Systemy transportowe
Politechnika Świętokrzyska w Kielcach
Wydział Mechatroniki i Budowy Maszyn
Transport
Gr.101T
Dane wyjściowe:
· obroty roczne Qr
· struktura obrotów:
- węgiel Qr1 = 35 000 t/rok
- żwir Qr2 = 18 000 t/rok
- jednostki ładunkowe Qr3 = 25 000 t/rok
- ładunek dłużycowy Qr4 = 18 000 t/rok
· charakter obrotów ( nadanie lub przybycie), podane w procentach [%]
Ładunek
Nadanie (N)
Przybycie (P)
Qr1
0
100
Qr2
Qr3
50
Qr4
30
70
· liczba dni roboczych w roku N=250 dni
· dobowy czas pracy: 8 godzin (jedna zmiana)
· współczynnik nierównomierności α:
- dla Qr1: α1 = 1,90; sezonowość: cały rok,
- dla Qr2: α2 =1,50; sezonowość: 9 miesięcy tzn. od marca do listopada,
- dla Qr3: α3 = 1,60; sezonowość: cały rok,
- dla Qr4: α4 = 1,40; sezonowość: w nadaniu dwa miesiące tzn. od stycznia do lutego,
α5 = 1,10; sezonowość: w przybyciu cały rok
OBLICZENIA
1. Obroty średnio dobowe i maksymalne (Qd śr i Qd max):
a) węgiel:
w przybyciu: [t/dobę]
[t/dobę]
Średnio dobowe obroty węgla w przybyciu przez cały rok wynoszą 140 ton na dobę, natomiast maksymalne dobowe obroty węgla w przybyciu przez cały rok wynoszą 266 ton na dobę.
b) żwir:
w nadaniu: [t/dobę]
Średnio dobowe obroty żwiru w nadaniu przez 9 miesięcy (marzec – listopad) wynoszą 187 ton na dobę, natomiast maksymalne dobowe obroty żwiru w nadaniu przez 9 miesięcy (marzec – listopad) wynoszą 280 ton na dobę.
c) jednostki ładunkowe:
Średnio dobowe obroty jednostek paletowych w nadaniu przez cały rok wynoszą 50 ton na dobę, natomiast maksymalne dobowe obroty jednostek paletowych w nadaniu przez cały rok wynoszą 80 ton na dobę.
Średnio dobowe obroty jednostek paletowych w przybyciu przez cały rok wynoszą 50 ton na dobę, natomiast maksymalne dobowe obroty jednostek paletowych w przybyciu przez cały rok wynoszą 80 ton na dobę.
d) dłużyca w nadaniu
Średnio dobowe obroty dłużycy w nadaniu przez dwa miesiące (styczeń – luty) wynoszą 128 ton na dobę, natomiast maksymalne dobowe obroty dłużycy w nadaniu przez dwa miesiące ( styczeń – luty) wynoszą 179,2 ton na dobę.
dłużyca: pakiety w przybyciu
Średnio dobowe obroty dłużycy w pakietach, tzn. stali konstrukcyjnej przybyciu przez cały rok wynoszą 50 ton na dobę, natomiast maksymalne dobowe obroty dłużycy w pakietach, tzn. stali konstrukcyjnej w przybyciu przez cały rok wynoszą 55 ton na dobę.
2. Obroty dobowe średnie i szczytowe w poszczególnych miesiącach:
Obroty liczone dla poszczególnych grup miesięcy ze względu na sezonowość przewożonych towarów i materiałów.
a) styczeń – luty : węgiel, jednostki paletowe:
w nadaniu:
Średnie dobowe obroty węgla, jednostek paletowych oraz drewna i pakietów w miesiącach styczeń - luty w nadaniu wynoszą 178 ton na dobę, natomiast szczytowe dobowe obroty węgla, jednostek paletowych oraz drewna i pakietów w miesiącach styczeń – luty w nadaniu wynoszą 259,2 ton na dobę.
w przybyciu:
Średnie dobowe obroty węgla, jednostek paletowych oraz drewna i pakietów w miesiącach styczeń - luty w przybyciu wynoszą 240 ton na dobę, natomiast szczytowe dobowe obroty węgla, jednostek paletowych oraz drewna i pakietów w miesiącach styczeń – luty w przybyciu wynoszą 401 ton na dobę.
b) marzec – listopad: węgiel, żwir, jednostki paletowe i pakiety:
Średnie dobowe obroty węgla, żwiru, jednostek paletowych i pakietów w miesiącach marzec-listopad w nadaniu wynoszą 237 ton na dobę, natomiast szczytowe dobowe obroty węgla, żwiru, jednostek paletowych i pakietów w miesiącach marzec – listopad w nadaniu wynoszą 360 ton na dobę.
Średnie dobowe obroty węgla, żwiru, jednostek paletowych i pakietów w miesiącach marzec-listopad w przybyciu wynoszą 240 ton na dobę, natomiast szczytowe dobowe obroty węgla, żwiru, jednostek paletowych i pakietów w miesiącach marzec – listopad w przybyciu wynoszą 401 ton na dobę.
...
madziula0001