PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE IV DZIECI 5 – LETNICH
NA MIESIĄC – Luty – 2012
TEMATYKA :
I TYDZIEŃ - Rzeszów moje miasto.
II TYDZIEŃ - Jesteśmy polakami, mieszkamy w Europie.
III TYDZIEŃ - Zabawy i sporty zimowe.
Opracowała:
Anna Szeremeta
I TEMAT KOMPLEKSOWY – Rzeszów moje miasto
Dzień tygodnia
Treści, metody, formy
Cele szczegółowe
Dziecko….
Cele z PP
PONIEDZIAŁEK
§ Gry i zabawy stolikowe.
§ Zabawa orientacyjno-porządkowa Z domu do domu.
§ Ćwiczenia poranne – zestaw XIX.
§ Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem imion.
§ Zabawy z wykorzystaniem rymowanki Miasto swoje znamy, miasto swe kochamy.
§ Ćwiczenia twórcze Nowe ulice.
§ Spacer po swojej miejscowości, swoim osiedlu.
§ Zabawa ruchowa rozwijająca orientację przestrzenną Spacer krętą uliczką.
§ Oglądanie obrazków przedstawiających domy zbudowane dawniej i obecnie.
§ Dokonuje własnego wyboru zabawy. Ćwiczy spostrzegawczość, pamięć i małą motorykę.
§ Szybka reakcja na sygnał słowny.
§ uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, z elementem równowagi, podskoku
§ rozpoznaje zapis swojego imienia, układa swoje imię z liter.
§ podaje nazwę swojej miejscowości
§ zmienia nazwy ulic swojego osiedla (miejscowości) na nazwy pochodzące od nazw owoców, słodyczy
§ rozpoznaje znajome budynki, instytucje.
§ Podejmuje przyznane role w zabawie.
§ Wyjaśnia, co zmieniło się w wyglądzie domów i dlaczego – karta pracy, cz. 3, nr 3.
6/5; 14/3
5/3
5/4
14/4
15/2
4/3
7/2
14/2
WTOREK
§ Zabawy swobodne w wybranych kącikach.
§ Oglądanie zdjęć przedstawiających różne domy.
§ Zabawa dydaktyczna Domy dawniej i dziś.
§ Słuchanie wiersza D. Gellner Domek.
§ Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw XI wł. z obręczami przy muzyce „Nowe rytmy”
§ Zabawy na placu przedszkolnym
§ Ilustrowanie treści wiersza A. Kamieńskiej Pan Dymek.
§ Kolorowanie jednakowo rysunków domków i klocków, z których zostały one zbudowane.
§ Samodzielnie organizuje sobie miejsce i bezpiecznie korzysta z wybranych zabawek.
§ Dostrzega różnice w wyglądzie tych budynków. Kończy rysowanie szlaczków – karta pracy, cz. 3, nr 6.
§ porównuje budynki wybudowane dawniej i dziś
§ wyjaśnia różne znaczenia słowa dom, reklamuje swój dom z klocków.
§ wie na czym polegają poszczególne ćwiczenia - umie je poprawnie wykonać, reaguje na sygnał dźwiękowy, przestrzega zasad bezpieczeństwa.
§ przygląda się zmianom zachodzącym w przyrodzie.
§ Ćwiczy koncentrację uwagi i rysowanie zgodne z opisem słownym.
§ Pracuje z kartą pracy, cz. 3, nr 4.
6/5
14/2; 14/3
3/1
14/5; 3/3
11/1;1/3
14/3;14/2
14/3
ŚRODA
§ Swobodna działalność dziecka.
§ Zabawa orientacyjno – porządkowa „Cicho – głośno”.
§ Nauka wybranej przyśpiewki lub zabawy ze śpiewem charakterystycznej dla danego regionu.
§ Wspólne wykonanie albumu Moja miejscowość.
§ Zabawy matematyczne Widokówki z mojej miejscowości. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie siedmiu.
§ Przyklejanie w ramce widokówki lub zdjęcia swojej miejscowości.
§ Spacer po swojej miejscowości (swoim osiedlu).
§ Zabawy konstrukcyjne na klockach.
§ Zapoznanie z herbem, ważniejszymi miejscami, zabytkami charakterystycznymi dla danej miejscowości.
§ Rozpoznaje tonację i dynamikę skandowanych słów. Naśladuje ruchem ciche lub głośne poruszanie się.
§ śpiewa przyśpiewkę ze swojego regionu. wzbogaca kącik regionalny o różne eksponaty.
§ wykonuje wspólnie z innymi dziećmi album o swojej miejscowości
§ liczy w dowolnym zakresie
§ Rysuje herb swojej miejscowości – karta pracy, cz. 3, nr 7.
§ obserwuje domy, poruszających się ludzi.
§ Próbuje łączyć kilka elementów w całość, wypowiada się na temat własnych budowli. Pracuje na wyznaczonej przestrzeni,
§ rozpoznaje herb swojej miejscowości wymienia charakterystyczne miejsca w swojej miejscowości.
1/2; 2/5
8/2
8/1
14/3; 9/2
13/1
14/2; 5/1
10/1; 3/4
15/4
CZWARTEK
§ Samorzutne zabawy w kącikach zainteresowań.
§ Zabawa Co to za miejscowość?
§ Zabawa dydaktyczna Tworzymy kolekcje.
§ Obrysowywanie flamastrami szablonu literowego z nazwą swojej miejscowości według wzoru.
§ Wykonanie papierowej serwetki.
§ Rozmowa kierowana na temat swojej miejscowości w oparciu o fotografie i plan miejscowości.
§ Zabawy konstrukcyjne w kącikach z klockami.
§ Samodzielnie organizuje sobie miejsce i bezpiecznie korzysta z wybranych zabawek. Zachowuje porządek.
§ tworzy uogólnienia do podanych nazw
§ podaje nazwy nadrzędne wybranych przedmiotów
§ Ozdabia litery według własnego pomysłu.
...
Lolinda