informatyka-europejczyka.-zeszyt-cwiczen-dla-szkoly-podstawowej.-czesc-i full.pdf
(
43996 KB
)
Pobierz
4. Podstawy edycji grafiki
75
4.1.
Pierwsze kroki w grafice komputerowej
— poznajemy program TuxPaint . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76
4.2.
Rysujemy proste rysunki z wykorzystaniem narzędzi programu TuxPaint . . . . . . . . . . . . . . . .78
4.3.
Rysowanie na ekranie — TuxPaint . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .79
4.4.
TuxPaint — ćwiczenia utrwalające i sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .80
4.5.
Uruchomienie i opis programu Paint. Wykonujemy rysunek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81
4.6.
Przygotowanie dokumentu do druku. Drukujemy swoje prace . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .85
4.7.
Rysujemy i malujemy na ekranie — otwieranie pliku, modyfikacja,
zaznaczanie, kopiowanie, wklejanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87
4.8.
Rysujemy i malujemy na ekranie. Drukujemy swoje prace . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .89
4.9.
Rysujemy i malujemy na ekranie — ćwiczenia utrwalające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .92
4.10.
Rysujemy i malujemy na ekranie — ćwiczenia rozszerzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .93
4.11.
Wstawianie tekstu do rysunku, drukowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .95
4.12.
Kopia ekranu — wykorzystanie funkcji Print Screen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .97
4.13.
Komponowanie własnych rysunków cz. I . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98
4.14.
Komponowanie własnych rysunków cz. II . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .99
4.15.
Ćwiczenia utrwalające i sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .100
4.16.
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .102
5. Podstawy edycji tekstu
104
5.1.
Pierwsze kroki w edytorze tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .105
5.2.
Wykonujemy operacje na blokach tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .110
5.3.
Wykonujemy operacje na blokach tekstu — ćwiczenia utrwalające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .113
5.4.
Formatowanie dokumentu tekstowego — zmiana rodzaju,
rozmiaru, stylu i koloru czcionki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115
5.5.
Formatowanie dokumentu tekstowego — ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
5.6.
Tworzymy listy numerowane i punktowane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
5.7.
Tworzymy listy numerowane i punktowane — ćwiczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .121
5.8.
Poznajemy przydatne funkcje edytora tekstu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .122
5.9.
Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu
z wykorzystaniem klipartów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .124
5.10.
Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu
z wykorzystaniem edytora grafiki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .127
5.11.
Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu
z wykorzystaniem WordArt . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .129
5.12.
Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu
z wykorzystaniem autokształtów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .132
5.13.
Numerowanie stron, wstawianie tabeli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .134
5.14.
Przygotowanie dokumentu do druku i wydruk prac . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .137
6
5.15.
Ćwiczenia utrwalające i sprawdzające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .140
5.16.
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .146
6. Komputer w edukacji i rozrywce
149
6.1.
Pierwsze kroki w multimediach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .150
6.2.
Poznajemy multimedialne programy edukacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .152
6.3.
Jak wykorzystywać internet w edukacji? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153
6.4.
Rozrywka z komputerem — gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .155
6.5.
Rozrywka z komputerem — przygotowanie krzyżówki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .157
6.6.
Rozrywka z komputerem — przygotowanie rebusu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .161
6.7.
Rozrywka z komputerem — opracowanie ilustrowanego słowniczka
do nauki języka obcego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .163
6.8.
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .164
Dodatek A Powtórzenie i utrwalenie wiadomości
167
A.1.
Pytania utrwalające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .168
A.2.
Ćwiczenia utrwalające . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .173
A.3.
Przygotowanie wspólnego projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .180
A.4.
Opracowanie i wydruk materiałów do prezentacji projektu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .182
A.5.
Prezentacja i omówienie prac . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .183
A.6.
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .184
Notatki
187
Bibliografia
191
Polecam literaturę
192
7
5
Podstawy edycji tekstu
Podstawy edycji tekstu
16 godzin
5.1. Pierwsze kroki w edytorze tekstu
5.2. Wykonujemy operacje na blokach tekstu
5.3. Wykonujemy operacje na blokach tekstu — ćwiczenia utrwalające
5.4. Formatowanie dokumentu tekstowego — zmiana rodzaju, rozmiaru,
stylu i koloru czcionki
5.5. Formatowanie dokumentu tekstowego — ćwiczenia
5.6. Tworzymy listy numerowane i punktowane
5.7. Tworzymy listy numerowane i punktowane — ćwiczenia
5.8. Poznajemy przydatne funkcje edytora tekstu
5.9. Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu
z wykorzystaniem klipartów
5.10. Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu
z wykorzystaniem edytora grafiki
5.11. Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu
z wykorzystaniem WordArt
5.12. Tworzenie ilustrowanych dokumentów w edytorze tekstu
z wykorzystaniem autokształtów
5.13. Numerowanie stron, wstawianie tabeli
5.14. Przygotowanie dokumentu do druku i wydruk prac
5.15. Ćwiczenia utrwalające i sprawdzające
5.16. Podsumowanie
104
5.1.
Pierwsze kroki
w edytorze tekstu
Liczba punktów:
Ćwiczenie 1.
Do czego służą
edytory tekstu
?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ćwiczenie 2.
Wymień edytory tekstu
dostępne
na każdym komputerze z systemem
Windows
.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ćwiczenie 3.
W jaki sposób należy
uruchomić
program
Word
(lub
OpenOffice
)? Wymień kolejne
kroki.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
105
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin