wzor programu IPET P(1).pdf

(116 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
p i e c z ę ć p r z e d s z k o l a
/ s z k o ł y / p l a c ó w k i
I NDYWIDUALNY
NDYWIDUALNY PROGRAM
PROGRAM
EDUKACYJNO - TERAPEUTYCZNY
TERAPEUTYCZNY
EDUKACYJNO
S c h e m a t a r k u s z a o p r a c o w a ł a M a ł g o r z a t a S p e n d e l –
R O M E M e t i s w K a t o w i c a c h , W S B w D ą b r o w i e G ó r n i c z e j
Metryczka – informacje o dziecku / uczniu:
Nazwisko i imię
Data urodzenia
Imiona rodziców/
prawnych opiekunów
Przedszkole/szkoła/placówka
Oddział/klasa
Nazwisko i imię wychowawcy
Podstawa objęcia kształceniem
specjalnym – nr orzeczenia
1
848390343.082.png 848390343.093.png 848390343.104.png 848390343.115.png 848390343.001.png 848390343.012.png 848390343.023.png 848390343.034.png 848390343.036.png 848390343.037.png 848390343.038.png 848390343.039.png 848390343.040.png 848390343.041.png 848390343.042.png 848390343.043.png 848390343.044.png 848390343.045.png 848390343.046.png 848390343.047.png 848390343.048.png 848390343.049.png
I.
I. POZIOM DIAGNOSTYCZNY
POZIOM DIAGNOSTYCZNY
– ROZPOZNANIE POTRZEB
DZIECKA / UCZNIA
Rozpoznanie wstępne, monitorujące i specjalistyczne opis dziecka/ucznia wynikający z
orzeczenia z ppp, informacje z diagnozy rozwojowej i funkcjonalnej, lekarskiej, obserwacji nauczy-
cieli i specjalistów
Mocne strony – cechy ucznia sprzy-
jające rozwojowi, zasoby
(sfery rozwoju na których można oprzeć
działania edukacyjne i terapeutyczne, np.:
wiedza i umiejętności, emocje, kontakty
społeczne, rodzina)
Informacje o trudnościach ucznia
(pierwotne i wtórne skutki niepełnosprawno-
ści)
Informacje o nie wymienionych w
orzeczeniu przyczynach trudności
(wyniki obserwacji szkolnej, rodzinnej i in.)
Poziom rozwoju umiejętności
szkolnych
(opis jak uczeń czyta, pisze, liczy)
Nietypowe zachowania
(np. napady agresji fizycznej, słownej, ona-
nizowanie się itd.).
Informacje o funkcjonowaniu dziecka
w grupie przedszkolnej lub klasowej
(opis wyników obserwacji pedagogicznej
prowadzonej przez nauczycieli)
Sytuacja rodzinna dziecka
(informacje uzyskane na podstawie rozmo-
wy z rodzicami)
2
848390343.050.png 848390343.051.png 848390343.052.png 848390343.053.png 848390343.054.png 848390343.055.png 848390343.056.png 848390343.057.png 848390343.058.png 848390343.059.png 848390343.060.png 848390343.061.png 848390343.062.png 848390343.063.png 848390343.064.png
II. POZIOM PROGRAMOWY
II.
POZIOM PROGRAMOWY
– PLANOWANIE WSPARCIA
1. Cele programu
czyli zakres zintegrowanych działań nauczycieli, wychowawców, specjalistów i
rodziców dziecka/ucznia
Cel główny :
Cele szczegółowe:
Edukacyjne
wynikające z oceny po-
ziomu rozwoju umiejęt-
ności szkolnych oraz
realizowanego progra-
mu nauczania
Terapeutyczne
wynikające z wielospe-
cjalistycznej oceny po-
ziomu funkcjonowania
dziecka
2. Program nauczania:
Autor programu
Tytuł programu
Nr programu
Zakres adaptacji
programu
3
848390343.065.png 848390343.066.png 848390343.067.png 848390343.068.png 848390343.069.png 848390343.070.png 848390343.071.png 848390343.072.png 848390343.073.png 848390343.074.png 848390343.075.png 848390343.076.png 848390343.077.png 848390343.078.png 848390343.079.png 848390343.080.png 848390343.081.png 848390343.083.png 848390343.084.png 848390343.085.png 848390343.086.png 848390343.087.png 848390343.088.png 848390343.089.png 848390343.090.png 848390343.091.png 848390343.092.png 848390343.094.png 848390343.095.png
3. Dostosowanie procesu kształcenia do możliwości i potrzeb ucznia czyli
procedury osiągania celów:
NAUCZANIE
Zasady kształcenia
podać główne zasady kształcenia ucznia
Metody kształcenia
podać najefektywniejsze metody kształcenia dziec-
ka/ucznia
Formy kształcenia
podać najoptymalniejsze
Środki kształcenia
wymienić środki dostosowane do niepełnoprawno-
ści dziecka/ucznia
OCENIANIE
Zasady
Metody
Formy
Środki
DOSTOSOWANIE OTOCZENIA:
Przestrzeń klasowa
należy wskazać, gdzie w przestrzeni klasowej
dziecko/uczeń zostanie umieszczone w celu zapew-
nienia mu optymalnych warunków do nauki
Inne pomieszczenia:
4
848390343.096.png 848390343.097.png 848390343.098.png 848390343.099.png 848390343.100.png 848390343.101.png 848390343.102.png 848390343.103.png 848390343.105.png 848390343.106.png 848390343.107.png 848390343.108.png 848390343.109.png 848390343.110.png 848390343.111.png 848390343.112.png 848390343.113.png 848390343.114.png 848390343.116.png 848390343.117.png 848390343.118.png
Realizacja wskazań terapeutycznych
wspieranie ucznia w osiąganiu sukcesu, sposoby wspo-
magania, korygowania i kompensowania zaburzonych
funkcji oraz rozwijania indywidualnych uzdolnień i pre-
dyspozycji ucznia
Realizacja założeń programu
wychowawczego
należy wskazać, które z założeń/elementów wychowaw-
czego programu przedszkola/szkoły będą wykorzystywa-
ne w pracy edukacyjno-terapeutycznej z dzieckiem
Realizacja szkolnego programu
profilaktyki
należy określić rodzaj pomocy i wsparcia w trakcie zajęć
dydaktycznych nauczyciela, kolegów z klasy, ewentual-
nie innych specjalistów, dostosowanie otoczenia)
4. Tygodniowy plan zajęć dydaktycznych
Poniedziałek
Wtorek
Środa
Czwartek
Piątek
5. Wykaz zajęć sp
ecjalistycznych przydzielonych dziecku/uczniowi
(Program/y zajęć w załączeniu)
Termin
rozpoczęcia za-
jęć
Czas trwania
liczba przyznanych
godzin
Typ zajęć
Osoba prowadząca
5
848390343.119.png 848390343.120.png 848390343.121.png 848390343.122.png 848390343.123.png 848390343.124.png 848390343.125.png 848390343.002.png 848390343.003.png 848390343.004.png 848390343.005.png 848390343.006.png 848390343.007.png 848390343.008.png 848390343.009.png 848390343.010.png 848390343.011.png 848390343.013.png 848390343.014.png 848390343.015.png 848390343.016.png 848390343.017.png 848390343.018.png 848390343.019.png 848390343.020.png 848390343.021.png 848390343.022.png 848390343.024.png 848390343.025.png 848390343.026.png 848390343.027.png 848390343.028.png 848390343.029.png 848390343.030.png 848390343.031.png 848390343.032.png 848390343.033.png 848390343.035.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin