rozwoj-zasobow-ludzkich full version.pdf
(
8897 KB
)
Pobierz
6
Rozwój zasobów ludzkich
Opracowanie listy najpopularniejszych koncepcji przewodnich.........................52
Dziesięć koncepcji przewodnich w szczegółach..................................................57
Studium przypadku 2.1. Komunikowanie wizji ..................................................66
Przeanalizuj swoje podejście do HRD .................................................................68
Wyniki...................................................................................................................71
Podsumowanie .....................................................................................................72
3 Podejścia do rozwoju zasobów ludzkich ............................................................73
Wprowadzenie ......................................................................................................73
Rezultaty nauki.....................................................................................................74
Zarządzanie zasobami ludzkimi ..........................................................................74
Zarządzanie efektywnością ..................................................................................76
Rozwój organizacji ...............................................................................................81
Ułatwianie nauki ..................................................................................................83
Komunikacja.........................................................................................................87
Zarządzanie jakością............................................................................................89
Zarządzanie projektem ........................................................................................95
Szkolenie ..............................................................................................................97
Kreatywność .........................................................................................................99
Studium przypadku 3.1. Tetra Pak — nieustanne doskonalenie ......................100
Podsumowanie ...................................................................................................103
4 Nauka ...............................................................................................................105
Wprowadzenie ....................................................................................................105
Rezultaty nauki...................................................................................................106
Definicje .............................................................................................................106
Elementy składowe nauki...................................................................................108
Konsekwencje dla rozwoju i szkolenia ..............................................................109
Zarządzanie nauką .............................................................................................112
Problemy dotyczące nauki..................................................................................115
Katalizatory nauki ..............................................................................................117
Nauka z naukowego punktu widzenia...............................................................118
Cykl nauki...........................................................................................................124
7
Spis treści
Style nauki ..........................................................................................................126
Samodzielne zarządzanie nauką ........................................................................127
Nauka przez całe życie .......................................................................................128
Nieustanny rozwój zawodowy ...........................................................................130
Studium przypadku 4.1. Co ukształtowało mnie jako uczącego się? ...............131
Podsumowanie ...................................................................................................131
5 e-learning i nauka mieszana .............................................................................139
Wprowadzenie ....................................................................................................139
Rezultaty nauki...................................................................................................140
Definicje .............................................................................................................140
Dlaczego e-learning jest istotny? .......................................................................141
Reakcja rządu .....................................................................................................143
Dlaczego nauka mieszana jest istotna? .............................................................144
Przodkowie i historia .........................................................................................144
Kluczowe pojęcia................................................................................................145
Procesy................................................................................................................145
Kto jest zaangażowany w proces e-learningu i nauki mieszanej?.....................147
Nauka mieszana .................................................................................................149
Zarządzanie wiedzą............................................................................................150
Studium przypadku 5.1. Massachusetts Institute of Technology .....................152
Podsumowanie ...................................................................................................153
6 Nieustanny rozwój zawodowy ..........................................................................155
Wprowadzenie ....................................................................................................155
Rezultaty nauki...................................................................................................156
Identyfikacja własnego podejścia do nieustannego rozwoju zawodowego .......156
Zasady nieustannego rozwoju zawodowego .....................................................158
Schemat nieustannego rozwoju zawodowego ...................................................160
Czy istnieje inny sposób? ...................................................................................166
Studium przypadku — Kellogg’s Europe ...........................................................167
Studium przypadku 6.1. Rozwój kariery w Kellogg’s........................................168
Podsumowanie ...................................................................................................170
8
Rozwój zasobów ludzkich
7 Rozwój zasobów ludzkich i zmiany za pośrednictwem grup ...........................173
Wprowadzenie ....................................................................................................173
Rezultaty nauki...................................................................................................174
Grupy jako jednostki strategiczne .....................................................................175
Rola grup w zmianach ........................................................................................177
Zarządzanie zmianami za pośrednictwem grup ................................................181
Kilka koncepcji na temat pracy grup .................................................................183
Wykorzystanie grup do wprowadzania zmian ...................................................188
Odmienne potrzeby grup....................................................................................193
Studium przypadku 7.1. „We Deliver the Goods”
— program zmiany kultury w Reality ................................................................195
Podsumowanie ...................................................................................................199
8 Nauka w ramach organizacji ............................................................................201
Wprowadzenie ....................................................................................................201
Rezultaty nauki...................................................................................................202
Szybsza nauka a przewaga konkurencyjna........................................................202
Nauka jednopętlowa w Appleyards ...................................................................203
Nauka dwupętlowa na przykładzie techników w Appleyards ...........................204
Nauka wtórna w Chesterfield.............................................................................205
Epilog historii Franka Lorda i Appleyards of Chesterfield ................................207
Wprowadzanie w miejscu pracy zmian zmierzających
do stworzenia uczącej się firmy .........................................................................208
Budowanie uczącej się firmy w Twoim miejscu pracy ......................................214
Badanie jedenastu cech uczącej się firmy ..........................................................217
Studium przypadku szybko rozwijającej się firmy opartej na wiedzy...............218
Studium przypadku 8.1. Nexor — ucząca się firma ..........................................219
Podsumowanie ...................................................................................................224
9 Diagnoza i ocena w rozwoju zasobów ludzkich...............................................225
Wprowadzenie ....................................................................................................225
Rezultaty nauki...................................................................................................226
Diagnoza.............................................................................................................226
Studium przypadku 9.1. XCL Ltd — diagnoza
we współczesnej firmie sektora prywatnego......................................................241
9
Spis treści
Ocena..................................................................................................................242
Studium przypadku 9.2. Connexions — otwarty program rozwoju..................255
Podsumowanie ...................................................................................................259
10 Doskonalenie kadry zarządzającej ...................................................................261
Wprowadzenie ....................................................................................................261
Rezultaty nauki...................................................................................................262
Definicje .............................................................................................................262
Zmiana sposobu myśleniu na temat doskonalenia kadry zarządzającej ...........263
Zmiany i przeszkody w doskonaleniu zarządzania ...........................................265
Proces doskonalenia zarządzania i jego zastosowanie w praktyce ...................267
Specyficzne wymagania na różnych szczeblach zarządzania ............................268
Studium przypadku 10.1. Village AiD ...............................................................277
Podsumowanie ...................................................................................................279
11 Znaczenie rozwoju zasobów ludzkich (HRD).................................................281
Wprowadzenie ....................................................................................................281
Rezultaty nauki...................................................................................................282
Menedżerowie, zarządzanie i ich związek z kształceniem i rozwojem
zasobów ludzkich................................................................................................282
Szkolenie i rozwój zasobów ludzkich ................................................................284
Umożliwienie rozwoju organizacji za pomocą odpowiedniej strategii .............289
Identyfikowanie potrzeb.....................................................................................290
Co chcesz osiągnąć jako menedżer dla siebie,
swoich pracowników i współpracowników? .....................................................291
Co menedżer powinien wiedzieć o HRD? .........................................................292
Kogo musisz poznać?.........................................................................................293
Z czego warto skorzystać? .................................................................................294
Jako menedżer musisz mieć władzę ...................................................................297
Być na bieżąco ....................................................................................................299
Jak pokierować specjalistami HRD, aby spełnili Twoje oczekiwania ...............301
Wykorzystanie wiedzy specjalistów HRD do osiągnięcia własnych celów .......302
To Ty jesteś klientem .........................................................................................303
Zmienić czyjś sposób myślenia ..........................................................................303
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin