy danych ........................................................... 163
Krok 7. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 164
Krok 8. Przygotuj skrypt, który wypeni baz danych ............................................ 166
Krok 9. Wypenij baz danych rekordami .............................................................. 168
Krok 10. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show ................................................ 168
Krok 11. Usu zbdne akcje moduu artykul ......................................................... 169
Krok 12. Zmie metod identyfikowania rekordów ............................................... 169
Krok 13. Wycz cytowanie kodu XHTML ........................................................... 170
Krok 14. Dostosuj wygld witryny ......................................................................... 172
Krok 15. Zmie tytuy stron ................................................................................... 173
Krok 16. Zmodyfikuj adresy URL stron z artykuami ............................................ 173
Krok 17. Zminimalizuj liczb bajtów pobieran w akcji artykul/index .................. 173
Rozdzia 13. Komponent menu ......................................................................... 177
Przykad 13. Treny ....................................................................................................... 177
ROZWIZANIE .......................................................................................................... 178
Krok 1. Utwórz pust baz danych ......................................................................... 178
Krok 2. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 179
Krok 3. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 179
Krok 4. Wykonaj modu glowny z akcjami powitanie oraz blad404 ...................... 179
Krok 5. Skonfiguruj dostp do bazy danych ........................................................... 180
Krok 6. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 180
Krok 7. Przygotuj zadanie propel:import-danych ................................................... 181
Krok 8. Wypenij baz danych rekordami .............................................................. 182
Krok 9. Wygeneruj panel CRUD z akcjami show .................................................. 183
Krok 10. Usu zbdne akcje moduu artykul ......................................................... 183
Krok 11. Zmie metod identyfikowania rekordów ............................................... 183
Krok 12. Zmie adresy URL .................................................................................. 183
Krok 13. Przygotuj komponent menu ..................................................................... 184
Krok 14. Dostosuj wygld witryny ......................................................................... 185
Krok 15. Zmie tytuy stron ................................................................................... 185
Krok 16. Wykonaj zrzut bazy danych .................................................................... 185
Rozdzia 14. Umieszczanie plików binarnych w bazie danych ............................. 189
Przykad 14. Pliki do pobrania ...................................................................................... 189
ROZWIZANIE .......................................................................................................... 189
Krok 1. Utwórz pust baz danych ......................................................................... 189
Krok 2. Zaprojektuj baz danych ........................................................................... 190
Krok 3. Utwórz projekt z aplikacj frontend .......................................................... 191
Krok 4. Wykonaj modu glowny z akcj blad404 .................................................. 191
Krok 5. Skonfiguruj dostp do bazy danych ........................................................... 191
Krok 6. Dostosuj klasy wygenerowane przez Propel ............................................. 191
Krok 7. Przygotuj zadanie propel:import-danych ................................................... 192
Krok 8. Wypenij baz danych rekordami .............................................................. 193
Krok 9. Wygeneruj panel CRUD ........................................................................... 194
Krok 10. Usu zbdne akcje moduu artykul ......................................................... 194
Krok 11. Zmodyfikuj funkcj executeShow() ........................................................ 194
Krok 12. Zmodyfikuj widok akcji plik/show .......................................................... 195
Krok 13. Dostosuj widok akcji plik/index .............................................................. 196
Krok 14. Zmie adresy URL .................................................................................. 197
Krok 15. Dostosuj wygld witryny ......................................................................... 198
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin