18_Rozchód drewna.doc

(1133 KB) Pobierz
SYSTEM INFORMATYCZNY LASÓW PAŃSTWOWYCH

System Informatyczny Lasów Państwowych

 

zeszyt 18

 

Rozchód drewna

Podręcznik użytkownika

Warszawa – 2001

 

Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracował zespół w składzie:

Krzysztof Jarosz (redaktor), Stanisława Linhard (3¸5), Anna Paszkiewicz (6¸9; 35), Irena Hoffer (15¸23; 36), Jerzy Jaszczyk (22; 24; 25), Artur Królicki (26¸29), Mariusz Błasiak (30¸34; 39; 40), Marek Jaskólski (38), Krzysztof Taraszkiewicz (37), Artur Andrzejewski (opracowanie graficzne; 39; 40; 42), Jacek Gałuszka (2), Zbigniew Gróżdź (1), Wojciech Górka (10¸14), Tadeusz Nadolny (38a; 41; 41a)

 


Spis treści

1.              Wstęp              1

2.              Sprzedaż drewna              2

2.1              Sprzedaż drewna na umowy              2

2.1.1              Rejestrowanie umów na sprzedaż drewna              2

2.1.1.1              Wprowadzanie danych ogólnych umowy              3

2.1.1.2              Wprowadzanie danych szczegółowych umowy              7

2.1.2              Wprowadzanie kwitów wywozowych              9

2.1.2.1              Wprowadzanie kwitów z klawiatury              10

2.1.2.1.1              Wprowadzanie danych ogólnych kwitu wywozowego              10

2.1.2.1.2              Wprowadzanie metodą posztuczną do kwitów danych dotyczących wywożonego drewna              17

2.1.2.2              Wprowadzenie metodą „od – do” do kwitów danych dotyczących wywożonego drewna              20

2.1.2.3              Przejęcie kwitów wywozowych z rejestratora              22

2.1.3              Fakturowanie sprzedaży na umowy              22

2.1.3.1              Zbiorczy rachunek rozchodowy              22

2.1.3.2              Fakturowanie na podstawie zlecenia              24

2.1.3.2.1              Wprowadzanie danych ogólnych zlecenia              24

2.1.3.2.2              Wprowadzanie danych szczegółowych zlecenia              27

2.1.3.2.3              Uproszczone wprowadzanie drewna na zlecenie metoda „Od – do”              30

2.1.3.2.4              Drukowanie faktury na podstawie zlecenia              32

2.2              Sprzedaż drewna bez umów              32

2.2.1              Wprowadzanie asygnat z klawiatury              33

2.2.1.1              Wprowadzanie danych ogólnych z asygnat              33

2.2.1.2              Wprowadzanie danych szczegółowych z asygnat              35

2.2.1.3              Uproszczone wprowadzanie danych metodą „od – do”  sprzedazy drewna na asygnaty              36

2.2.2              Przejęcie asygnat z rejestratora              38

2.2.3              Drukowanie faktur lub zestawień paragonów fiskalnych              38

2.3              Sporządzanie dokumentów korygujących sprzedaż              39

2.3.1              Sporządzanie faktury korekty              39

2.3.2              Anulowanie faktury sprzedaży              41

2.4              Wydruk dokumentów korygujących              41

2.5              Sporządzanie załącznika rozliczenia kosztów transportu              42

2.5.1              Wprowadzanie danych ogólnych do załącznika faktury rozliczenia kosztów transportu              42

2.5.2              Wprowadzanie danych szczegółowych dotyczących usługi transportowej do pozycji załącznika faktury rozliczenia kosztów transportu              43

2.5.3              Wydruk załącznika faktury rozliczenia kosztów transportu              44

2.5.4              Wprowadzanie stawek do cennika usług transportowych              45

3.              Ewidencja zużycia drewna na potrzeby własne jednostki              47

3.1              Wprowadzanie danych ogólnych dokumentów związanych ze zużyciem drewna na potrzeby własne jednostki              47

3.2              Wprowadzanie danych szczegółowych zużycia na własne potrzeby              48

3.3              Wydruk dokumentu zużycia na potrzeby własne jednostki              50

4.              Wydanie drewna na deputaty              51

4.1              Wprowadzanie danych ogólnych dokumentów związanych z wydaniem drewna na deputaty              51

4.2              Wprowadzenie danych szczegółowych dotyczących wydania drewna na deputaty              53

4.3              Wydruk dokumentu wydania na deputaty              54

5.              Słowniki wykorzystywane przy rejestracji umów i rozchodzie drewna              55

5.1              Klient – ekran do wprowadzania danych o kliencie              55

5.2              Grupy klientów – słownik              58

5.3              Parametry gospodarki towarowej              59

5.4              Warunki dostaw – słownik              62

5.5              Rodzaje transportu              63

5.6              Języki – słownik              64

5.7              Waluty – słownik              65

5.8              Kursy walut – słownik              65

5.9              Sposoby zapłaty - słownik              66

5.10              Warunek zapłaty - słownik              67

5.11              Pozycje planu -w Systemie planów              67

5.12              Stopnie trudności – słownik              68

5.13              Leśnictwa - słownik              69

5.14              Czynności - słownik              70

5.15              Grupy sortymentowe dla płac - słownik              70

5.16              Grupa sortymentowa dla gospodarki towarowej - słownik              71

5.17              Ekran do wprowadzania zespołu własnych pracowników przy zrywce i wywozie drewna              72

5.18              Umowy - słownik              73

5.19...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin