wykład 5 Podstawy teoretyczne edukacji początkowej.pdf

(279 KB) Pobierz
Podstawyteoretyczne
edukacjipocz
Podstawyteoretyczne
edukacjipoczą tkowej
tkowej
Dowiemysię :
:
Dowiemysi
Jakiesą paradygmatyorganizacyjne?
paradygmatyorganizacyjne?
Jakieparadygmatyzwi
Jakies
Jakieparadygmatyzwią zanezkoncepcj
zanezkoncepcją pracynauczycieli
pracynauczycieli
wyr
wyróŜ niaRyszardWi
niaRyszardWię ckowski?
ckowski?
Jakies
Jakiesą za
za ł łoŜ eniateoriiedukacjiwczesnoszkolnej?
eniateoriiedukacjiwczesnoszkolnej?
931853878.037.png 931853878.038.png 931853878.039.png 931853878.040.png 931853878.001.png 931853878.002.png 931853878.003.png 931853878.004.png
Teorianaukowa uporz
uporzą dkowany
dkowany
Teorianaukowa
wedł ug
ug paradygmat
paradygmatów naukowych
naukowych
wed
zbiór / system
system zda
zdań orzekaj
orzekają cycho
cycho
zbi
badanejprzezdaną nauk
naukę dziedzinie
dziedzinie
badanejprzezdan
rzeczywistoś ciwtakispos
ciwtakisposó b
emo
emoŜ e
e
rzeczywisto
eksperymentalnielublogicznie
weryfikowalny.Teorienaukowenale
być eksperymentalnielublogicznie
by
weryfikowalny.Teorienaukowenale Ŝą
Ŝą
do wiedzy
wiedzy naukowej.
naukowej.
do
931853878.005.png 931853878.006.png 931853878.007.png 931853878.008.png 931853878.009.png 931853878.010.png 931853878.011.png 931853878.012.png 931853878.013.png
Paradygmat
Paradygmat (wz
(wzó r,przyk
r,przykł ad)
ad) wrozumieniu
wrozumieniu
¡ Paradygmat
wprowadzonymprzez filozofa
filozofa ThomasaKuhna
ThomasaKuhna wksi
wksi ąŜ
ąŜ ce
ce
wprowadzonymprzez
Strukturarewolucjinaukowych opublikowanejw
opublikowanejw 196
196 7
7 to
to
Strukturarewolucjinaukowych
zbi
zbió rpoj
rpoj ęć
ęć iteoriitworz
iteoriitworzą cychpodstawydanej
cychpodstawydanej nauki
nauki .
.
¡ Paradygmattokoncepcjateoretycznaokre
Paradygmattokoncepcjateoretycznaokreś laj
lają caspos
casposó b
b
analizyrzeczywistoś ci,pozwalaj
ci,pozwalają canawyja
canawyjaś nianie
nianie
analizyrzeczywisto
wizjawiskpedagogicznych.
¡ Paradygmatypozwalaj
spostrzeganychfaktó wizjawiskpedagogicznych.
spostrzeganychfakt
Paradygmatypozwalającą narozumienieaktywno
narozumienieaktywnoś cidziecka
cidziecka
wprocesieedukacyjnymizmian,jakiezachodzą wsystemie
wsystemie
wprocesieedukacyjnymizmian,jakiezachodz
wiaty.
¡ kluczemwyja
wiaty.
kluczemwyjaś niaj
niają cymsensowno
cymsensowno ść
ść reformedukacyjnych.
reformedukacyjnych.
931853878.014.png 931853878.015.png 931853878.016.png 931853878.017.png 931853878.018.png 931853878.019.png 931853878.020.png 931853878.021.png
Paradygmatydotyczą trzech
trzech
Paradygmatydotycz
kręgó wtematycznych.S
wtematycznych.Są to
to
kr
paradygmaty:
organizacyjne,
¡ organizacyjne,
metodologiczne,
¡ metodologiczne,
dotyczą cekoncepcjipracy
cekoncepcjipracy
pedagogicznejnauczycielai
¡ dotycz
pedagogicznejnauczycielai
aktywno
aktywnoś ciedukacyjnejuczni
ciedukacyjnejucznió w.
w.
931853878.022.png 931853878.023.png 931853878.024.png 931853878.025.png 931853878.026.png 931853878.027.png
Paradygmatyorganizacyjne
(napodstawiereformyz1999roku)
Dostosowaniezarządzaniainadzorowaniaszkołami
donowegoustrojupaństwa,
zmianasposobufinansowaniaszkół
WdroŜeniereformyprogramowej–wprowadzeniepodstaw
programowychizmianworganizacjiimetodkształcenia,
wprowadzenienowejorganizacjizajęćszkolnych
–integracja
zmianyzasadoceniania–wprowadzenieocenyopisowej
zmianydotyczącewychowaniawszkole.
931853878.028.png 931853878.029.png 931853878.030.png 931853878.031.png 931853878.032.png 931853878.033.png 931853878.034.png 931853878.035.png 931853878.036.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin