plan luty 2012.doc

(188 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ                                           W GRUPIE IV DZIECI 5 – LETNICH

NA MIESIĄC – Luty – 2012

 

 

 

 

TEMATYKA :

 

  I  TYDZIEŃ   - Rzeszów moje miasto.

II  TYDZIEŃ  - Jesteśmy polakami, mieszkamy w Europie.

III TYDZIEŃ   - Zabawy i sporty zimowe.

 

 

 

 

 

                                                                    Opracowała:

                                                                        Anna Szeremeta

 

 

 

 

 

I TEMAT KOMPLEKSOWY – Rzeszów moje miasto

 

Dzień tygodnia

Treści, metody, formy

Cele szczegółowe

Dziecko….

Cele z PP

PONIEDZIAŁEK

 

§  Gry i zabawy stolikowe.

 

 

§  Zabawa orientacyjno-porządkowa Z domu do domu.

§  Ćwiczenia poranne – zestaw XIX.

 

 

 

§  Ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem imion.

§  Zabawy z wykorzystaniem rymowanki Miasto swoje znamy, miasto swe kochamy.

§  Ćwiczenia twórcze Nowe ulice.

 

 

§  Spacer po swojej miejscowości, swoim osiedlu.

§  Zabawa ruchowa rozwijająca orientację przestrzenną Spacer krętą uliczką.

§  Oglądanie obrazków przedstawiających domy zbudowane dawniej i obecnie.

 

 

§  Dokonuje własnego wyboru zabawy. Ćwiczy spostrzegawczość, pamięć i małą motorykę.

§  Szybka reakcja na sygnał słowny.

 

§  uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, z elementem równowagi, podskoku

§  rozpoznaje zapis swojego imienia, układa swoje imię z liter.

§  podaje nazwę swojej miejscowości

 

 

§  zmienia nazwy ulic swojego osiedla (miejscowości) na nazwy pochodzące od nazw owoców, słodyczy

§  rozpoznaje znajome budynki, instytucje.

 

§  Podejmuje przyznane role w zabawie.

 

 

§  Wyjaśnia, co zmieniło się w wyglądzie domów i dlaczego – karta pracy, cz. 3, nr 3.

 

 

 

6/5; 14/3

 

 

5/3

 

5/4

 

 

 

14/4

 

15/2

 

 

4/3

 

 

15/2

 

7/2

 

 

14/2

 

WTOREK

§  Zabawy swobodne w wybranych kącikach.

 

§  Oglądanie zdjęć przedstawiających różne domy.

 

§  Zabawa dydaktyczna Domy dawniej i dziś.

§  Słuchanie wiersza D. Gellner Domek.

§  Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw XI wł. z obręczami przy muzyce „Nowe rytmy”

 

§  Zabawy na placu przedszkolnym

 

§  Ilustrowanie treści wiersza A. Kamieńskiej Pan Dymek.

§  Kolorowanie jednakowo rysunków domków i klocków, z których zostały one zbudowane.

 

§  Samodzielnie organizuje sobie miejsce i bezpiecznie korzysta z wybranych zabawek.

§  Dostrzega różnice w wyglądzie tych budynków. Kończy rysowanie szlaczków – karta pracy, cz. 3, nr 6.

§  porównuje budynki wybudowane dawniej i dziś

§  wyjaśnia różne znaczenia słowa dom, reklamuje swój dom z klocków.

§  wie na czym polegają poszczególne ćwiczenia - umie je poprawnie wykonać, reaguje na sygnał dźwiękowy, przestrzega zasad bezpieczeństwa.

§  przygląda się zmianom zachodzącym w przyrodzie.

§  Ćwiczy koncentrację uwagi i rysowanie zgodne z opisem słownym.

§  Pracuje z kartą pracy, cz. 3, nr 4.

 

 

6/5

 

 

14/2; 14/3

 

3/1

 

14/5; 3/3

 

5/4

 

 

 

11/1;1/3

 

14/3;14/2

 

14/3

 

 

 

ŚRODA

 

§  Swobodna działalność dziecka.

 

 

§  Zabawa orientacyjno – porządkowa „Cicho – głośno”.

 

§  Nauka wybranej przyśpiewki lub zabawy ze śpiewem charakterystycznej dla danego regionu.

§  Wspólne wykonanie albumu Moja miejscowość.

§  Zabawy matematyczne Widokówki z mojej miejscowości. Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie siedmiu.

§  Przyklejanie w ramce widokówki lub zdjęcia swojej miejscowości.

§  Spacer po swojej miejscowości (swoim osiedlu).

§  Zabawy konstrukcyjne na klockach.

 

 

§  Zapoznanie z herbem, ważniejszymi miejscami, zabytkami charakterystycznymi dla danej miejscowości.

 

 

§  Samodzielnie organizuje sobie miejsce i bezpiecznie korzysta z wybranych zabawek.

§  Rozpoznaje tonację i dynamikę skandowanych słów. Naśladuje ruchem ciche lub głośne poruszanie się.

§  śpiewa przyśpiewkę ze swojego regionu. wzbogaca kącik regionalny o różne eksponaty.

 

§  wykonuje wspólnie z innymi dziećmi album o swojej miejscowości

§  liczy w dowolnym zakresie

 

 

 

§  Rysuje herb swojej miejscowości – karta pracy, cz. 3, nr 7.

§  obserwuje domy, poruszających się ludzi.

 

§  Próbuje łączyć kilka elementów w całość, wypowiada się na temat własnych budowli. Pracuje na wyznaczonej przestrzeni,

§  rozpoznaje herb swojej miejscowości wymienia charakterystyczne miejsca w swojej miejscowości.

 

 

1/2; 2/5

 

 

8/2

 

 

8/1

 

 

 

14/3; 9/2

 

13/1

 

 

 

14/3

 

14/2; 5/1

 

10/1; 3/4

 

 

 

15/4

 

CZWARTEK

§  Samorzutne zabawy w kącikach zainteresowań.

 

§  Zabawa Co to za miejscowość?

§  Zabawa dydaktyczna Tworzymy kolekcje.

§  Obrysowywanie flamastrami szablonu literowego z nazwą swojej miejscowości według wzoru.

§  Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw XI wł. z obręczami przy muzyce „Nowe rytmy”

 

§  Wykonanie papierowej serwetki.

 

§  Rozmowa kierowana na temat swojej miejscowości w oparciu o fotografie i plan miejscowości.

§  Zabawy konstrukcyjne w kącikach z klockami.

 

§  Samodzielnie organizuje sobie miejsce i bezpiecznie korzysta z wybranych zabawek. Zachowuje porządek.

§  tworzy uogólnienia do podanych nazw

§  podaje nazwy nadrzędne wybranych przedmiotów

§  Ozdabia litery według własnego pomysłu.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin