Sprawdzian_4_kl-3_matematyka_schemat_punktowania.pdf

(63 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
SPRAWDZIAN DLA UCZNIÓW KLASY III
Umiejętności i wiadomości matematyczne
4
Schemat punktowania zadań
Numer
zadania
Liczba
punktów
Kryterium punktowania
Uzupełnianie działań odpowiednimi liczbami.
Uczeń otrzymuje punkt za prawidłowe uzupełnienie każdego z grafów.
1.
0-4
2.
Rozwiązywanie zadania z treścią przy pomocy różnicy.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za:
– ustalenie sposobu obliczenia, ile brązowych budek przygotowali przyrodnicy: 54 − 7 =,
– prawidłowe obliczenie zapisanego przez siebie działania,
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi.
Jeżeli uczeń prawidłowo uzupełni odpowiedź, ale nie zapisze sposobu obliczenia, ile brązowych budek
przygotowali przyrodnicy, nie otrzymuje punktów za zadanie.
0-3
Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
Uczeń otrzymuje punkt za każde prawidłowe obliczenie działania.
Uczeń otrzymuje punkt za bezbłędne uszeregowanie wyników od najmniejszego do największego.
3.
0-6
Rozwiązywanie zadania z treścią – obliczenia pieniężne.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za:
– ustalenie sposobu obliczenia, ile pieniędzy im zostało: 56 – 18 =,- prawidłowe obliczenie zapisanego
przez siebie działania,
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi.
Jeżeli uczeń prawidłowo uzupełni odpowiedź, ale nie zapisze sposobu obliczenia, ile pieniędzy im
zostało, nie otrzymuje punktów za zadanie.
4.
0-3
5.
Odczytywanie temperatury na termometrach.
Uczeń otrzymuje punkt za prawidłowe zapisanie temperatury.
0-5
Rozwiązywanie zadania z treścią – obliczanie różnicy temperatur.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za:
– ustalenie sposobu obliczenia, o ile stopni woda jest chłodniejsza niż powietrze 12 − 3 =,
– prawidłowe obliczenie zapisanego przez siebie działania,
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi.
Jeżeli uczeń prawidłowo uzupełni odpowiedź, ale nie zapisze sposobu, o ile stopni woda jest
chłodniejsza niż powietrze, nie otrzymuje punktów za zadanie.
6.
0-3
7.
Wielokąty.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za prawidłowe pokolorowanie wielokątów.
0-6
Linie proste prostopadłe.
Uczeń otrzymuje jeden punkt za zaznaczenie od 2 do 4 linii prostych prostopadłych.
Uczeń otrzymuje 2 punkty za zaznaczenie powyżej 5 linii prostych prostopadłych.
8.
0-2
Mierzenie i obliczanie obwodu trójkąta.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za:
– zmierzenie boków listwy,
– ustalenie sposobu obliczenia długości drewnianej listwy:
3 cm + 5 cm + 7cm =,
– prawidłowe obliczenie zapisanego przez siebie działania,
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi.
Jeżeli uczeń prawidłowo uzupełni odpowiedź, ale nie zapisze sposobu obliczenia długości drewnianej
listwy, nie otrzymuje punktów za zadanie.
9.
0-4
Obliczanie obwodów.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za prawidłowe zapisanie boków każdej z figur oraz jeden punkt
za wskazanie figury o najdłuższym obwodzie
10.
0-4
Suma punktów do zdobycia:
40
845619523.029.png 845619523.030.png 845619523.031.png 845619523.032.png 845619523.001.png 845619523.002.png 845619523.003.png 845619523.004.png 845619523.005.png 845619523.006.png 845619523.007.png 845619523.008.png 845619523.009.png 845619523.010.png 845619523.011.png 845619523.012.png 845619523.013.png 845619523.014.png 845619523.015.png 845619523.016.png 845619523.017.png 845619523.018.png 845619523.019.png 845619523.020.png 845619523.021.png 845619523.022.png 845619523.023.png 845619523.024.png 845619523.025.png 845619523.026.png 845619523.027.png 845619523.028.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin