Sprawdzian_4_kl-3_matematyka_schemat_punktowania.pdf
(
63 KB
)
Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
SPRAWDZIAN DLA UCZNIÓW KLASY III
Umiejętności i wiadomości matematyczne
4
Schemat punktowania zadań
Numer
zadania
Liczba
punktów
Kryterium punktowania
Uzupełnianie działań odpowiednimi liczbami.
Uczeń otrzymuje punkt za prawidłowe uzupełnienie każdego z grafów.
1.
0-4
2.
Rozwiązywanie zadania z treścią przy pomocy różnicy.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za:
– ustalenie sposobu obliczenia, ile brązowych budek przygotowali przyrodnicy: 54 − 7 =,
– prawidłowe obliczenie zapisanego przez siebie działania,
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi.
Jeżeli uczeń prawidłowo uzupełni odpowiedź, ale nie zapisze sposobu obliczenia, ile brązowych budek
przygotowali przyrodnicy, nie otrzymuje punktów za zadanie.
0-3
Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
Uczeń otrzymuje punkt za każde prawidłowe obliczenie działania.
Uczeń otrzymuje punkt za bezbłędne uszeregowanie wyników od najmniejszego do największego.
3.
0-6
Rozwiązywanie zadania z treścią – obliczenia pieniężne.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za:
– ustalenie sposobu obliczenia, ile pieniędzy im zostało: 56 – 18 =,- prawidłowe obliczenie zapisanego
przez siebie działania,
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi.
Jeżeli uczeń prawidłowo uzupełni odpowiedź, ale nie zapisze sposobu obliczenia, ile pieniędzy im
zostało, nie otrzymuje punktów za zadanie.
4.
0-3
5.
Odczytywanie temperatury na termometrach.
Uczeń otrzymuje punkt za prawidłowe zapisanie temperatury.
0-5
Rozwiązywanie zadania z treścią – obliczanie różnicy temperatur.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za:
– ustalenie sposobu obliczenia, o ile stopni woda jest chłodniejsza niż powietrze 12 − 3 =,
– prawidłowe obliczenie zapisanego przez siebie działania,
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi.
Jeżeli uczeń prawidłowo uzupełni odpowiedź, ale nie zapisze sposobu, o ile stopni woda jest
chłodniejsza niż powietrze, nie otrzymuje punktów za zadanie.
6.
0-3
7.
Wielokąty.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za prawidłowe pokolorowanie wielokątów.
0-6
Linie proste prostopadłe.
Uczeń otrzymuje jeden punkt za zaznaczenie od 2 do 4 linii prostych prostopadłych.
Uczeń otrzymuje 2 punkty za zaznaczenie powyżej 5 linii prostych prostopadłych.
8.
0-2
Mierzenie i obliczanie obwodu trójkąta.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za:
– zmierzenie boków listwy,
– ustalenie sposobu obliczenia długości drewnianej listwy:
3 cm + 5 cm + 7cm =,
– prawidłowe obliczenie zapisanego przez siebie działania,
– zapisanie prawidłowej odpowiedzi.
Jeżeli uczeń prawidłowo uzupełni odpowiedź, ale nie zapisze sposobu obliczenia długości drewnianej
listwy, nie otrzymuje punktów za zadanie.
9.
0-4
Obliczanie obwodów.
Uczeń otrzymuje po jednym punkcie za prawidłowe zapisanie boków każdej z figur oraz jeden punkt
za wskazanie figury o najdłuższym obwodzie
10.
0-4
Suma punktów do zdobycia:
40
Plik z chomika:
paolka_pl
Inne pliki z tego folderu:
YEW3_Sprawdzian_matematyka_zadania_czesc1.pdf
(1845 KB)
Sprawdzian_5_kl-3_matematyka_zadania.pdf
(1671 KB)
Sprawdzian_5_kl-3_matematyka_schemat_punktowania.pdf
(73 KB)
Sprawdzian_4_kl-3_matematyka_zadania.pdf
(1007 KB)
EW3_sprawdzian_matematyka_zadania_czesc2.pdf
(2118 KB)
Inne foldery tego chomika:
KARTKÓWKI
polski
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin